In de periode van zondag 14 juni tot en met woensdag 17 juni heb ik een Seat Leon FR voorzien van Gyeon MOHS. Via een ander forum kreeg ik de vraag of een Waxoyl of Protech behandeling een zinvolle investering was. Na mijn bescheiden mening hierover te hebben geventileerd vroeg de eigenaar wat dan wel een goede bescherming was voor zijn nieuwe auto. Hierop uitgebreid geantwoord en toen kreeg ik de vraag of ik de Leon wilde voorzien van MOHS
De Seat Leon had 1200 kilometer op de teller staan en was een paar weken geleden afgeleverd door de dealer . De kleur is wit metallic.
Aangezien de auto pas een paar weken oud was, hoefde er aan het interieur weinig te worden gedaan. Het interieur is uitgebreid gestofzuigd en waar nodig zijn de kunststof delen gereinigd met schoon water en een microvezeldoek.
Op het exterieur zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
Leon in de foam:
Ook een nieuwe auto kan dus aardig onder de vliegroest zitten:
Velg vooraf:
Velg na:
En het eindresultaat rondom:
De Seat Leon had 1200 kilometer op de teller staan en was een paar weken geleden afgeleverd door de dealer . De kleur is wit metallic.
Aangezien de auto pas een paar weken oud was, hoefde er aan het interieur weinig te worden gedaan. Het interieur is uitgebreid gestofzuigd en waar nodig zijn de kunststof delen gereinigd met schoon water en een microvezeldoek.
Op het exterieur zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- De auto gefoamd met Monello foam
- Vliegroest verwijderd middels Monello Non Ferro. Ondanks dat het een nieuwe auto was, zat er behoorlijk wat vliegroest op de lak.
- Teer en hars verwijderd middels Valet Pro Glue and Tar remover
- Vliegen verwijderd met PoorBoys Bugsquash en PoorBoys insectendoek.
- Auto gewassen met Monello Lavare
- Op verzoek van de eigenaar FR-logo op de kofferklep verwijderd middels licht verwarmen met de föhn en flosdraad. De lijmresten zijn verwijderd met Valet Pro Glue and Tarremover.
- Lak gekleid met Monello klei en PoorBoys Clay Lube
- Lak licht gepolijst. De lak van deze Leon was in smetteloze staat. Daarom kon er worden volstaan met een lichte polijstbeurt. Om toch wat meer diepte in de kleur en meer glans te krijgen zijn uiteindelijk twee lichte polijsthits uitgevoerd. Met de DAP900 zijn de volgende hits gedaan: Meguiars M205 op Monello witte raffini light polishing pad en Meguiars M205 op Monello zwarte finishing pad. De reden om voor Meguiars te kiezen was, dat deze, op deze kleur, net iets meer glans gaf dan Monello Finale
- Lak ontvet met Gyeon Prep
- Bescherming is aangebracht middels twee lagen Gyeon MOHS
- Gyeon Cure aangebracht
- Velgen gekleid met PoorBoys klei en PoorBoys Clay Lube
- Velgen gepolijst met Monello Finale op zwarte finishing cone
- Velgen voorzien van twee lagen PoorBoys Wheelsealant
- Banden gevoed met Meguiars Endurance hogh Gloss Tyre gel
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glasscleaner en voorzien van RainX
Leon in de foam:
Ook een nieuwe auto kan dus aardig onder de vliegroest zitten:
Velg vooraf:
Velg na:
En het eindresultaat rondom: