• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe produkten Meguiars 2008!

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
We are proud to announce the launch of 5 new International specific products.


These products are only available outside North America. They are packaged, labeled and designed specifically for that reason. If and when these become available to purchase in North America, we will certainly announce it here on MOL

Smooth Surface Clay Bar Replacement


Intl_IdividualClay_2_.jpg


For enthusiasts who already have the Smooth Surface Clay Kit and want the convenience of purchasing just the clay bar, we offer the Smooth Surface Clay Bar Replacement. Removing above surface bonded contaminants and restoring a smooth surface to your paint finish is easily accomplished by using Smooth Surface Clay Bar. Our non-abrasive clay bar safely, easily and instantly removes bonded contaminants as you rub it across the surface of your car using a mist & wipe product, like Quik Detailer® as a lubricant.

Engine Clean

G14816EU_EngineClean.jpg


Engine Clean is the enthusiast’s choice for safe, effective and easy engine cleaning. The fresh smelling, biodegradable formula quickly lifts away dirt, grime and grease to clean even the hardest-to-reach under-hood areas. Safe on rubber and plastic and guaranteed not to degrade fittings or hoses, Engine Clean is the easy way to leave your engine bay looking just detailed.

Engine Dressing

G17316EU_EngineDressing.jpg


Engine Dressing is the safe, easy-to-use solution to keep the variety of materials used on and around engines looking their best. The non-greasy formula leaves a deep, rich appearance while providing long-lasting protection on plastics, rubber and hoses. Protect, preserve and enhance everything under your vehicle’s hood with Engine Dressing.


Convertible & Cabriolet Cleaner

G2016_GCCanvasCleaner.jpg


Convertible & Cabriolet Cleaner provides quick, effective and easy cleaning of all canvas, cloth, mohair and vinyl tops. This dedicated cleaner safely removes contaminants and stubborn stains like hard water, bird droppings and oil without drying out convertible tops. Convertible & Cabriolet Cleaner cleans mildew stains and leaves a brightened, like-new appearance to ensure that your convertible top looks its best.

Convertible & Cabriolet Weatherproofer


G2113_GCCanvasCoating.jpg


Protect and preserve your convertible top with Convertible & Cabriolet Weatherproofer. This comprehensive formula creates a protective barrier that delivers long-lasting defense against UV rays, acid rain, bird droppings, stains and more. Specially developed for use on canvas, cloth, mohair and vinyl tops, Convertible & Cabriolet Weatherproofer is the easy-to-use solution to keep your convertible top looking like-new.

Tim,
Wanneer kunnen we een en ander verwachten? Zitten leuke produkten tussen
;)
 
Is eigenlijk ook gewoon Plast-X met een soort powerball en MF doek, meer niet.
Raar dat de andere producten niet voor de US zijn :weetniet
 
Grappig, heb een tijdje geleden die truc die Tim ook is heeft gedaan op de koplampen van een forumlid uitgevoerd. Beetje SSR1 icm met een witte Lake pad en het resultaat is super! Goed om te zien iig dat Meg's nu ook met een consumenten versie uitkomt om de werkkamer te behandelen.
 
Is geen nieuwe klei, maar gewoon een navulling. Meguiar's verkocht nooit losse klei, maar altijd in een pakket zoals de smoothe surface clay kit. Nu gaan ze een keer slim doen ;)
 
Voor 23 euri heb je 200gram, wie gaat er dan die 50grams kopen??? Zou er NIET teveel van bestellen Tim...
 
Hoewel ik best fan ben van de Meg's producten vind ik dit dus typisch weer zo'n geval van onnozele marketing.
Klaarblijkelijk denken ze in Amerika nog steeds dat ze hier nog steeds de enige zijn die voet aan wal hebben gezet, en hun prijzen voor het Europese continent daarom maar flink mogen opvijzelen. Hoge transportkosten? My ass! Waarom lukt het PB bijvoorbeeld wel om 1e klas producten naar NL te brengen met een prijs die gewoon goed is? Ik weet het nog steeds niet, en voordat dit eindigt in een ellenlange discussie gooi ik er maar weer wat zand overheen.
Het is natuurlijk goed dat ze bij Meg's niet stil zitten qua produkt ontwikkeling, maar nu alleen het finaciele plaatje nog ;)
 
Ze positioneren en profileren zichzelf natuurlijk wel heel anders dan Poorboys world hè, beide bedrijven hebben totaal uiteenlopende communicatieuitingen / marketingstrategieën om hun merktsegment te behouden/vergroten.

Poorboys world doet dat duidelijk door no-noncense flesjes, etiketten, logo etc.
Meguiars zet zichzelf echt neer als een top of the bill, luxe product. Kijk alleen maar naar de kleurenkeuze van de flessen en spraybottles. Bordeauxrood, hoogglans zwart (praktisch is anders, want je ziet niet hoe leeg ie is), Kitch gouden letters als logo. Als er dan een goedkoop prijskaartje aan zou hangen slaan ze volgens mij de plank ook goed mis.

Des al niet te min is die klei wel absurd geprijsd, maar des te meer reden voor een meguiars fan om toch maar een complete smooth surface kit aan te schaffen, voor die paar euro meer.... katching voor meg.
 
Ik de VS staat het gewoon in de Walmart naast Turtle wax dus het is echt alleen hier dat ze top of the bill willen zijn.
Ik denk dat wij een "beetje" meer betalen zodat het in de VS zo goedkoop kan zijn.

Volgens mij is PB's daar duurder dan Meg's...
 
De prijs is inderdaad jammer van de klei navulling...
Het cabriosetje klinkt interessant, maar jah, heb nu al RaggTopp & die van autoglym, dus zal weinig extra's toevoegen?