• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Ford, juiste klei?

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Gisteren heb ik mijn nieuwe Ford KA opgehaald.
Helaas zit detailen er voor nu even niet in, aangezien er wat kleine schades in de lak en striping zitten die door de dealer eerst hersteld gaan worden.
Hopelijk lukt het me om voordat het echt winter wordt de auto winterklaar te maken.
Aangezien ik niet bekend ben met de Ford lak, vraag ik me af of de klei die ik in mijn collectie heb juist is.
De Bilthamber regular & de Bilthamber soft heb ik hier beiden staan.
Deze gebruik ik in combinatie met de Dodo juice born slippy clay lube of met Citrus bling van Valet Pro verdund 1:16

De waskrassen, swirls e.d. vallen reuze mee voor zover te zien is nu en ik wil dan ook graag voorkomen dat er sprake is van veel marring door het kleien.
Verder heb ik alle spullen in huis om de auto met de DAP te kunnen behandelen.
Polijstmiddelen van Monello/ Menzerna = CHECK
Polijstpads in bijna alle kleuren = CHECK

Concreet gezien vraag ik me nu af of de Bilthamber in combinatie met de genoemde clay lubes de juiste is om de Ford mee te kunnen behandelen.
Wanneer hat raadzaam is een ander soort klei te gebruiken, dan wil ik die uiteraard gewoon bestellen.
 
Ik zou niet weten waarom je die Bilt Hambers niet zou kunnen gebruiken.
Als je niet gaat polijsten, lijkt me de BH soft met Born Slippy een goede combo.
Ga je toch polijsten, kun je ook de regular pakken.
 
Bedankt voor je reactie.
Heb zojuist beide doosjes even open gehad, de soft is nog in prima staat, maar de regular zit helemaal vastgekoekt. :roll
 
Hij zit EN hartstikke vast EN is keihard.
Ik denk dat als ik hem eruit weet te peuteren en even in een bakje met lauw/warm water leg hij wel weer te gebruiken is hoor.
Misschien dat ik toch maar aan de slag ga met de auto vandaag en morgen.
Het is superweer!
 
Mijn Gentle Grey klei zat van de week ook muurvast in het bakje en was keihard! Ondanks dat ik mijn spullen in een verwarmde garage heb staan!

On-topic: de Bilthamber soft klei i.c.m Born Slippy kun je prima gebruike op je nieuwe Ka. Even het doosje met de klei in warm water leggen, is het zo weer zacht en laat hij weer los van het bakje.