• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe paarden trailer

lesley2016

Detailing rookie
5 mei 2016
12
2
Hallo hallo,

Ik heb een nieuwe paardentrailer gekocht en wil die graag nieuwe houden:).

Ik poets me eigen auto zelf ook 1 keer per jaar met de hand en heb wel redelijk ervaring qua kleien/polijsten/waxen.

Alleen wat paarden trailer betreft niet. Het dak/kap is van polyester en de zijwanden zijn van hout. Hoe zorg ik ervoor dat die netjes blijven en niet verweren door de zon/wind/regen enz.

Bedankt voor de tips alvast
image.webp

Laatst bewerkt:
Kap hetzelfde behandelen als je lakwerk van een auto zou doen. Zijwanden ligt eraan, gelakt hout? Dan kun je evt ook waxen

Zelfde? Ondanks dat de auto van metaal is en de kap van polyester.

Ja is geverfd/gespoten hout volgens mij. Zie evt foto

Bedankt allemaal voor de reacties.

Als jullie het zeggen geloof ik het maar kan me niet voorstellen dat je een wax erop spuit en dan met de hogedruk eraf spuit en dat hij dan voor 3 maanden gewax is. Ben meer van de wax die je er echt in moet poetsen.

Ik kreeg dit als advies van carclean zelf.
https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219

Laatst bewerkt:
Het advies voor Collinite is prima, een eenvoudig te verwerken vloeibare was met een goede standtijd.

Ik ervaar de Collinite als niet ideaal op een Polyester kap die vuil vangt
Dat komt enerzijds door de zware belasting van zo'n kap, vol in de rijwind
Anderzijds zal een wax altijd wat meer vuil vasthouden en daarmee om een wasbeurt vragen
Voordeel is wel dat jouw kap nieuw en dus nog glad is. Dat moet je echt zo zien te houden.
De Collinite kan dat, mits je niet steeds gaat boenen om het er af te krijgen als het wat vuiler wordt

Een coating, of spray sealant is dan wat eenvoudiger
Zeker als je het aanleert om regelmatig na de wasbeurt aan te brengen

Proberen, kijken wat je bevalt en dat gebruiken ;-)

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Allereerst bedankt voor alle info. Wat een enorme ervaring hier op het forum.

In principe was ik zo'n trailer niet heel vaak. Is nog al een gedoe trailer ophalen en thuis wassen enz. Denk ergens tussen de 2 keer per 3 maanden.

Zo'n polyester kap hoef niet eerst gekleid en gepolijst te worden toch? Ook niet als hij straks ouders is? Verders zijn de zijkanten van hout, slaat zo'n wax niet wit uit?

Je zou ook eerst een Sealant op kunnen brengen van bijvoorbeeld Poorboys World en dan twee dagen later de 845.
Ik neem aan dat zo'n trailer altijd buiten staat in weer en wind.
Het gaat hier niet om een concours staat trailer, maar om het ding zo goed mogelijk tegen verwering en vervuiling te beschermen en liefst de schade van UV licht te beperken.
Door deze twee stappen kom je dichter bij jouw gevoel van iets met de hand opbrengen.
Maar bovenstaande suggesties zijn zeker niet minder hoor.

• Leuk
Reacties: Sideswipe
Op termijn zul je zeker het dak moeten kleien om het goed te reinigen. Vooral ook omdat ik denk dat die trailer altijd buiten zal staan, maar dat zou ik volgend jaar pas doen. Daarna weer beschermen op de wijze van jouw keuze.

Ja het is beton plex dat klopt. Maakt dat veel verschil? Ja de trailer staat altijd buiten net als de auto.

Hahah 1,5 paard houdt in een groot paard met wat meer ruimte :)

Laatst bewerkt:
ja is van betonplex.
over de buitenkant hoef je geen zorgen te maken.
het euvel komt van binnen uit, door de ontlasting en urine wat het paard in de aanhanger doet.
kameraad van mij heeft alle betonplex al moeten vervangen van wanden tot bodem.

Ja klopt. Je moet de binnenkant goed schoonhouden en goed naspoelen als er in gepist is. En de kit randen op de vloer goed controleren.

Ja toch wil ik graag de buitenkant ook goed houden met wax want er staan genoeg trailers op stal die smerig, groene aanslag en vies zijn wat je denk ik niet meer goed schoon krijgt

ja dat klopt ik snap ook wat je bedoelt,
maar wou je er alleen even attent op maken.
zou jammer zijn als de buitenkant straalt en van binnen rot hij weg.
mooie trailer trouwens