• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto zilver van kleur

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
41
Hoi ik heb een nieuwe auto gekocht sovereign silver nu wil ik een wax, glaze, en sealant kopen zodat ik maximale glans en bescherming heb ik heb thuis black hole maar ik denk dat bij deze kleur white diamond beter is kwa wax ben ik erg te spreken over dodo juice of misschien eventueel monello ibrido. Zijn er hier mensen met een zilveren auto die tips of advies hebben?

Ik gebruik zelf de PB White Diamond afgetopt met de Monello Ibrido wax (op een witte auto) en ben hier zelf uiterst tevreden over.
Overigens wel leuk om te vermelden dat de Ibrido bij mijn bestelling is opgewaardeerd naar de Edizione Limitata versie, nogmaals mijn dank daarvoor CC.
Of PB White Diamond nut heeft op een nieuwe zilveren lak, misschien dat je hier beter de DJ Lime Prime Lite voor kunt gebruiken.
PB Black Hole op een lichte lak, ik weet 't niet maar misschien dat andere forum leden hier een andere mening over hebben.
Een sealant daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik zet de auto gewoon wat vaker in de wax sowieso 2 lagen de eerste keer.
Neem aan dat je ook gaat kleien na het wassen, zelf gebruik ik hier de Monello Dolce Verde kleikit voor.

Hoi Nicky, Ik heb geen zilveren auto, maar wel tips. De belangrijkste is gewoon lekker gebruiken wat je al in huis hebt. Ben je niet tevreden met het resultaat, zou ik dan pas verder kijken. Tweede is dat ik van mening ben dat twee laagjes van dezelfde wax een vergelijkbare standtijd heeft dan een sealant wax combi. (Tenzij je een showwax gebruikt uiteraard.) Als het een echt nieuwe auto is kan je ook een coating overwegen. Voor een lichte auto geeft een lsp met veel reflecties vaak het beste resultaat en daarvoor zou je naar een sealant of hybride wax kunnen kijken. (Al is de term hybride een marketing dingetje, want in feite zijn alle wassen een hybride, maar dat terzijde, ik doel hier op de wassen met extra polymeren.) Succes!

Dank je voor de reacties zal nog eens rond kijken op het forum denk dat ik eerst opmaak wat ik nog heb staan

Schrijf je reactie...