• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe detailer. bmw e39. ( foto's geupload. )

kenneth.bmw

Detailing rookie
22 feb 2012
15
0
hallo mede detailers,

ik ben kenneth uit zaanstad en rijdt een bmw e39. kleur aspensilver.

hier foto's van mijn bimmer;
bmwe391-1.jpg

bmwe392.jpg


al staat deze nu wel op zijn wintervelgies.


ook heb ik me de laatste tijd meer verdiept in alle detail producten, stappen etc, en ik zie dat ik er nu nog niet helemaal ben.

en zo ben ik nu bezig;

- afspoelen,
- wassen met Mequiars Gold Class Shampoo ( 2 emmersysteem + washmitt. )
- afspoelen,
- drogen, wavle weave
- kleien met Turtle wax clay bar kit. ( als deze klei op is komt er een betere varriant. )
- cleaneren met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner. ( gele soft foam applicator pad van Meguiars. )
- daarna Super Resign Polish van Autoglymm erop ( ook aangebracht met een gele soft foam applicator van Meguiars. )
- waxen, eerste laag NXT. 2.0 ( Paarse soft foam applicator. )
- waxen 2e laag, Meguiars Carnauba plus. ( gele soft foam applicator. )

verder heb ik deze producten voor de rest van de auto;

- turtlewax velgenreiniger,
- turtlewax leather cleaner en conditioner,
- turtlewax chrome polish ( werkt in mij ogen niet als een polish . )
- turtlewax back to black. ( bumperblack ).
- cockpitspray van turtlewax.
- tireshine van de action.

natuurlijk word alles met microvezel doeken afgenomen. $$)

hebben jullie nog aanmerkingen, of verbeteringen dan hoor ik dat graag, wel wil ik het verlopig nog bij handmatig detailen houden.
zelf weet ik wel dat alle turtlewax producten zsm worden vervangen, voor betere varianten, wil me eerst verdiepen in het detailen van de lak.

heb zelf ook al een bestelling staan op carlcean wat ik wil gaan bestellen,
- CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
- Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g ( deze om mijn chrome raamlijsten te herstellen. )
- Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
- Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- Monello - White Polishing Euro Foam Hand Applicator
- Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
- Poorboys World - White Diamond - 473ml

is dit een goede uitbreiding van mijn collectie of kan ik betere andere producten gebruiken.?,^^

alvast bedankt.
 
Welkom...

Zou de Poorboy's SSR serie vervangen door Monello. BMW heef over het algemeen harde lakken. En respect om het met de hand te doen!
 
Welkom en een mooie collectie tot nu toe.

Zelf zou ik de NXT all metal polish vervangen door de Mothers Mag & Alu polish, deze is een stukje goedkoper en schijn echt een van de beste polishes te zijn.
Voor de BMW lak lijkt me de SSR1 niet zo geschikt aangezien BMW lak wat aan de harde kant is. Voor de hardere lakken zou ik eerder naar de Monello serie grijpen, en ik denk dat je beter de Monello Mezzo kan gebruiken met de witte en oranje pads!
Vooral omdat je met de hand aan de slag gaat lijkt me een iets grover product geschikter.
 
Bedankt voor deze reacties, ik zal nog ff goede foto's van mijn auto uploade.$$)

tommiee92 zei:
Welkom en een mooie collectie tot nu toe.

Zelf zou ik de NXT all metal polish vervangen door de Mothers Mag & Alu polish, deze is een stukje goedkoper en schijn echt een van de beste polishes te zijn.
Voor de BMW lak lijkt me de SSR1 niet zo geschikt aangezien BMW lak wat aan de harde kant is. Voor de hardere lakken zou ik eerder naar de Monello serie grijpen, en ik denk dat je beter de Monello Mezzo kan gebruiken met de witte en oranje pads!
Vooral omdat je met de hand aan de slag gaat lijkt me een iets grover product geschikter.

Ik heb ergens gelezen dat de mothers mag en alu polish niet voor chroom bedoeld is.
het gaat bij mij om verweerde chroomlijsten op de bumpers/raamlijsten. ( soort van vlekjes zitten erop als je van dichtbij kijkt. )

En de monello mezzo heb ik gezien, maar moet ik deze nog toppen monello finale? want die heeft een hogere glansgraad, of kan ik niet beter meteen de finale gebruiken?
En als dat niet genoeg is alsnog de mezzo als tussenstap? of zeg ik nu hele vreemde dingen. :p
 
Sorry Kenneth, even over het hoofd gelezen dat het over chroom ging. Ik heb zelf chrome cleaner van Mothers voor de chrome bumpers van de Mercedes 450 SL uit '74, dit werk erg goed moet ik zeggen.

Het mooiste is natuurlijk om eerst met Mezzo aan de gang te gang en daarna af te gaan bouwen naar Finale, maar omdat je met de hand aan de gang gaat ben ik bang dat dit niet veel gaat uitmaken en zou ik toch eerder voor de Mezzo kiezen, omdat je hier meer correctie mee te bereiken is en deze ook nog zeer acceptabel finished. ( voor zover dat gaat lukken met de hand )
 
bedankt voor de reacties, ik wil het eerst met de hand proberen, want me lak is voorderest niet heel erg aangetast. ik top de mezzo dan af met white diamond en nxt 2.0 wax. dan moet het resultaat wel beter zijn denk ik. ik zal de oranje pad voor mezzo gaan gebruiken. daarna nog een keer met de witte erlangs?
 
Je moet altijd afbouwen, van grof naar fijn. Gruwelijk mooie wagen trouwens! Nog steeds een van de mooiste 5 series. De E60 kon mij nooit bekoren, maar de nieuwe F10 is echt een supermooie wagen.
 
jij raad weer aan om wel mezzo en dan finale te gebruiken ondanks ik met de hand te werk gaat?
ik heb nog super resign polish leggen weet niet in hoevere dit werkt? was niet vanplan om veel in het polishen te steken op dit moment.
ben ook nog opzoek naar een goede glaze en iets kwa chrome polish ivm mijn verweerde lijsten.
 
Welkom Kenneth !

Ik zou persoonlijk de velgenreiniger vervangen voor die van Poorboys World en voor je chroom zou ik kiezen voor Mothers Wax Chrome Polish.
Verder zou ik de Carclean.com EZ Detail Brush aan je collectie toevoegen, een "must have" om je velgen goed te reiningen.
Met deze producten heb ik erg goede ervaring.
Succes !