• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe nanolex ibrid pads

mboots

Detailing chief
27 feb 2012
101
95
ik wilde een review maken van de nieuwe nanolex pads voor de Rupes ibrid. Pads zijn net binnen gekomen en wilde jullie de eerste indruk niet onthouden!!

2 type pads. 30mm recht en 67mm in trapezium geschikt voor de 50mm backingplate.
Wat meteen opvalt is dat de 30mm pads ook een 30mm polijst oppervlakte hebben en niet zoals de standaard pads van Rupes die ongeveer 45mm zijn
0A086D36-F290-463D-BDD0-8AB4C640E30B.jpeg

Echt geschikt voor de kleine oppervlaktes en precisie werk!!

De grotere pads zijn even groot als de Rupes pads.
8690E9F0-9939-436E-800C-E87644A138EB.jpeg

Echter is de rand anders afgewerkt en ik heb ze nog niet getest maar het lijkt me een verbetering tov de Rupes. Daar waar je bij de Rupes een scherpe rand hebt is de rand van de nanolex afgevlakt.
Bij de blauwe Rupes ( grove pad) moet je echt wel opletten want die rand snijd als een malle in de lak en kan meer kassen veroorzaken als je hem schuin houdt. Ik verwacht dat deze pads hier minder last van gaan hebben.

Wat verder opvalt is het verschil in hardheid en structuur tussen Rupes blauw en nanolex grijs. Beide grove pads maar de Rupes is veel harder en grover van structuur. Ik verwacht dan ook dat deze sneller corrigeert dan de nanolex maar tests zullen het moeten bewijzen.
Nog een paar foto’s en dan maar eens de test motorkap opsnorren en een review maken.
783796B0-7871-46AA-A843-5E130A28A93E.jpeg
DE433160-0F09-4E7A-AF4F-638F8B366250.jpeg
CE481F89-4A69-438F-9FE3-3F5A5AEF41FB.jpeg
C5EDAC34-38A3-42BE-95E9-B2C114FF2573.jpeg
B8D9177F-C6EF-4C13-B3DF-B80216188FC1.jpeg
 
De grotere versies van de blauwe voor de Ruper 75 en 15 vind ik subliem. De grijze cuttingpads mochten van mij iets meer bite hebben. Prijzen van de grotere versies zijn erg goed.
 
Dat is idd wat de “nanolex mensen” zelf tegen mij zeiden op waxstock.. dat het fijne pads zijn maar voor de harde lakken niet genoeg cut (met een C) hebben.

Wel jammer, want de prijs is zeer interessant.

Ik ben eigenlijk steeds meer te spreken over de blauwe pads van Rupes. Vooral als je ze roterend gebruikt. Op de iBrid en op de grote jongens Rotary.

Tijd dat Scholl met maatje iBrid pads over de brug komt.
 
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230
heb snel op de rvs gootsteen in de keuken wat zitten testen maar moet zeggen de grijze pads vallen me helemaal niet tegen. Ik ga nog uitgebreider testen natuurlijk, maar ik was zeer blij verrast, had het zelf niet verwacht.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr