Vandaag heb ik dan mijn Peugeot aangepakt die sinds vorige week van mij is.
Auto zag er op het oog nog best netjes uit, wel swirls en wat hologrammen. Verder niks schokkend.
Hieronder een voorbeeld in daglicht:
Gebruikte spullen:
* Dodo Juice Born to be Mild Shampoo
* Meguiars Washmitt
* Valma washmitt (gebruik ik voor de velgen, onderzijde dorpels en wielkast randen)
* Delerium Drying Towel
* Poorboys World Clay
* Dodo Juice Born Slippy clay lube
* 3M afplak tape
* DAP500
* Lake Country/Monello 5.5"pads (Orange, Light green en black)
* Poorboys World SSR2.5
* Poorboys World Professional Polish
* Poorboys World Black Hole
* SmartWax Smartgel
* ProVision Rainclear Gel
* Meguiars NXT Glass Cleaner
* Collinite 915 wax
* Rimwax by Smartwax
* Wolfgang Tyre Gel
* Vele doeken...
Vrijdagavond begonnen met grondig afspuiten met hoge druk om vervolgens alle trims en banden met APC 1:4 te behandelen.
Daarna de auto gewassen volgens de gebruikelijke wijze met Dodo Born to be Mild en Meguiars washmitt.
Het kleien is gedaan met Poorboys clay i.c.m. Dodo Born Slippy. Het viel nog mee wat eraf kwam, onderzijde deuren was het meest vies.
Auto nogmaals gewassen, gedroogd en in de schuur op de brug gezet.
Alle trims etc. afgeplakt en alvast een testspot gedaan op de motorkap. Ik kwam er al snel achter dat deze lak best hard te noemen was.
Na vele combi's geprobeerd te hebben kwam ik toch weer uit op mijn zwaarste combinatie, SSR2.5 op Oranje en stand 6.
Ik vond het eerst genoeg voor deze avond dus ben naar binnen gegaan.
Even wat vóór foto's, lijken behoorlijke horror foto's maar in werkelijkheid was het wel beter. Het valt tegen om ze vast te leggen.
Wat me wel opviel dat de hele auto een soort grijs/blauwe waas had, dus nu het lekkere zwarte weer terug.
Zaterdagochtend om een uur of 9.30 begonnen. (ik moest nog even nieuwe kentekenplaten halen)
De hele auto gedaan met SSR2.5 op Orange, ik was net begonnen dus tijd voor koffie.
Heel verrassend kwam Jeffrey langs en die heeft me vandaag geholpen, bedankt nog kerel voor de gezelligheid en hulp!!!
Daaropvolgend dus de Professional Polish op Light Green op stand 4, toen was het naar volle tevredenheid qua correctie.
Tijdens deze stappen zijn ook de ramen meegenomen, net zoals de koplampen en de achterlichten.
Toen was de Black Hole aan de beurt, wat een glans kwam er tevoorschijn.
Als laatste stap de auto in de Collinite 915 gezet, trims in de Smartgel en de ramen behandeld met ProVision Rainclear gel.
In de tussentijd had Jeffrey de velgen nog in de rimwax gezet. Alles afgenomen, ramen ook even van binnen gereinigd.
Mijn broer (JanHenduk) kwam ook nog even langs, dus gelijk aan het werk gezet. Ik heb (nog) geen tyregel en Arjan had dat bij zich.
Al met al een lekker dagje en ik ben zéér blij met het resultaat:
Een paar van mijn favorieten:
En de gebruikte spullen, bedankt weer voor het lezen
Auto zag er op het oog nog best netjes uit, wel swirls en wat hologrammen. Verder niks schokkend.
Hieronder een voorbeeld in daglicht:
Gebruikte spullen:
* Dodo Juice Born to be Mild Shampoo
* Meguiars Washmitt
* Valma washmitt (gebruik ik voor de velgen, onderzijde dorpels en wielkast randen)
* Delerium Drying Towel
* Poorboys World Clay
* Dodo Juice Born Slippy clay lube
* 3M afplak tape
* DAP500
* Lake Country/Monello 5.5"pads (Orange, Light green en black)
* Poorboys World SSR2.5
* Poorboys World Professional Polish
* Poorboys World Black Hole
* SmartWax Smartgel
* ProVision Rainclear Gel
* Meguiars NXT Glass Cleaner
* Collinite 915 wax
* Rimwax by Smartwax
* Wolfgang Tyre Gel
* Vele doeken...
Vrijdagavond begonnen met grondig afspuiten met hoge druk om vervolgens alle trims en banden met APC 1:4 te behandelen.
Daarna de auto gewassen volgens de gebruikelijke wijze met Dodo Born to be Mild en Meguiars washmitt.
Het kleien is gedaan met Poorboys clay i.c.m. Dodo Born Slippy. Het viel nog mee wat eraf kwam, onderzijde deuren was het meest vies.
Auto nogmaals gewassen, gedroogd en in de schuur op de brug gezet.
Alle trims etc. afgeplakt en alvast een testspot gedaan op de motorkap. Ik kwam er al snel achter dat deze lak best hard te noemen was.
Na vele combi's geprobeerd te hebben kwam ik toch weer uit op mijn zwaarste combinatie, SSR2.5 op Oranje en stand 6.
Ik vond het eerst genoeg voor deze avond dus ben naar binnen gegaan.
Even wat vóór foto's, lijken behoorlijke horror foto's maar in werkelijkheid was het wel beter. Het valt tegen om ze vast te leggen.
Wat me wel opviel dat de hele auto een soort grijs/blauwe waas had, dus nu het lekkere zwarte weer terug.
Zaterdagochtend om een uur of 9.30 begonnen. (ik moest nog even nieuwe kentekenplaten halen)
De hele auto gedaan met SSR2.5 op Orange, ik was net begonnen dus tijd voor koffie.
Heel verrassend kwam Jeffrey langs en die heeft me vandaag geholpen, bedankt nog kerel voor de gezelligheid en hulp!!!
Daaropvolgend dus de Professional Polish op Light Green op stand 4, toen was het naar volle tevredenheid qua correctie.
Tijdens deze stappen zijn ook de ramen meegenomen, net zoals de koplampen en de achterlichten.
Toen was de Black Hole aan de beurt, wat een glans kwam er tevoorschijn.
Als laatste stap de auto in de Collinite 915 gezet, trims in de Smartgel en de ramen behandeld met ProVision Rainclear gel.
In de tussentijd had Jeffrey de velgen nog in de rimwax gezet. Alles afgenomen, ramen ook even van binnen gereinigd.
Mijn broer (JanHenduk) kwam ook nog even langs, dus gelijk aan het werk gezet. Ik heb (nog) geen tyregel en Arjan had dat bij zich.
Al met al een lekker dagje en ik ben zéér blij met het resultaat:
Een paar van mijn favorieten:
En de gebruikte spullen, bedankt weer voor het lezen