• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe voorruit, welk product heb ik nodig voor bescherming?

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Hallo medemensen,

Barst! (letterlijk en figuurlijk:-b )vorige week had ik schade aan mijn voorruit. Maar nu zit er net een nieuwe in, en ik ben benieuwd wat nu een GOED middel is om mijn ruit te beschermen tegen invloeden van buitenaf. (de welbekende kalk vlekken).
Ik neem aan dat ik mijn nieuwe ruit niet hoef te kleien of met de dap hoef te behandelen?!, en ben dus zoekende naar iets wat goed beschermt en ik bijvoorbeeld na het wassen van m'n wagen aan kan brengen, zodat ik later (over enkele jaren o.i.d.) niet met kalkvlekken op de ruit zit.

Alvast bedankt!:)^

Raoul
 
ik denk dat je het antwoord wel weet gezien de vele berichten over Provision/rain-X/etc...

Succes ]d~^
 
Met die vettige laag die op iedere nieuwe ruit zit, kan vooraf licht cleanen geen kwaad, denk ik...
 
Een paar topics naar beneden straat veel informatie in het gebruik van Rain-X of Provision, ook hoe het aangenbracht moet worden.
 
hey, ik heb me er even in verdiept, en denk dat ik voor de rain-x ga. Alleen kan ik niet terug vinden of dit ook voorkomt dat mijn ruit over enkele jaren onder de kalkvlekken zit.
 
heb er zelf nog nooit last van gehad,
maar logischerwijs zou dit wel moeten, als je de laag aanbrengt op perfect schoon glas, is het verzegeld, en dus kan er niets onder..
dus ook geen kalk.