• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe DAP900

Robin_RS

Detailing rookie
24 nov 2013
8
0
Aanstaande vrijdag ga ik mijn dap voor het eerst in gebruik nemen :)
Maar nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat het verstandig was deze voor gebruik eerst 10 min. onbelast te laten draaien.
Maar ik kon dit niet meer terug vinden en heb dus eigenlijk geen antwoord op mijn vraag, wie weet het ?

Gr Robin
 
De theorie is dat zonder belasting met lage toeren de koolborstels mooier inlopen
De backingplate er op zetten, DAP in de hand houden en starten in stand 1
Na een minuut naar stand, 2 weer een minuut later naar 3. Hoger hoeft niet
En dan met tussenpozen van een minuut weer terug
Kwaad kan het zeker niet

Draaiende DAP nooit ergens neerleggen, zo lang duurt het niet
 
Volgens mij staat het ook in het boekje/gebruiksaanwijzing dat bij de DAP zit. Nu ik het lees, herinner ik me in elk geval dat ik dat ook heb gedaan.

Overigens: waarom de backing plate erop zetten voor het inlopen? kans op ongelukje met los liggende draaiende DAP is zonder backing plate volgens mij een stuk kleiner, en voor het inlopen zie ik de meerwaarde niet van de backing plate.
 
Het zou enorm dom zijn om een draaiende DAP neer te leggen in plaats van vast te houden
Daarnaast bevat de DAP contra gewichten, juist omdat hij met de Backingplate in balans is
En balans is wat je wilt hebben als je hem mooi wilt laten inlopen
 
Zojuist je advies opgevolgd Redcat ! Morgen aan de slag ! Ik ben benieuwd
Bedankt voor de hulp :ja

Gr Robin