• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe rotary? Wanneer komt de PRO900!?

Hij maakt een redelijk constant geluid, en zachter dan ik gewend ben. Hoge bijtonen hoor je niet of nagenoeg niet. Onze Flex is vele malen luidruchtiger.

Waar is eingelijk dat kleine lichtblauwe dopje wat de achterzijde omhoog houd voor ?
Beschermkapje indien geen pad aanwezig en de voorzijde beschermt ?

Vandaag even geknutseld op een oefen-achterklep.

Viel absoluut niet tegen, toerenterugval viel reuze mee in vergelijking met een Ferm. Hij valt wel iets terug maar dat is bij normaal gebruik totaal niet storend. Heb hem getest met 6" Kompressor en 7" Kompressor mijn voorkeur gaat uit naar de 7" maar dat kan komen omdat ik deze maat al jaren gebruik en eraan gewend ben geraakt.

Het is moeilijk om de Festool/AEG bril af te zetten want dat is natuurlijk niet eerlijk.
Grote voordeel van de PRO900 is het gewicht, lekker licht en daardoor lang mee door te werken. Na 4 uur polijsten maakt een kilo meer of minder zeker uit. het lijkt niet veel maar een Ferm is gewoon de 50% zwaarder dan een PRO900.
Ga je dagelijks polijsten koop dan een goede machine maar voor de hobbyist vind ik het een prima apparaat wat een stuk makkelijker werkt dan een Ferm.

Alleen maar pluspunten dan? Helaas natuurlijk niet, het snelheidswieltje zit niet op de meest handige plaats en door de korte lengt minder makkelijk in balans te houden al ben ik wel overtuigd dat het een kwestie van wennen is.
Al met al een prima machine voor een leuke prijs. Een must is uiteraard een goede plate, pads en producten.
Je kan wel een Festool/AEG kopen maar als je dan alsnog met Commandant te werk gaat dan lukt het nog niet natuurlijk.

niet zo negatief over ferm he!! die van mij doet het perfect:|~* ,^^ :-" :-"

uiteraard zal het een betere machine zijn..
dat wieltje, en de grip, is indd een punt waarvan ik zeg: jammer!

maar je kan niet alles hebben, ik ben vooral benieuwd naar het terug val in toeren..
ik heb dat nu met de ferm indd ook, en dat is het enigste puntje waarvan ik zeg: ja! dat is echt heeel jammer, verder is de ferm niet eens zo heel beroerd!

ben benieuwd wie hem gaat testen, nog meer:lol

heeft iig wel een hele hoog "hebben" gehalte

Die grip monteer je of je monteert hem niet, Dennis zat vanmiddag te kloten met die grip niet normaal, terwijl ik er weer fluitend mee overweg kon.

De terugval in toeren is minimaal, ik zal straks mijn video proberen te posten, dan kan je het zien.

Netjes Tim.
Handvat ziet er in mijn ogen juist heel gebruikersvriendelijk uit.
Wellicht dat bij staande delen anders is ?!

ThaMystery zei:
Leuk filmpje! en tjah, leuke PRO900. wanneer kan hij bij mij in de collectie? :)

Voorlopig moet hij eerst goed getest en beoordeeld worden, voordat we definitief besluiten om hem in het assortiment op te nemen.

De eerste indrukken zijn bij mij positief in ieder geval:

- Compact (ik zal straks nog een foto maken naast de flex, dan heb je een idee)
- Licht (2 kilootjes, zelfs lichter dan een DAP500 en zeker een stuk lichter dan alle andere rotary's in deze prijsklasse)
- Stil (ik leen nog een dB metertje van mijn broer, dan kunnen we hem tegenover onze Flex zetten)
- De Slow Start werkt handig en goed, helpt goed om controle te houden over de machine en onnodig spetteren te voorkomen
- D-Greep vond ik juist erg stabiel en handig, vooral ook omdat na langere tijd werken de machine warm wordt, bij onze Flex zit je me je hand bovenop die kop en dat wordt echt zweten na een uurtje polijsten
- Genoeg kracht, op het filmpje ben ik tot stand 3,5 tot 4 gegaan, terwijl er 6 standen op zitten. Volgens de fabriek kan er ook een andere verdeling gemaakt worden van de snelheden, waardoor je makkelijker de maximum snelheid omlaag gaat en de tussensnelheden opnieuw verdeeld worden
- Aan/uit knop werkt makkelijk, geen lamme hand door het vasthouden of een afzonderlijke knop om hem te vergrendelen

De punten die oefening vergen of minder zijn:

- Veranderen van snelheid doordat de snelheidsregeling achterop zit, maar zoals je ziet in het filmpje lukt me dat al aardig. En de fabriek heeft uitgelegd dat het kostbaar is om van bijvoorbeeld aan de zijkant te plaatsen, omdat het dan minder makkelijk compact gemaakt kan worden, hij komt dan in de weg van de motor te zitten. Het kan wel, maar dat betekent kassa. Dus voor de geschatte verkooprijs van € 100,- is het een uitstekende oplossing om een scherpe prijs te kunnen bieden
-Het constant speed systeem werkt, ik krijg met geen mogelijkheid de machine stilgezet, maar het werkt niet zo geavanceerd als op een Festool, Flex etc. De toeren vallen iets terug voor de electronica het oppakt. Logisch ook, want alleen die electronica in die Flex en Festool kost al € 100,- :-D
- Hoogste snelheid is momenteel te hoog om veilig mee te kunnen polijsten.
- Aan/uit knop biedt geen mogelijkheid om 'gas' te geven, sommigen vinden dat handig werken.

Als de kracht zó groot is dat je op de hoogste standen niet meer fatsoenlijk kan polijsten waarom ga je dan niet iets terug en geef je wat meer toerentallen variaties dus kleinere stappen?

Net apparaat zo te zien voor een érg scherpe prijs!

Gezien jullie bevindingen is dat het geld zeker waard! ik ben benieuwd wanneer we hem kunnen bestellen. Ik ben op zoek naar een goede rotary rond die prijsklasse en ik denk dat de pro900 de enige in zijn soort is.

Zeker het gewicht is een dikke plus, sommigen zeggen dat het wel went een zware rotary. Een kilo meer of minder maakt na een dag polijsten enorm veel uit.