• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Hogedrukreiniger: nieuwe Karcher K7 of 2ehands Kranzle?

Ben niet zo thuis in de HD reinigers maar dit moet dan HET merk zijn neem ik aan, en heb j hem dan gekocht in Duitsland? Het prijs verschil is zo te lezen best groot. Maar ben dan ook wel benieuwd naar het gebruik ervan, mocht mijn K3 ooit stuk gaan.
 
Kranzle is hier en daar ook in Nederland te koop, maar lastiger te vinden dan merken als Kärcher en Nilfisk.
 
Heb zelf een 1152 en een 160 thuis staan. Eentje is voorzien met de standaard haspel en de andere met een externe haspel. Kan er niets slecht van zeggen. Voor normaal gebruik en met hem plat te leggen kom je jaren toe , onderdelen zijn niet duur en is vrij makkelijk te herstellen.
 
  • Leuk
Reactions: Teun
IMG_20201102_145631.jpg
kranzle 10/120hd interne delen
IMG_20201102_153740.jpg

Kranzle 160tst interne Onderdelen.

De nieuwe kranzle reeks onder de 1152 zit met de bovenste onderdelen opgebouwd , de 1152 en hoger met de onderste foto. Kranzle 125-135-145-160 reeks , 1152 en 2160 zijn allemaal opgebouwd met de laatste foto. Het grootste verschil zit hem in de wobble disc , deze is voor elk toestel anders ,meer graden meer slag meer debiet. Bij de kleinere toestellen zitten er 14mm Pistons de grotere reeks 18mm
 
320 euro incl btw voor een K7 is wel erg goedkoop, hier meestal voor 400 euro of meer, ook in Duitsland staan ze voor meer te koop.
 
Voor de liefhebber: ik weet een demo Kranzle 1152 TST (2 keer gebruikt) met 3 jaar garantie voor 600.
Een Kranzle 160 TST van 1,5 jaar oud met een net uitgevoerde beurt en terrasreiniger ook voor 600.

Meer info via PM, levering kan snel.
 
Ik heb dus voor de Karcher k7 gekozen. Interessante aanbieding + ik heb een foamer met karcher aansluiting.

Ja, Kranzle 1152 tst is echt mooier en duurzamer. Geloof ik meteen. Prestaties zijn sterk vergelijkbaar.

Maar het financiële plaatje is niet zo ongunstig voor de Karcher dan ik dacht.
Stel een Kranzle gaat 20 jaar mee, een karcher 7 jaar (echt wel 10 jaar, maar goed).
Kranzle 1152 tst kost me in de 20 jaar: 800 euro aanschaf, om de 2 jaar een beurt a 75 euro (ga ik er vanuit dat ik hem 8 beurten geef ik die 20 jaar, 1e en laatste 2 jaar niet) = 800 +600 = 1400 euro

Voor dat geld kan ik 3 Karchers k7 kopen + 200 euro die ik dan nog over hou. Per karcher krijg ik 5 jaar garantie, dus 15 jaar garantie in totaal!
Kranzle geeft 3 jaar garantie

En om de 10 jaar koop ik gewoon weer het nieuwste vh nieuwste
 
Dan moet je wel het onderhoud voor de Kärcher ook meerekenen. En als je het apparaat dagelijks gebruikt denk ik dat de Kärcher wat eerder versleten is. Ook is de Kranzle in Duitsland goedkoper. Het leest nu een beetje als de aankoop goedpraten voor de vrouw.:) Ook heel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: Teun
Haha, nee die vind alles prima.
Een Nilfisk of Karcher uit de consumentenlijn onderhouden zoals een Kranzle gebeurt eigenlijk niet zei de Karcherdealer al. Mijn oude Nilfisk ook nooit gedaan: de onderdelen vervangen is dan in verhouding duurder dan een nieuwe kopen buiten de garantieperiode.
De Nilfisk ging 10 jaar mee, en intensief gebruikt toen ik meer detailde.

Ik gebruik hem nu niet dagelijks, anders zou ik een veel dikkere professionele kopen die daar tegen kan.

Ik gebruik een HD 2-4 keer per maand
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Pter
Ik ben even benieuwd naar dat onderhoud van de kranzle? Wat houd dat precies in en kun je dat zelf niet? Ik snap je redenatie maar heb gewoon slechte ervaringen helaas met karcher, tenslotte kan een telefoon van 100 euro ook bellen maar heb ik toch een iphone 12 :D

Ik weet ook zeker dat je blij gaat zijn met de k7 hoor, zijn beide zeer goede hoge druk reinigers
 
  • Leuk
Reactions: Teun
Olie en keerringen verwisselen, alles los en smeren en nalopen.

Heb je wel wat kennis en spullen en gereedschap voor nodig.
 
Ik heb een Kranzle 1152TST, in de handleiding staat alleen het advies olie te verversen na de eerste 50 uur gebruik, that's it.

Ik zou niet weten waarom ik iedere 2 jaar mijn Kranzle weg zou brengen om olie en keerringen etc te laten vervangen bij een 2-4 per maand gebruik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jansen en Ric325i
Dat is wat ik van de hogedrukreinigermeneer en iemand anders die handelt in Kranzle hoorde.
Dat je hem het beste om de 2 jaar een beurt kan geven, ook al gebruik je hem niet vaak.
 
Dan hebben ze u goed liggen als je dat om de 2 jaar doet. Ik heb zelf jaren als technieker voor Kranzle en Nilfisk gewerkt. Voor een Kranzle is het niet nodig om Oliekeerringen of dichtingen te vervangen tenzij er witte olie is of olie lekt. Enigste wat nodig is , 0.5l 15w40 elk jaar of om de 2 jaar vervangen.
 
  • Leuk
Reactions: Teun en Expje87
Oh echt? Stelletje dropveters dan.
Dat zijn de kosten niet als je het zelf even doet.