• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan Primera SW gedaan..

aBBel P155 SW

Detailing addict
26 apr 2009
119
62
49
Eindelijk na de spuitbeurt mijn eigen auto gedetailed.

Wat is er gebeurt. Na een heleboel auto's voor anderen te hebben gepoetst was het nu tijd voor mijn eigen SW. Ik heb hier een speciaal pakketje voor samen gesteld. Het is de eerste detail na de spuitbeurt. Ik dacht, easy, ff een beetje wax erop en klaar. Maar nee ik heb wat spul gekocht om het goed te doen.

Wat heb ik gedaan.

- In gefoamd met SSF en de velgen schoongemaakt Met APC 1:4(was wel ff nodig)

DetailSW11september001.jpg


- Daarna gewassen (2BM) met Dodo Juice Born to be Mild shampoo. Lekkere luchtje van de Dodo mannen jammie.Aafgedroogd met de mega Autospa towel.
- Toen dacht ik volgende stap kleien is niet nodig. Maar helaas een klei beurt gaf wel weer wat extra gladheid. Dus de hele auto gekleid met de consumenten klei van Megs en als glibberspray Last Touch ook van Megs.
- Na ff goed gekeken te hebben op de motorkap zag ik tot mijn verbazing een vogelstront achterblijf vlekkie. Hmmm, ik wilde dus niet gaan polijsten wat nu. Tijd schema naar de klote. Maar goed de kap 1x met Monello Finale op de licht groene LC pad. Et voila weg! Monello (Menzerna) rules again.
- Toen snel mijn eerste goodie uitgeprobeerd, Dodo Juice de Lime Prime lite. Lekker op de zwarte LC pad en standje 2 op de DAP. 5 min. laten curen en wegvegen. Erg mooie glans lijkt wel of de SW in de baby olie staat.
- Toen de behandelingen vastleggen. De Sealant eroverheen. Smartwax Smartsealant. Op de gouden pad van LC standje 1,5. 30 min laten curen en vegen. nog gladder.
- Eerste laagje wax erop Colinite #915 vanwege de lange standtijd en de mooie beading. Op een andere gouden pad standje 1,5. 15 min laten curen en vegen, het gaat al wat worden.
- Tweede laagje wax. Ook een nieuwe aanwinst. De Rainforest Rub van Dodo Juice. Ik heb deze met de hand aangebracht. Lekker met je vingers in het potje en de wax warm maken dan lekker wrijven over de lak. Mooie effecten ook als het aangebracht is.

DetailSW11september002.jpg

DetailSW11september003.jpg


Lijkt wel bevroren. Volgende dag nagewreven met Red Mist. Helaas alleen nog een avondfoto.

Resultaat:
P11155SWnaJAFdetail.jpg




gr bb
 
De glans in het donker is al erg heftig, ben heel benieuwd naar de NA pics overdag met zon.
 
Ondanks dat het een foto in het donker is glimt hij je tegemoet! :)^
Ben erg benieuwd naar de foto's bij daglicht!!
 
Top resultaat en dikke natte/ diepe glans zeg! Ben benieuwd naar je dag foto's ;)

Tip: Lime Prime hoef je niet te laten curen trouwens dat werkt alleen maar averechts. Het kan namelijk gaan vlekken bij het uitpoetsen en dan moet je weer met LP er over om het te verwijderen. Inwerken en dan afnemen is de methode.
 
SkyBuMp zei:
Top resultaat en dikke natte/ diepe glans zeg! Ben benieuwd naar je dag foto's ;)

Tip: Lime Prime hoef je niet te laten curen trouwens dat werkt alleen maar averechts. Het kan namelijk gaan vlekken bij het uitpoetsen en dan moet je weer met LP er over om het te verwijderen. Inwerken en dan afnemen is de methode.

Kijk dat verklaart een hoop. Het ging een beetje stroef idd het afvegen. Dus eigenlijk deel voor deel (Motorkap en dak in 2en 3en) en dan uitpoetsen? Hoe gebruik je de Red Mist het beste?

gr bb
 
Paneel voor paneel werkt het beste ja met Lime Prime en volgens mij ook met Red Mist.

Voor Red Mist vind je hier wat how-to-apply filmpjes:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=127600&highlight=red+mist
 
Vind het resultaat toch n beetje tegen vallen.. denk dat het aan de foto zal liggen (ruis meen ik te herkennen).

Glans op de nacht foto was echt bijzonder mooi!!
 
Liggen ook allemaal druppels van de regen op en ik had er net 200 km op zitten. Ik wacht nog ff op foto's van het einde van de dag toen was hij weer lekker fris gewassen.

gr bb
 
aBBel P155 SW zei:
Liggen ook allemaal druppels van de regen op en ik had er net 200 km op zitten. Ik wacht nog ff op foto's van het einde van de dag toen was hij weer lekker fris gewassen.

gr bb

wouter kerel, je weet toch dat als we elke keer naar assen gaan iedere keer van dat $%**&%@ weer is.:D

maar hij glimt weer goed kerel, ben benieuwd naar eventuele vervolgfotos....

Grtz DoDo.