• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto 4 maanden oud polijsten

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
41
Ik heb eind maart de nieuwe Opel corsa ik heb hem toen gewassen gekleid behandeld met professional polish van poorboys en in een wax gezet van dodo juice nu krijg ik vakantie en wil de auto eens goed aanpakken nu wil ik hem ook polijsten alleen zit nu te denken om hem alleen met monello finale te polijsten omdat de auto nieuw is en de lak in goede staat is zal dit effect hebben of zal ik de auto ook moeten polijsten met monello raffini of veloce ?

met vriendelijke groet
 
Als de auto geen defecten heeft zal Finale wel genoeg zijn. Toch ergens een licht krasje? Dan zou ik lokaal met Mezzo kijken wat het effect is en daarna met Finale de auto finishen. Een testspot zal je vertellen hoe hard de lak is ,ikzelf zou Veloce nog even in de kast laten staan als ik jou was.
 
Hey Nicky,

Ik sluit me aan bij wat Ric325i aangeeft.

Je zou inderdaad met Finale de gehele auto kunnen ''opfrissen''. Met deze compound zal je niet veel blanke lak verwijderen, dit is immers ook zonde als het niet nodig is. Krassen die je misschien toch nog tegenkomt zou ik inderdaad even proberen met Mezzo.

Zoals Ric aangeeft, lijkt mij dat Veloce op een prima lak een behoorlijke overkill is.


Greetz
 
Zoals ric325i zegt, als je de auto volledig schoon hebt even kijken of er ergens krasjes oid zijn en deze dan lokaal behandelen met een krachtigere combi.
 
Zou de auto wel met Iron remover inspuiten en daarna heel goed afspuiten. Daarna even snel nalopen met klei, liggende delen en achter de voorwielen.
Daarna zo licht mogelijk polijsten, zwaar geschut is niet nodig
 
Of alleen weer met prof polish.

weet iemand hoe de finish van PB prof polish is tov Monello Finale?
Zelf ben ik elke keer weer onder de indruk van de prof polish
 
Bedankt voor de antwoorden ga dan een rondje finale doen met de dap

met vriendelijke groeten
nicky
 
SSR1=een heel mild polijstmiddel incl cleaners dus dat kun je in principe ook gebruiken ,voor de lakken van tegenwoordig zal Finale net wat meer uithalen/veelzijdiger te gebruiken zijn.
Mocht men een polijstmiddel zoeken wat nog fijner is dan Finale is Rupes Wit/Scholl S40 polijstmiddel ook een optie.
 
Bedankt voor de reacties ben vandaag bezig geweest monello finale was genoeg

met vriendelijke groeten
nicky