• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe werkplek: verlichting?

j3roen

Detailing addict
24 mei 2012
93
52
Ik heb een mooie / nette / ruimte kunnen bemachtigen ongeveer 10km van mijn huis vandaag. Ik deel de ruimte met 5 andere auto / mortor liefhebbers (met name Amerikanen / Lowriders).

Mijn "plek" is 3x6,20 meter, daarnaast is er ook een algemeen deel voor banden opslag etc. etc. lucky bastard voel ik mij een beetje.
Ik kan droog en veilig detaillen, en daarnaast spullen van mijn huis hier kwijt. 2 vliegen in een klap.

Het enige (grote) nadeel is, dat je daar niet mag wassen. Dit kan ik echter thuis doen en vervolgens naar de plek toe rijden. Daar een klein beetje afspoelen nog (water opzuigen) en een keer eroverheen met Spray & Wipe van PP. Liever zou ik daar nog een keer echt goed afspoelen en wassen, maar dat mag formeel niet.

Werkelijke vraag:

Hoe verlichting jullie je werkplek? Ik zit de denken aan 1 of 2 bouwlampen met 500w. Daar ter plekke is uiteraard ook verlichting, maar niet vel genoeg.
Zijn er bepaalde lichtopstellingen die jullie gebruiken? Je hebt tegenwoordig ook LED bouwlampen, is dat goed werkbaar?

Ik ga sowieso een brinkmann aanschaffen voor de echte details, maar als basis wil ik eerst dus zoiets als bouwlampen.

Suggesties? Aanbiedingen ergens hiervoor?

Thanks!!

---

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het toch geen ideale situatie als je alsnog thuis moet wassen en 10 kilometer rijden + nog de ruimte delen (sloten op kasten?)
Althans, het is maar de keerzijde maar ik kan begrijpen dat je er blij mee bent. :-)^

Waarom neem je geen tl-verlichting vastgemaakt op verrijdbare statieven met verlengsnoeren?
Lijkt mij niet zo lastig.. desnoods maak je er nog een wcd-aansluiting op voor een losse led-looplamp.

Ideaal is het zeker niet, maar ik zal het er mee moeten doen :) De gedeelde ruimte is dan met een vriendengroep, dus dat is ook geen probleem.
Ik denk dat ik toch wel wat ga afspoelen in die loods, dat moet geen probleem zijn. Ik zuig het water later wel op met extractor :)

Het echt "dure" spul komt overigens wel in een afgesloten gedeelte. Maar de auto's die daar staan (5) zijn niet de minste. Inbraak is eigenlijk het enige
waar ik me druk om zou kunnen maken. Er zit echter een alarm / rookmelder etc. in de ruimte.

Dat tesamen met spray en wipe moet het goedkomen. Los daarvan is het een mooie opslag ruimte / plek.

In Amsterdam kost een gemiddelde box 400 euro (althans bij mij in de buurt) en daar mag je ook niet wassen. Dit is toch wel een stuk beter.

TL lampen zou kunnen (hangen daar ook op een mooie hoogte), maar is dat niet te weinig licht? Als ik ergens voor weinig een bouwlamp kan halen
De meeste swirls e.d. zie je pas echt in vol zonlicht, of iig een sterke lichtbron.

Tenzij ik mij vergis hoor! Als TL ook prima werkt doe ik dat :)

Ja dan verzacht dat de omstandigheden wel ;-) , ik kom af en toe in Amsterdam prive en kan me het voorstellen ondanks er een boel ruimte nog is mits je niet in het centrum woont.

TL verlichting heb je zoveel gradaties in..je hebt zelfs LED TL's met een adapter voor normale (wel erg prijzig)
Ze hangen niet voor niks in een spuitcabine als voorbeeld...

Bouwlampen, zit je gelijk zo aan flink verbruik en hitte verbonden + goed afzekeren.
TL Armaturen en bouwvormen kun je overal kopen maar ik heb dan veelal doordat ik vaak spullen moest bestellen in de elektro sektor ermee te maken gehad en er is een hoop mogelijk als je zelf wat weet en kan fabriceren, scheelt weer in de kosten.

In mij ruimte heb ik meerdere TL bakken aan de zijwanden hangen. ( is maar 4mtr breed hier )

En tijdens het detailen maak ik veel gebruik van een dubbelle bouwlamp op statief en m`n Brinkman en Tuffmax lampen.

Ik heb net voor een koopje een spllinternieuwe dubbele bouwlamp kunnen aanschaffen :) Lang leve marktplaats. Voor die prijs kon ik het gewoon niet laten; 25 euro! Als het niets is, dan gaat het direct weer op MP. Warmte zou idd een probleem kunnen worden.
Morgen zal ik de Brinkmann ook even bestellen, dat was ik ook al van plan :)

@denders: het zijn geen minne prijzen hier in de buurt inderdaad! En omdat ik het gewoon hobbymatig doe, is het een super mooie oplossing. Liefst hebben we allemaal een Diventa Bella :P

Ik zou gewoon zorgen voor deftige verlichting , maar zeker niet meer . De controle die je doet voor, tijdens en na het polijsten zou ik overlaten aan een echte "sungun" van 3M . (omdat een brinkmann toch te beperkt is vind ik ) Zo hoef je niet constant die lichtblokken/bakken te verrijden :weetniet

Niet goedkoop , maar je moet maar 1 extra lampje opbergen na het detailen.

De situatie schets is idd. lastig zo van afstand en het moet ook leuk blijven allemaal tot je prof. ermee bezig kan gaan natuurlijk.
Je hebt ook TL daglicht lampen, die hangen veelal in kantoren boven echte sierplanten.

Maar keep it simpel idd.

Gisteren een start gemaakt met het inrichten, en ik heb geluk! Is is een verrijdbare TL lampen bak die ik kan gebruiken / mag hebben.

tl_lampen.webp

Inmiddels heb ik de Brinkmann binnen, en komen volgende week de bouwlampen. Dat gaat helemaal perfect worden :)
Ook heb ik toestemming om binnen de auto af te spoelen. Mits is maar netjes alles opruim. No Problem.

Heb wel een leuk idee voor de Brinkmann; denk dat ik daar een GoPro camera op ga monteren. Van de week even testen of lakdefecten dan
goed op video komen.

Verder nog even de vloer bewerken met super degreaser. APC heeft heeft de olie van de vorige eigenaar niet helemaal weggekregen nog.

Lol. Nou dat valt erg mee ;) Je kunt zo ook apart schakelen. Ze hoeven niet allemaal aan te staan. Dit zou denk ik normaal gesproken in het midden van een ruimte staan zodat de bouwvakkers alle kanten op licht hebben (je kunt ze richten)