• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgen in de velgenwax zetten

hans1982

Detailing rookie
18 nov 2009
11
0
Goedendag,

Ik heb 4 nieuwe velgen voor mijn zomerbanden deze gaan 20 maart onder mijn auto maar de velgen zonder banden liggen al bij mij thuis. Nu wilde ik als ik eens een uurtje vrij heb alvast de velgen goed in de velgenwax zetten, heeft dit nu al zin of is al mijn werk straks voor niks?
De banden moeten nog om de velg gelegd worden en ik weet niet of als de banden eromheen zitten ze meteen weer in de wax moet zetten? Het voordeel is dat ik het nu rustig kan doen en de velgen nog helemaal schoon zijn maar als de wax er straks meteen weer af is is het ook zonde van mijn tijd.

Alvast bedankt.

Nieuw of niet, het is een voordeel als de banden er nog niet opliggen.
Dan kan je de randen mooi doen en als je wilt het velgbed binnenin (wat onder de band verdwijnt).

Let wel op dat plakloodjes niet lekker hechten op een goede waxlaag.
En de plek waar ze moeten komen weet je nog niet :-/
Laat daar eventueel een randje voor vrij (3M tapeje)
En vertel even wat je wilt aan de "bandenman"

Over velgenwax kan je voldoende reviews vinden.
Succes

Hans

voordat de plakloodjes geplakt worden, wordt er meestal remmenreiniger gebruikt, dus die waxlaag is daar dan echt wel "weg"
dus ik zou zeggen: hart van de velgen al lekker waxen, binnenbed pas na het monteren en balanceren van de banden...

:ja

Buiten dat, werklui met handschoenen aan die alles hebben aangeraakt wat los en vast zit ... hoppa ff velgje oppakken >>> zooi op je velgen etcetc

Zou het lekker nadien doen op je gemak, velgjes er weer af halen en 1 voor een goede beurt geven ( beide zijden ) en niet van te voren.
Was je de gehele auto, en daarna 1 voor 1 de velgen.
( p.s. vergeet niet om foto's te schieten ( of welicht een mini-review van hoe het geheel is verlopen / bevallen ( zij we hier dol op ))

Achteraf doen; je kan van de monteur niet verwachten dat hij met smetteloos witte handschoentjes je banden erop gaat leggen :-d

Bovendien zal hij lood slaan op een schoon gemaakt stukje; weg wax :-"