ik wilde een review maken van de nieuwe nanolex pads voor de Rupes ibrid. Pads zijn net binnen gekomen en wilde jullie de eerste indruk niet onthouden!!
2 type pads. 30mm recht en 67mm in trapezium geschikt voor de 50mm backingplate.
Wat meteen opvalt is dat de 30mm pads ook een 30mm polijst oppervlakte hebben en niet zoals de standaard pads van Rupes die ongeveer 45mm zijn
Echt geschikt voor de kleine oppervlaktes en precisie werk!!
De grotere pads zijn even groot als de Rupes pads.
Echter is de rand anders afgewerkt en ik heb ze nog niet getest maar het lijkt me een verbetering tov de Rupes. Daar waar je bij de Rupes een scherpe rand hebt is de rand van de nanolex afgevlakt.
Bij de blauwe Rupes ( grove pad) moet je echt wel opletten want die rand snijd als een malle in de lak en kan meer kassen veroorzaken als je hem schuin houdt. Ik verwacht dat deze pads hier minder last van gaan hebben.
Wat verder opvalt is het verschil in hardheid en structuur tussen Rupes blauw en nanolex grijs. Beide grove pads maar de Rupes is veel harder en grover van structuur. Ik verwacht dan ook dat deze sneller corrigeert dan de nanolex maar tests zullen het moeten bewijzen.
Nog een paar foto’s en dan maar eens de test motorkap opsnorren en een review maken.
2 type pads. 30mm recht en 67mm in trapezium geschikt voor de 50mm backingplate.
Wat meteen opvalt is dat de 30mm pads ook een 30mm polijst oppervlakte hebben en niet zoals de standaard pads van Rupes die ongeveer 45mm zijn
Echt geschikt voor de kleine oppervlaktes en precisie werk!!
De grotere pads zijn even groot als de Rupes pads.
Echter is de rand anders afgewerkt en ik heb ze nog niet getest maar het lijkt me een verbetering tov de Rupes. Daar waar je bij de Rupes een scherpe rand hebt is de rand van de nanolex afgevlakt.
Bij de blauwe Rupes ( grove pad) moet je echt wel opletten want die rand snijd als een malle in de lak en kan meer kassen veroorzaken als je hem schuin houdt. Ik verwacht dat deze pads hier minder last van gaan hebben.
Wat verder opvalt is het verschil in hardheid en structuur tussen Rupes blauw en nanolex grijs. Beide grove pads maar de Rupes is veel harder en grover van structuur. Ik verwacht dan ook dat deze sneller corrigeert dan de nanolex maar tests zullen het moeten bewijzen.
Nog een paar foto’s en dan maar eens de test motorkap opsnorren en een review maken.