• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto - wat vragen

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik met mijn vader een nieuwe auto gekocht.
Een BMW 525i (E39) uit eind '00, met 227.000 op de teller. Metallic blauw, en heeft extra:
- Schuifdak
- Parkeersensoren
- Leren bekleding
- Shadowline (geen chroom)

Ook heeft hij heeeele mooie BBS wielen eronder, ik vind ze echt geweldig.
Hier zijn wat foto's van de dealer:
beemer.jpg


bmw1.jpg


bmw2.jpg


bmw3.jpg



Het lijkt alsof er hologrammen opzitten maar dat is water als je goed kijkt.
In het echt ziet hij er echt goed uit, maar natuurlijk heeft hij wel de nodige swirls.
We willen dit ding echt tot de max poetsen als dat lukt.
We dachten zoiets:
- Wassen
- Kleien
- SSR3 met DAP500 en Oranje cutting pad
- SSR2 met DAP500 en Witte polishing pad
- Glaze
- Wax


Als wax hebben we Autoglym HD Wax.
We weten nog niet wat voor glaze we moeten nemen?
Ik dacht zelf aan:
PB's Black Hole
Dodo Juice Lime Prime Lite
Dodo Juice Lime Prime

Welk kunnen we het beste nemen?
En lukt de polijstcombinatie uberhaubt op een harde Duitse lak?


Hier nog wat foto's van onze oude beemer, een 520i (E39) uit '98 met 307.000 op de teller. Ziet er toch nog prima uit, heel goed onderhouden en we gaan hem toch ook wel missen, deze trouwe jongen die ons van 6 jaar veel rijplezier heeft voorzien!
DSC_0051.jpg


DSC_0061.jpg


DSC_0062.jpg


DSC_0063.jpg


DSC_0064.jpg



Groeten Matthijs
 
Matthijs, altijd eerst een testspot doen, niet meteen beginnen met SSR3 op een oranje pad 8o
Als je deze beemer echt tot de max wilt poetsen, dan ontkom er niet aan om ooit met een rotary de auto te behandelen :weetniet Al moet je met een DAP500 natuurlijk al een heel eind kunnen komen.

Zowel de Black Hole als de Dodojuice producten zijn prima. De lite van dodo is een product zonder cutting power, de normale lime prime heeft een cutting factor (milde micro-abrasives). Black Hole is een echte glaze (met wat fillers)
 
Zoals je denk ik wel weet, heeft glans niet alleen met de glaze te maken, maar met alle voorbereidingen. Als het polijstwerk goed is, dan zit het met de glans ook vaak goed, de glaze geeft vaak meer de diepte en kleur aan de glans.
 
Ik denk dat dat persoonlijk is. Op mijn donkergroen metallic Vectra is Black Hole schitterend, een mooie diepe glans. Een ander zweert bij Lime Prime. Zelf denk ik dat Black Hole best mooi zal zijn op deze blauwe beemer :heart_eyes:

Verschil tussen de black hole en de lime prime is dat de lime prime cleaner/glazes zijn en de black hole echt een glaze zonder cleaners