• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk E150.1

Ik heb een vraag over mijn Nilfisk 150.2.
Ik heb deze aangeschaft zonder de rubberen slang met staal inleg, want ik dacht hoe erg kan standaard slang zijn. Nou ik kan vertellen dat de standaard slang echt k*t is. Dat hij op een haspel zit maakt het allemaal nog erger. Ik snap niet dat ze deze er bij durven te verkopen.

Nu heb ik deze voor mij HD gevonden:

Krult deze helemaal niet op of minder erg dan de standaard. Het is namelijk best veel geld voor een slang.
 
  • Leuk
Reactions: -Vanquish-
Zo lang de slang niet gedraaid is zal die naar mijn verwachting niet krullen. Een slang die gedraaid is zal, net als bijvoorbeeld een touw, altijd wel iets krullen.
 
Maar niet zo als nu dat hij helemaal in een spiraal trekt? Ik had net een kluwen met slang. En van de 10 meter lengte bleef maar effectief 3 a 4 over omdat hij zichzelf steeds in de knoop trok.
 
Hele fijne slang, heb hem op mijn 145.2 .... krult echt minimaal en oprollen op de haspel gaat echt super gemakkelij, dan heb ik helemaal geen last van op krullen!
 
  • Leuk
Reactions: nico111
Dat een slang met stalen binnenkant minder krult is algemeen bekend.

Als je slang(koppeling) kan draaien in je handvat van het pistool, reduceert het draaien ook nog eens. Kijk maar eens hoe vaak je het pistool rond draaid. Dan krult je slang ook op als deze vast zit. Dit draaien in je pistool is lang niet altijd standaard bij iedere machine.

Weet niet of dit van toepassing is voor je.

MVG
 
  • Leuk
Reactions: nico111