• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Noeltie: Peugeot 207 XS Pack 2006 Zwart

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Vandaag heb ik dan mijn Peugeot aangepakt die sinds vorige week van mij is.
Auto zag er op het oog nog best netjes uit, wel swirls en wat hologrammen. Verder niks schokkend.
Hieronder een voorbeeld in daglicht:

IMG_9250.webp

Gebruikte spullen:

* Dodo Juice Born to be Mild Shampoo
* Meguiars Washmitt
* Valma washmitt (gebruik ik voor de velgen, onderzijde dorpels en wielkast randen)
* Delerium Drying Towel
* Poorboys World Clay
* Dodo Juice Born Slippy clay lube
* 3M afplak tape
* DAP500
* Lake Country/Monello 5.5"pads (Orange, Light green en black)
* Poorboys World SSR2.5
* Poorboys World Professional Polish
* Poorboys World Black Hole
* SmartWax Smartgel
* ProVision Rainclear Gel
* Meguiars NXT Glass Cleaner
* Collinite 915 wax
* Rimwax by Smartwax
* Wolfgang Tyre Gel
* Vele doeken...

Vrijdagavond begonnen met grondig afspuiten met hoge druk om vervolgens alle trims en banden met APC 1:4 te behandelen.
Daarna de auto gewassen volgens de gebruikelijke wijze met Dodo Born to be Mild en Meguiars washmitt.
Het kleien is gedaan met Poorboys clay i.c.m. Dodo Born Slippy. Het viel nog mee wat eraf kwam, onderzijde deuren was het meest vies.
Auto nogmaals gewassen, gedroogd en in de schuur op de brug gezet.

Alle trims etc. afgeplakt en alvast een testspot gedaan op de motorkap. Ik kwam er al snel achter dat deze lak best hard te noemen was.
Na vele combi's geprobeerd te hebben kwam ik toch weer uit op mijn zwaarste combinatie, SSR2.5 op Oranje en stand 6.
Ik vond het eerst genoeg voor deze avond dus ben naar binnen gegaan.
Even wat vóór foto's, lijken behoorlijke horror foto's maar in werkelijkheid was het wel beter. Het valt tegen om ze vast te leggen.

Wat me wel opviel dat de hele auto een soort grijs/blauwe waas had, dus nu het lekkere zwarte weer terug.

IMG_9253.webp

IMG_9255.webp

IMG_9257.webp

IMG_9258.webp

IMG_9260.webp

Zaterdagochtend om een uur of 9.30 begonnen. (ik moest nog even nieuwe kentekenplaten halen)
De hele auto gedaan met SSR2.5 op Orange, ik was net begonnen dus tijd voor koffie.
Heel verrassend kwam Jeffrey langs en die heeft me vandaag geholpen, bedankt nog kerel voor de gezelligheid en hulp!!!
Daaropvolgend dus de Professional Polish op Light Green op stand 4, toen was het naar volle tevredenheid qua correctie.
Tijdens deze stappen zijn ook de ramen meegenomen, net zoals de koplampen en de achterlichten.
Toen was de Black Hole aan de beurt, wat een glans kwam er tevoorschijn.

Als laatste stap de auto in de Collinite 915 gezet, trims in de Smartgel en de ramen behandeld met ProVision Rainclear gel.
In de tussentijd had Jeffrey de velgen nog in de rimwax gezet. Alles afgenomen, ramen ook even van binnen gereinigd.
Mijn broer (JanHenduk) kwam ook nog even langs, dus gelijk aan het werk gezet. Ik heb (nog) geen tyregel en Arjan had dat bij zich.

Al met al een lekker dagje en ik ben zéér blij met het resultaat:

IMG_9262.webp

IMG_9263.webp

IMG_9264.webp

IMG_9265.webp

IMG_9268.webp

IMG_9270.webp

IMG_9271.webp

IMG_9273.webp

IMG_9276.webp

IMG_9283.webp

IMG_9284.webp

IMG_9288.webp

IMG_9289.webp

IMG_9290.webp

IMG_9291.webp

Een paar van mijn favorieten:

IMG_9281.webp

IMG_9269.webp

IMG_9266.webp

IMG_9272.webp

En de gebruikte spullen, bedankt weer voor het lezen ;)

IMG_9285.webp

IMG_9282.webp

Mooi gedaan! Die reflectie met die struik is echt :jippie
't Lijkt me een heerlijk gevoel dat ie in de 915 staat, ik vind dat echt een fijne wax!

Zoals ik al zei :cool top !

Die van je broer ook maar effe hier neer gezet, jullie zijn een stel poetsers bij elkaar zeg broers :-b ;)

Bedankt allemaal! :-)^

henriant zei:
ziet er weer goed uit neil. :cool

wanneer komen je andere wielen eronder ??

Dat wordt volgend zomer pas, ik moet nu 3 set's banden aanschaffen. Mijn Rallye heeft een nieuwe set nodig, op de huidige velgen v/d 207 komen winterbanden en op die nieuwe set zomerbanden. Kost wel weer een aardige duit.
Tevens zijn deze banden nog redelijk goed dus kan ze dit seizoen nog mooi slijten.

Gerkee zei:
Prachtig resultaat! Hoe bevalt de Smartgel?

Dat is echt perfect spul, bevalt mij beter dan de Trimrestorer.

Prachtig resultaat! In sommige foto's lijkt die erg op de kleur van mijn ex-c5.. Is het toevallig Noir Kazan? Of gewoon Noir Obsidien?

Mooie wagen ;) ! Ziet er weer goed strak uit.

Dat doffe dat lijkt wel een Peugeot kwaaltje. Zowel op de 207 van schoonmoeder als mij was dit het geval.