• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, dus nieuwe producten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas gebeurt het vaak genoeg dat de manier waarop de dealer een "gepolijste" auto aflevert diep bedroevend is, maar hopelijk is dat bij jouw auto wel goed. Gyeon Cure is een spray sealant, en meer bedoeld om de beschermlaag na een wax beurt te boosten, ik heb er nog een test https://forum.Carclean.com/forum/handl...acrylic-spritz mee gedaan, maar na 2 maanden is het laagje dus echt weg.

Ik denk dat je dan voor jouw situatie het beste kunt kijken na een wax zoals de eerder genoemde Ibrido (geeft ook een erg mooie glans), of Collonite (geen ervaring mee, maar ik lees er eigenlijk alleen maar positieve dingen over). Eventueel is Gyeon Cancoat ook nog een optie, ik ben er nog niet aan toe gekomen het te gebruiken en kan dus zelf ook niks zeggen over de standtijd, maar ik lees ook hier veel positieve dingen over.

Zoals je merkt is het lastig om een duidelijk antwoord te geven omdat er veel verschillende opties zijn, en voor iedereen een andere optie eigenlijk de beste is.
 
Ik denk dat je sowieso maar 1 keer hoeft te polijsten. Ik ben het met Quattro eens dat je dat beter wel zorgvuldig kan doen, anders is zo'n coating wel een beetje duur. 1 dag voor het compleet doorlopen van het stappenplan voor een coating lijkt me dan ook niet te werken. Voordeel is dat een coating wel langer meegaat. Je bent de eerste keer meer tijd kwijt, maar daarna heb je een stuk minder tijd nodig.

Gyeon Cure (typfoutje Quattro?) is prima spul, makkelijk te verwerken en geeft een degelijke bescherming. Onlangs een nieuwe 400ml fles gekocht, maar eigenlijk gebruik ik het nog zelden. Wordt er toch niet zo blij van om me tijdens het poetsen in een wolk van kwartsdeeltjes te bevinden. Je zou ook AF tough coat kunnen overwegen of Sonax PNS. Die eerste zou het goed moeten doen op wit, de tweede weet ik eigenlijk niet.

Succes
 
Als ik dit zo lees dan denk ik dat ik het beste het volgende kan doen

-wassen met dodo born to be wild
-kleien
-eventueel een product zoals Gyeon prep te gebruiken om echt goed te zien hoe mijn lak is
-bij swirls beginnen met ene lichte cut (heb geen idee welk product te gebruiken) Iemand een idee?
-glaze, zit te denken aan pb white diamond of mequiars m7
-wax, zit te denken aan Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g

Sealent verhaal kost te veel tijd/moeite en heb geen plek om s'avonds de auto goed weg te zetten zodat ik de volgende keer weer buiten verder kan gaan.
 
In Gyeon Cure zitten geen kwartsdeeltjes hoor, dat is een quick detailer zoals DJ Red Mist of Poorboys QD+.

Maar nog even voor de duidelijk, waxen, sealants, coatings en quick detailers zijn allemaal verschillende dingen. Een wax (Ibrido, Dodo Juice, Collinite) is relatief makkelijk aan te brengen en heeft vaak een standtijd van 3-4 maanden en een mooie beading. Een sealant is net zoals een wax makkelijk aan te brengen, alleen heeft vaak wat minder beading en meer sheeting, en een wat langere standtijd dan een wax.

Een coating is van een compleet ander kaliber, dit is een (meetbare) harde laag die je over de lak aanbrengt en die een standtijd heeft van 1-2 jaar. Om zowel de wax, sealant, als coating te boosten kan je na het wassen de auto nalopen met een quick detailer (of drogen in het geval met de Cure), en die heeft alleen een standtijd van 1-2 maanden.

Natuurlijk zijn er weer uitzonderingen op bovengenoemde omschrijvingen, maar globaal gezien is dit het verschil. Ik hoop dat het verschil zo een beetje duidelijker is ;).
 
Haha haalde sealent en coating door elkaar. Ty quatro voor verduidelijking.

Zou je misschien nog een reactie kunnen geven over mijn stappen plan en de vragen daarin kunnen beantwoorden?
 
Wassen, kleien en controleren met Prep is inderdaad helemaal goed. Ik weet niet wat je al hebt qua polijst spullen, en of je machinaal of handmatig wilt polijsten. Als je handmatig gaat polijsten zou je kunnen denken aan een middel zoals Monello Mezzo op een witte of eventueel een oranje handpad (voor wat meer cut), maar met de hand is dit natuurlijk wel veel werk. En het resultaat hangt dan ook erg af van de hardheid van je lak.

Voor wat meer informatie over machinaal polijsten zou ik je aanraden om dit topic https://forum.Carclean.com/#handlei...ig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900 even door te nemen. Als glaze is White Diamond een mooi en makkelijk aan te brengen product, en daarna inderdaad een wax aanbrengen, Collinite lijkt me voor jouw situatie een goed product, hoewel Ibrido wel echt een topper van een wax is.
 
Quattro;n411386 zei:
In Gyeon Cure zitten geen kwartsdeeltjes hoor, dat is een quick detailer zoals DJ Red Mist of Poorboys QD+.

Dit is zeer zeker niet waar!

De concentratie is niet hoog, maar ik merk het 's avonds wel als ik Cure gebruikt heb. Ik heb me niet verdiept in de gevolgen hiervan, maar vooralsnog is dat voor mij genoeg reden om het te laten staan. Wellicht valt het mee, maar vooralsnog heb ik geen reden gehad om het wel te gebruiken. Als het jou niet uitmaakt, ga gerust je gang, is slechts mijn mening.

De grens tussen beading en sheeting vind ik altijd een beetje vaag. Als je maar genoeg water hebt sheet alles:)
 
Maar goed geen coating dus. Alleen welke glaze en light cut polijstmiddel raden jullie aan? Wat ik wil is maximale glans ^^
 
Ik besefte dat Si02 ook bekend stond als quartz, vanwege de naam (silicon dioxide) was ik er vanuit gegaan dat het een siliconen product, het eventueel gevaar daarvan moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Zoals gezegd als je met de hand wilt werken kan je Monello Mezzo gebruiken, omdat dat goed zal finishen. En met White Diamond heb ik op een witte auto al goede resultaat behaald, maar dit is ook weer afhankelijk van het polijsten natuurlijk (dit heb ik machinaal gedaan).
 
Ty, maar ik wil zelf machinaal werken, omdat dat een betere voorbewerking geeft. Ik heb zelf een excentrische schuurmachine met polijstpads van Lc. Heb wit, oranje en blauw. Heb wel nieuwe polijstproducten nodig, maar zal ze niet zo vaak gebruiken. Puur voor mijn eigen auto.

Ik heb altijd veel plezier gehad van de mequiars polijstmiddelen, was van pb ssr niet zo van onder de indruk. Mequiars vind ik qua hoeveelheid nogal veel, maar gaf een heerlijke glans en wetlook. Nu wil ik graag een kleinere hoeveelheid hebben, maar het moet wel een kwalitatief goed product zijn, wat raden jullie me dan aan?
 
Ik lees momenteel veel positieve dingen over de Scholl producten, maar de Monello lijn (Finale, Mezzo, en Veloce) zijn wel de meest gebruikte en werken eigenlijk ook op iedere lak. Je kunt dan beginnen met Finale op de pad met de laagste cutting factor, en afhankelijk van het resultaat kun je kiezen om Mezzo op een sterkere pad te gebruiken, en daarna finishen met Finale.
 
Voor beiden heb ik wel interesse, maar vind +/-50 euro nogal prijzig voor https://www.Carclean.com/product/Me...e_M105_Ultra_Cut_Compound_946ml_M10532_101127
Is het mogelijk om hier nog een kleinere hoeveelheid van te krijgen aangezien ik het alleen voor mezelf gebruik?
 
Black Lion zei:
Voor beiden heb ik wel interesse, maar vind +/-50 euro nogal prijzig voor https://www.Carclean.com/product/Me...e_M105_Ultra_Cut_Compound_946ml_M10532_101127
Is het mogelijk om hier nog een kleinere hoeveelheid van te krijgen aangezien ik het alleen voor mezelf gebruik?
Danny, een beetje zelf moeite doen mag best. ;) Het is weliswaar een forum, maar ook dan is wat eigen initiatief welkom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.