• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe rotary? Wanneer komt de PRO900!?

Filmpje ziet er veelbelovend uit! de handgreep lijkt mij voor horizontale vlakken zoals de motorkap en dak prettig werken alleen voor verticale delen (deuren e.d.) lijkt met me wat minder prettig. Is op de kop vasthouden toch prettiger.

Ik moet dit weekend een auto detailen (Lancia Kappa) heb al een testspot gedaan en onder de rotary ga ik niet uitkomen is al gebleken. Jammer dat er nog geen testexemplaar beschikbaar is HINT HINT....:-"
 
dat werkt fijn... tenminste, ik ben ook iemand die vrij veel product gebruikt..

wat me wel opvalt, is dat het niet spettert...

mijn oude serie kompressors lijkt iets bol te llopen, en deze lijken me platter te zijn..
mischien dat z daardoor nog minder product spetteren??
 
Dat ziet er heel goed uit. Ik heb nu al aardig wat ervaring opgedaan met excenters en de DAP. Telkens weerhoudt de aanschafprijs van een rotary mij ervan om daarmee verder te gaan.
Laat maar komen dus :cool:
 
B.K. zei:
Maar Tim, dat is wel veel product wat je daar op die pads zet :)

Valt wel mee hoor, als test waren nieuwe, droge en nog niet geprimerde pads gepakt.

Maar vaak wordt polijstmiddel verward met een glaze, sealant of wax. Qua verbruik ligt dat heel anders.

Als je met polijstmiddelen te weinig product gebruikt heb je meer kans op buffermarks, hazing en hologrammen. Veel te veel is ook niet goed, maar liever iets teveel polijstmiddel dan net te weinig.
 
ik heb best vaak last van spetters...
eens goed kijken wat ik verkeerd doe dan..
mischien waren me pad's niet schoon genoeg o i d..

zoiezo wil ik wel nieuwe.
ben met me witte teveel over naadjes e.d. geweest, de lamellen beginnen te slijten..

en in de nieuwere versie zijn er veel meer varianten (al vrees ik dat ik toch alleen wit en zwart weer ga gebruiken, soms de blauwe)
 
Spatten kan verschillende oorzaken hebben:
° pads niet schoon en vol met overtollig product
° te veel product op de pad
° machine te vroeg aangezet, dus vooraleer je het lakwerk raak
° best eerst product aanbrengen met de machine stil of op een heel lage stand.
 
Zojuist een geluidsmeting gedaan, we hebben de machines op dezelfde snelheid (1800rpm)gezet, eerst vrij laten lopen en daarna belast.

Onze Flex produceert onbelast 82db en belast maar liefst 97db (door het scherpe snerpje erin)
De Pro900 producteert onbelast 80db en belast 84db.
De DAP500 produceert op stand 4 onbelast 77db en belast 80db.

De meting is op een afstand van ongeveer 50cm gedaan.
 
ben al bij je op clinic geweest tim:-"

maare... zoiezo, het geluid wat de dap maakt, is weinig..
de toon hoogte van de dap is ook gewoon prettig

de flex zijn toon is veeel hoger, en daar kon ik erg slecht tegen..

dus ook op geluid krijgt de pro900 een streepje voor..

hhmm... cc begint te lijken, op die buitenlandse mensen.. die op het strand in spanje lopen..
loekie loekie (en ze kloppen de centen uit je broekie):D
 
Hoeveel is een Decibel ?

Decibel, afgekort als dB, is de maat waarmee de sterkte van geluid wordt aangegeven. Daarbij wordt er rekening mee gehouden dat lage en heel hoge tonen minder hard klinken dan tonen in het middengebied. Om u een idee te geven van hoeveel geluid een bepaalde hoeveelheid decibel nu weergeeft:

niveau in dB Voorbeeld
0 Gehoorgrens; hieronder hoort de gemiddelde mens niets meer
20 Stille slaapkamer, stiltegebied in de natuur
30 Gefluister
40 Normale woonkamer
60 Gespreksniveau
75 Helikopter op 300 meter afstand
80 Drukke verkeersweg op 10 meter afstand
85 F16 op 1500 meter afstand
100 Opstijgende jumbojet op 200 meter hoogte
110 Drilboor op 1 meter afstand
140 Pijngrens


Een decibel is een zogenaamde logaritmische grootheid; dat betekent dat decibellen niet zomaar bij elkaar opgeteld of van elkaar afgetrokken kunnen worden. Een verdubbeling van het aantal bronnen levert een toename van het geluid op met 3 dB. Stel bijvoorbeeld dat een snelweg een geluidsniveau van 80 decibel heeft. Als er dan twee keer zoveel auto's over die weg gaan rijden wordt het niveau niet 160 dB, maar 83 dB. En omgekeerd, als het verkeer het de helft afneemt, wordt de belasting dus 77 dB.