• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, dus nieuwe producten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben even verder aan het zoeken geweest.

Dit word mijn plan

- Polijsten met Mequiars M82 (ik weet niet hoe goed de cut is, heb dus nog een na bewerking nodig of misschien een sterkere cut om alle swirls eruit te krijgen), graag hier advies nog over
- Glaze Mequiars M5 of M7, weet niet echt het verschil tussen beiden eigenlijk, kan iemand mij dit vertellen?
- Bescherming, ouderwets Mequiars M21 met M16 eroverheen
 
M5 hebben we nooit verkocht of geprobeerd, dus ik kan je daar niet over adviseren.

Je moet gebruiken wat jij fijn of mooi vindt, maar M82, M7 (en waarschijnlijk ook M5) vind ik verre van de optimale producten voor je nieuwe auto. Zeker qua polijstmiddel (M82) zal je de plank misslaan. M105 of M205 voldoen veel beter als je bij Meguiar's wilt blijven. M7 hebben we altijd nog maar als we 12 flessen per jaar verkopen is het veel.

M21 en M16 zijn nog altijd prima producten. Coatings zijn niet aan jou besteed als ik je in mag schatten, maar die zouden wel hét resultaat geven waarnaar je op zoek bent.
 
Als ik mijn auto in meerdere dagen kan doen ook al staat hij buiten dan heb ik daar wel oren naar Gyeon en dan is een glaze zoals eerder vermeld niet meer nodig. Alleen kan ik de auto buiten laten staan en de volgende dag verder gaan? Ik heb geen carport of garage

Qua polijstmiddelen blijf ik bij Mequiars.
 
Hoe nieuw is je nieuwe auto? Als de auto nieuw is, zit deze echt niet helemaal onder dikke Swirls. Gewoon een fles Monnelo en een oranje pad. en ze zijn echt weg.
Daarna laag Collinite 915, en klaar ben je. Bij witte auto's krijg je toch nooit het effect wat je bij zwarte auto's hebt.
 
2 jaar oude Peugeot 208 allure 1.6 VTI in de kleur Blanc Banquise. Hij zou professioneel gepoetst zijn, maar heb geen idee wat ze precies hebben gedaan. Alleen Waxoyl aangebracht.
 
Soepergrover;n412079 zei:
Ik snap je keuze niet. Je krijgt goede adviezen en dan kies je ineens dit.
Dat iemand zijn eigen voorkeur heeft snap ik helemaal, maar ik snap het ook niet zo goed dat er advies gevraagd wordt, oprecht gegeven wordt en daar vervolgens niets mee wordt gedaan.
 
Black Lion zei:
Als ik mijn auto in meerdere dagen kan doen ook al staat hij buiten dan heb ik daar wel oren naar Gyeon en dan is een glaze zoals eerder vermeld niet meer nodig. Alleen kan ik de auto buiten laten staan en de volgende dag verder gaan? Ik heb geen carport of garage

Qua polijstmiddelen blijf ik bij Mequiars.
Voor een coating is binnen staan toch wel aan te raden. Gyeon CanCoat of WetCoat kan prima buiten.
 
Tjah heb het gevoel dat ik in een roalercoaster zit. Ik wil een mooie glans op mijn witte luxe wagen en wil daar best tijd in steken en zo veel mogelijk opties in overweging nemen om zo tot het beste te komen.
Kan ik mijn wagen in 2 dagen doen terwijl hij s'nachts onbeschermd buiten staat?
Zo ja dan wordt het Gyeon zo nee word het glaze white diamond met m21 en m16 of collonite (twijfel door het onbekende)
 
Begrijp me niet verkeerd, je mag zelf weten wat je uitzoekt, maar deze plotselinge keuze verbaast me. De M16 met M21 zijn prima, maar voor de rest kan ik betere middelen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.