• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe detailer.

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
42
Hoi,

ik ben Filip, ben van '81 en woon te Antwerpen.

Heb in het verleden mijn kunsten beperkt tot het goed wassen van auto's volgens het stappen traject,
daarna kleien en een wax laag leggen.

Ik ben altijd redelijk tevreden geweest over deze stappen, had altijd donkere auto's en de Meg's NXT wax deed zijn werk daarop,
alleen ben ik nu de lichte kleur opgegaan en ben echt totaal niet tevreden van finish op mijn Aktis Zilver van BMW E90.

Ik zou een excentrische willen gaan aanschaffen naar de zomer toe en zou graag wat ervaringen horen van mensen
hoe ik nu met dit zilver (pareleffect) moet omgaan.

Ik ben gecharmeerd door het Poorboy's gamma, wilde de volgende stoppen aangaan:

PB Professional Polish
PB White Diamond
PB EXP Pure Sealant
PB Polish with 100% Carnauba Wax.

Ik weet niet welke pad ik hiervoor moet aanschaffen, en ik lees op de producten afdeling van deze site over SSR 1-2-2,5-3.
Waar moet ik dit nog tussen plaatsen of is dat niet nodig?

Graag wat hulp van de mensen met de ervaring aub.

Is trouwens die DAP V2 een goede starter?

Mvg, Filip.
 
Ten eerste welkom,

Dit is de meest gangbare serie wat betreft poorboys als je het hele stappenplan wilt doen.

wassen, kleien, ssr1 op wit, ssr 2,5 op oranje, black hole of white diamond op zwart , exp blauw, natty´s wax.

dit is wel een hele algemene stelling van mij dan.

er is veel meer mogelijk wat betreft producten en merken.
 
Er is hier een handleiding-gedeelte, met daarbij diverse how-to's. De antwoorden op je vragen kun je al snel daar terugvinden.

Ik zou beginnen dit gewoon te lezen:
Compleet poetspakket voor de fanatieke machinaal beginnende detailer
https://forum.Carclean.com/threads/compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-machinaal-beginnende-detailer.1339/

Succes nog.
 
Hoi Filip, welkom op het forum.

De DAP is een fijn apparaat, ook als je niet veel ervaring hebt met machinaal detailen.
Er zitten genoeg Belgen hier op het forum, ook uit de buurt van Antwerpen. Wellicht kun je eens een keer
bij iemand met een DAP langsgaan om eens te kijken hoe een en ander op jouw lak werkt.
 
Welkom.

Ik geloof (weet het ook niet helemaal zeker) overigens dat je met de laatste stap "PB Polish with 100% Carnauba Wax" door de polish component (een deel van) de EXP weer verwijderd. Als je er iets overheen wilt doen kun je denk ik het beste voor een echte wax kiezen (zoiets zei Tamer eigenlijk ook al).

Ik heb overigens ergens in september zelf de EXP als laatste stap (dus geen wax eroverheen) aangebracht op mijn licht gekleurde auto. Daar was ik ook al erg tevreden mee, maar van de andere kant misschien ziet het er met die extra wax net nog wat mooier uit.
 
@ McShine, wat bedoel je. Klopt toch :weetniet

Als je het hebt over de situatie op mijn lak heb je gelijk :-" .

Die worden ingewisseld voor de monello's binnenkort :-b

Ik bedoelde eigenlijk dat degene met de lichtste combinatie moet beginnen.

Mocht dat niet lukken dan uiteraard ssr 2,5 op oranje en nabewerken met ssr 1 op wit.
 
Dat laatste kwam er niet duidelijk uit!:roll

Maar goed, ik heb ook al de Monello's gekregen, nu wachten op een +10 graden dagje...
 
Hey Filip! Welkom

Starten met de DAP is zeker te doen, qua stappenplan met Poorboys:

Afhankelijk van je lak natuurlijk en hoe ver je wil gaan, maar ik heb zelf een zilvergrijze auto en heb volgende stappen gedaan na het kleien:

-SSR2.5 op oranje pad
-SSR1 op witte pad
-Professional polish op zwarte pad
-White Diamond op zwarte pad
-Collinite 845 op blauwe pad

Als je wil mag je wel eens langskomen, kan je ze is proberen. Zelf heb ik enkel geen EX-P
 
met die voorbereiding, zie je het verschil tussen 845 en exp echt niet..
ik heb ook geen ex-p, maar de lak is dan ZO voorbereid, dat je het 99% zeker toch niet gaat zien!

zilver is gewoon een andere kleur als zwart.. je zal nooit zoveel diepte erin krijgen, als in een zwarte, dit is gewoon niet haalbaar.

laatste zilveren auto heb ik gedaan met de wolfgang sealant, en de bumpers waren gedaan met witte natty's.
dat verschil kon je ook enkel zien onder een bepaalde hoek (daar gaf de sealant een warmere gloed) maar echt minimaal!!
 
Welkom, nog een Antwerpenaar.
Dat het maar snel lente wordt zodat we er terug kunnen invliegen.
Je mag hier ook altijd eens langskomen. Boechout ligt in je achtertuin....;)

groetjes, Wim