• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wax keuze

deasha

Detailing chief
5 feb 2010
192
85
Ben op zoek naar een nieuw waxje met een budget van ongeveer 70 tot 80euro.

Wensen:
- Goede beading en sheating
- Hoge vuil afstootbaarheid
- Liefst niet langer dan 20min curen
- Pasta

Er vallen redelijk veel waxen binnen deze eisen!
Ben zelf wel erg gecharmeerd van de Ibrido, sinds de korte tijd in mijn bezit al op redelijk wat auto's aangebracht.

Ben benieuwd waar jullie mee komen en wat de argumenten hiervoor zijn!

• Leuk
Reacties: patje
Of moet ik mijn budget verder oprekken?

Iemand ervaring met de ibrido ten opzichte van waxaddict vitreo of 21? Ook kwa standtijd?!

+1@Mario. Aan de 4 eisen die je wilt voldoet die zeker. De Vitreo moet het ook goed doen kwa stamdtijd. Ik laat nooit waxen tot het einden zitten dus daar kan ik je helaas niets over zeggen.

Supernatural Hybrid is een kei qua vuilafstoting en standtijd. Smeert ook lekker.

Persoonlijk vind ik Purple Haze Pro net wat mooier "glimmen" en heeft ook een lange standtijd. Nadeel van deze is dat hij nogal donker van zichzelf is en dus op wit of erg lichte auto's zichtbaar kan zijn.

+1 voor de Vitreo.Zelf nog geen ervaring met deze wax, wel met andere van Waxaddict en ze zijn tot nu toe allemaal toppers.
Maar als ik met dezelfde eisen een nieuwe wax zou kopen dan zou de Vitreo het worden, ook gezien de vele positieve reacties op het internet over deze wax.

+1 voor de Vitreo.Zelf nog geen ervaring met deze wax, wel met andere van Waxaddict en ze zijn tot nu toe allemaal toppers.
Maar als ik met dezelfde eisen een nieuwe wax zou kopen dan zou de Vitreo het worden, ook gezien de vele positieve reacties op het internet over deze wax.
Met welke heb je wel ervaring?

Ben namelijk zo tevreden over Ibrido dat ik op het punt sta nog een pot te kopen :blush: aangezin deze hoogst waarschijnlijk niet opnieuw word aangevuld!
Maar wil eerst even de andere opties bekijken voordat ik tot koop over ga!!

Zoek dus eigenlijk iets wat hier een beetje op lijkt...

Laatst bewerkt:
nu ook vitreo
begonnen met dodo juice blue velvet
dan monello ibrido limitiata
dan auto finesse spirit
en nu vitreo

nu ook vitreo
begonnen met dodo juice blue velvet
dan monello ibrido limitiata
dan auto finesse spirit
en nu vitreo
Welke heeft een betere standtijd?
De vitreo of ibrido?

Vind de 21 signature toch ook wel interessant klinken... Maar is die zn geld waard ten opzichte van de ibrido, welke toch wel mijn meest ideale wax vind!!

Misschien dat er wat wax verslaafde kunnen helpen?! @nicknameless @Ric325i @tembaco

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook de Ibrido en vindt dit ook een geweldige wax! Standtijd en glans is top!
Van de Waxaddict heb ik ervaring met de Finale, Quartz en Subzero. Heerlijke verwerking, mooie glans en natuurlijk standtijd ook top. En ze ruiken lekker;)

Kan wel van mezelf zeggen dat ik waxverslaafd ben en dus van alles in huis heb liggen.
De Ibrido en de lijn van Waxaddict hebben mij persoonlijk nog nooit teleurgesteld.

Het is gewoon echt puur personlijk, waar je van houd en wat je ervoor over hebt.

Ik zou lekker naar CC gaan en daar ter plekke bekijken wat ze voor je kunnen betekenen. Misschien mag je wat testen, ruiken en ervaren.

• Leuk
Reacties: deasha
De Ibrido en de lijn van Waxaddict hebben mij persoonlijk nog nooit teleurgesteld.

Het is gewoon echt puur personlijk, waar je van houd en wat je ervoor over hebt.
.

Ben zelf erg blij met de ibrido!
En wil eigenlijk tot €80 uitgeven voor een wax.
MAAR... Ik hoor veel goede verhalen over bijv waxaddict en sommige swissvax..
En als het echt een top wax is met de zelfde eigenschappen en liefst natuurlijk beter als de Ibrido, moet ik even met vrouwlief gaan babbelen of een dagje shoppen weggeven :innocent::cool::p

• Leuk
Reacties: Pietaah
Een Swissvax vergelijkbaar met Ibrido is de Shield. Een erg mooie is de Concorso. Beetje duurder met €205,-

Echter vind ik de Vitreo wel een beetje in de buurt komen kwa beading en verwerking met Concorso, beetje he

De 21 Signature heb ik nog niet. En ook niet geprobeerd. @nicknameless wel. Voor het budget wat je wilt uitgeven zou ik voor de Vitreo gaan.

• Leuk
Reacties: deasha
De vitreo of ibrido?
Vind de 21 signature toch ook wel interessant klinken... Maar is die zn geld waard ten opzichte van de ibrido, welke toch wel mijn meest ideale wax vind!!
Misschien dat er wat wax verslaafde kunnen helpen?! @nicknameless @Ric325i @tembaco
Ik heb in bezit:
Waxaddict 21
Waxaddict finale (mix van vitreo/21/Quartz)
Waxaddict Candygloss special (nog niet gesmeerd)
Waxaddict custom gloss (nog niet gesmeerd)
Ik vond de Ibrido erg fijn verwerken en de lak voelde erg glad aan maar beading enz heb ik beter gezien.
Waxaddict waxen vind ik erg goed verwerken en de hydrofobische eigenschappen zijn heel goed evenals de standtijd en op die punten vind ik de waxen zich onderscheiden. Echte showwaxen vind ik de 21 of finale niet wellicht de custom gloss of Candygloss special wel maar dat moet de toekomst uit gaan wijzen.
Als ik moest kiezen tussen vitreo of Ibrido dan ging het absoluut de vitreo worden.

Oke ik ben toch wel hard aan het denken aan een waxaddict!!

Lees er ook goede dingen over.

Ben ook bereid er meer voor uit te geven om een toppertje aan te schaffen.
Ben wel aan het twijfelen tussen de vitreo en de 21.

@Ric325i grote nadeel van show wax vind ik toch de standtijd! Plus dat 80% van de glans etc uit je voorbereiding komt!
Hoef ook niet die 100% show look, zal ook kort blijven denk ik met minimaal 500km p/w

Ben opbzoek naar een mooie wax welke het liefst all weather te gebruiken is...

Waxaddidt heeft een mooie lijn met waxen met onderandere ook de subzero... Leuk voor ons koude klimaat...

@deasha ,je zou ook een Collinite 476 of 915 kunnen nemen dit zijn echt absolute toppers op alle vlakken.
Een showwax kun je ook voor een tussendoor wasbeurt gebruiken.

De externe factoren gaan de standtijd meer beïnvloeden, dan de fabrikant kan beloven. Ik kan de wax met de langste standtijd kopen en erop smeren. De auto zeer verkeerd wassen 2500 km per week rijden en dan klagen dat de wax na 6 weken weg is.

Hoelang de wax bllijft zitten begint al bij het juist aanbrengen van de wax en eindigt met het juist wassen. En de 25 factoren die er nog tussen zitten moet je ook niet vergeten.