• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe droogdoek

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
omdat ik zaterdag een auto op de planning heb, wil ik nog een droogdoek bestellen.

Heb er nu een maar die neemt totaal geen water op.

Welke vinden jullie een goede?

Zo mooi... Deze vraag komt om de dag op Facebook voorbij..

En elke keer zie je dezelfde reacties, monello, delerium, de silk dryer de variant van microfiber madness...

Het enige waar men het over eens is, is dat de water magnet van mergs bende is ;)

Ik vind de silk dryer juist niks maar ben weer weg van de Monello...ieder zijn ding hierin ben ik bang.

• Leuk
Reacties: Tim
Ik ben erg tevreden over de senza aqua van monello, mijn hele astra in een keer droog, en volgens mij kom ik met dezelfde doek nog wel meer doen.

Klinkt misschien een beetje gek, maar ik vind de achterkant van de silk dryer te glad.
Ik vouw mijn doek altijd 2x dubbel. Wanneer ik mijn hand dan op de doek leg (bijv op dak) dan glijdt de doek niet over de lak, maar ontvouwt de doek zich.
Bij de delerium geen last van, die pak ik dus ook altijd eerst.

Klinkt misschien een beetje gek, maar ik vind de achterkant van de silk dryer te glad.
Ik vouw mijn doek altijd 2x dubbel. Wanneer ik mijn hand dan op de doek leg (bijv op dak) dan glijdt de doek niet over de lak, maar ontvouwt de doek zich.
Bij de delerium geen last van, die pak ik dus ook altijd eerst.

Huh...? Dit heb ik nog nooit gehad. Zowel bij de Silk Dryer als de Monello niet. :P

Nee, maar monello lijkt weer meer op delerium toch?
Of zou ik me vergissen welke doek ik heb?
Ik heb iig een hele grote doek van gyeon. Voorkant superzacht, achterkant glad, geen vezels.

Ik heb in mijn starters-dagen de Monello doeken (trio kleine) gebruikt. Al snel werd mij duidelijk gemaakt dat de Silk Dryer beter zijn ding deed en dat vond ik ook wel zo. Ik moet eigenlijk nog wel een tweede doek erbij nemen. Zal eens kijken of ik dan één van de genoemde doeken erbij neem.

Greetz

• Leuk
Reacties: Jestar
Ik heb ook meerdere monello doeken, maar heb liever een grote waarmee ik de gehele auto kan doen.
Zal wel een review schrijven als het bevalt.

Grote Monello is niet te vergelijken met de kleinere... Met de grote kan je een hele wagen drogen met een kleine net een dak... De kleintjes zijn leuk voor sponningen en velgen... Maar daar houdt het wel mee op.

Ik vind de silk dryer wel net iets fijner, maar beide echt prima doeken!