Dag vrienden,
nog maar eens een detail...deze keer een vriendendienst voor een andere buur die me al eens uit de nood heeft geholpen met een werkje. Ik had in ruil beloofd om z'n wagen eens aan te pakken.
plan van aanpak:
Ik had deze wagen al eens gekleid en gewaxt toen hij nieuw was...inmiddels een drietal jaren geleden. De wax was dus inmiddels al lang gaan "vliegen". De wagen staat ook buiten en dat helpt natuurlijk niet mee ivm. de standtijd van zo'n wax .
De wagen werd gisteren nog gewassen door de eigenaar maar door de regen van vannacht met bijhorend pollenstof was dit niet echt relevant meer.
Ik ben dan ook begonnen met deze vlug te wassen vooraleer ik begon met kleien.
foto's voor :
eerst een wasbeurtje dus :
daarna de velgjes gereinigd met Megs wheelbrightener, APC en Iron X...
De wagen werd gkleid met mothers klei en Born to be slippy van dodojuice.
Er waren weinig krassen en swirls aanwezig...vreemd na 3 jaar.
Een testspot gedaan met M205 op surbuffpad gaf een mooi resultaat...daarna nog even nagelopen met dezelfde M205 op Meguiars microfiber finishing pad. De glans, reflecties en flakes waren terug :
De velgen heb ik in de poorboys wheelsealant gezet en de bandjes behandeld met Meguiars bandengel.
De motorruimte heb ik behandeld zoals altijd. Met een fijne straal water bevochtigd...ingesprayed met Autoglym engine cleaner en ingeborsteld. Daarna met een zachte straal afgespoeld en met perslucht wat drooggeblazen. De plastic en rubberdelen ingespoten met trim en rubberdetailer van autoglym en laten drogen.
het resultaat :
tenslotte heb ik zonder glaze een laag collinite 845 wax aangebracht (glaze overgeslagen om eventueel de standtijd van de wax te maximaliseren).
Met de grote hoeveelheid plastic trims heb ik eens iets uitgeprobeerd. In plaats van trimdetailer te gebruiken (die dikwijls zo vettig is dat hij een beetje afloopt bij regen) heb ik de vrij gladde plastics mee gewaxt met de 845...ik ben benieuwd wat dat gaat geven na regen en qua standtijd. Het werd zeker mooi zwart met lichte satijnglans...
Het interieur was vrij netjes, op wat vlekken in het zitvlak van de voorzetels na. Omdat dit niet zoveel was heb ik dit gedaan zonder de extractor. stof bevochtigd met water. zeep ingebracht met paardenharen borstel en daarna terug wat gespoeld met water. Om het overtollig water te verwijderen heb ik ingedept met badhanddoek. Je ziet op de foto's dat er wel degelijk vuil in de vezels zat. De armleuningen van de deur heb ik op dezelfde manier gereinigd.
hier de vlek :
de handdoek na :
het resultaat :
leuning voor:
leuning tijdens :
leuning na :
de after-foto's van de auto :
Zo, bedankt voor het lezen...hopelijk morgen een blije eigenaar (hij is nu nog op weekend...)
nog maar eens een detail...deze keer een vriendendienst voor een andere buur die me al eens uit de nood heeft geholpen met een werkje. Ik had in ruil beloofd om z'n wagen eens aan te pakken.
plan van aanpak:
Ik had deze wagen al eens gekleid en gewaxt toen hij nieuw was...inmiddels een drietal jaren geleden. De wax was dus inmiddels al lang gaan "vliegen". De wagen staat ook buiten en dat helpt natuurlijk niet mee ivm. de standtijd van zo'n wax .
De wagen werd gisteren nog gewassen door de eigenaar maar door de regen van vannacht met bijhorend pollenstof was dit niet echt relevant meer.
Ik ben dan ook begonnen met deze vlug te wassen vooraleer ik begon met kleien.
foto's voor :
eerst een wasbeurtje dus :
daarna de velgjes gereinigd met Megs wheelbrightener, APC en Iron X...
De wagen werd gkleid met mothers klei en Born to be slippy van dodojuice.
Er waren weinig krassen en swirls aanwezig...vreemd na 3 jaar.
Een testspot gedaan met M205 op surbuffpad gaf een mooi resultaat...daarna nog even nagelopen met dezelfde M205 op Meguiars microfiber finishing pad. De glans, reflecties en flakes waren terug :
De velgen heb ik in de poorboys wheelsealant gezet en de bandjes behandeld met Meguiars bandengel.
De motorruimte heb ik behandeld zoals altijd. Met een fijne straal water bevochtigd...ingesprayed met Autoglym engine cleaner en ingeborsteld. Daarna met een zachte straal afgespoeld en met perslucht wat drooggeblazen. De plastic en rubberdelen ingespoten met trim en rubberdetailer van autoglym en laten drogen.
het resultaat :
tenslotte heb ik zonder glaze een laag collinite 845 wax aangebracht (glaze overgeslagen om eventueel de standtijd van de wax te maximaliseren).
Met de grote hoeveelheid plastic trims heb ik eens iets uitgeprobeerd. In plaats van trimdetailer te gebruiken (die dikwijls zo vettig is dat hij een beetje afloopt bij regen) heb ik de vrij gladde plastics mee gewaxt met de 845...ik ben benieuwd wat dat gaat geven na regen en qua standtijd. Het werd zeker mooi zwart met lichte satijnglans...
Het interieur was vrij netjes, op wat vlekken in het zitvlak van de voorzetels na. Omdat dit niet zoveel was heb ik dit gedaan zonder de extractor. stof bevochtigd met water. zeep ingebracht met paardenharen borstel en daarna terug wat gespoeld met water. Om het overtollig water te verwijderen heb ik ingedept met badhanddoek. Je ziet op de foto's dat er wel degelijk vuil in de vezels zat. De armleuningen van de deur heb ik op dezelfde manier gereinigd.
hier de vlek :
de handdoek na :
het resultaat :
leuning voor:
leuning tijdens :
leuning na :
de after-foto's van de auto :
Zo, bedankt voor het lezen...hopelijk morgen een blije eigenaar (hij is nu nog op weekend...)