• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nog ccs pads te koop?

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Ik heb nu enkele 4'' pads tot mijn beschikking, maar dat is gewoon niet voldoende om auto's mee te doen. Nu zit er in de 6'' pads een fabricagefout, en over de 5,5'' pads van monello hoor ik veel verschillende {en ook negatieve} verhalen. Nu zijn er veel te spreken over de 5,5'' ccs pads monello, alleen worden deze niet meer verkocht. Weet iemand een goed alternatief om aan te schaffen of weet iemand waar die ccs pads te verkrijgen zijn??

Dank!

Even contact opnemen met Carclean. Zij kunnen jou het beste advies geven hierin.
Mocht er ooit een pad een productiefout hebben dan heeft Carclean echt veruit de beste service om dit samen met jou op te lossen!
Je kan ook kijken voor de Revitalise kit van Auto Finesse, maar die is vrij nieuw en nog niet zo veel over te vinden.

Succes in ieder geval.

De CCS pads hadden ook veel problemen, dat was in eerste instantie juist de reden dat we naar een andere leverancier gingen.
Helaas blijkt het probleem lastiger dan gedacht want ook die pads hebben last van dezelfde problemen.
Het verschil is dat de huidige leverancier enorm zijn best doet om gezamenlijk tot een oplossing te komen, we hebben al heel wat test pads gehad en zijn echt op de goede weg.

De warmte komt bij een Dual Action Machine niet op de lak maar blijft tussen de pad en plate zitten.
Bij langdurig gebruik gaat dat zelfs richting de 90 graden! I.c.m. teveel druk, teveel polijstmiddel en niet tijdig reinigen kunnen leiden tot de negatieve ervaringen.
Roterend wordt het tussen de pad en plate nog geen 30 graden om even het verschil aan te geven.

Als je de onderstaande punten in het achterhoofd houdt dan zijn de pads gewoon prima om mee te werken:
  • Werk niet te lang door maar haal de pad om de 15-20 minuten even een paar minuutjes van de plate om af te koelen
  • Maak de pad tijdig schoon met een doek en een spraytje detailer of met een beetje warm water
  • Lukt het reinigen niet goed neem dan meerdere pads, met name de zwaardere (oranje/geel)
  • Druk niet te hard op de machine, lichte druk is meer dan genoeg, meer druk leidt niet tot een beter resultaat.
  • Gebruik ook niet teveel polijstmiddel, paar dotjes is meer dan genoeg
  • Naderhand reinigen met warm water en eventueel een drupje afwasmiddel (geen kneep!)
  • Pads niet droogdraaien op de DAP
  • Nooit de machine van de lak halen als deze nog draait.

Iemand zei het al eerder in een ander topic, het ligt niet aan de producten, maar aan de gebruiker. Er zijn veel beginners die een setje aanschaffen en met nul ervaring aan de slag gaan. In hoeverre moeten de pads dan monkey proof worden gemaakt? Ik heb de CCS pads alweer een tijd, maar volg wel het bovenstaande lijstje. Echter slinger ik ze wel droog op standje 2 nadat ik ze heb uitgeknepen. Ik heb een oranje pad waar ik denk al wel 8 auto's mee heb kunnen doen en die er nog steeds prima uit ziet.

@ dibbuz: dankjewel voor de info. Als ik dat lijstje volg, kan ik dan de 6'' pads gewoon gebruiken of raad je dat toch af?

@ mk-us: Bedankt voor de tip, ga er zeker over nadenken!!

@dibbuz :
[*]Maak de pad tijdig schoon met een doek en een spraytje detailer of met een beetje warm water
- Hoe gaat dit juist in zijn werk ? Is dat na één paneel?
[*]Pads niet droogdraaien op de DAP
- Hoe krijg je ze dan droog?

Ik heb altijd een emmer warm water bij de hand, doe een paar spraytjes APC 1:4 op de pad en knijp vervolgens het poijstmiddel uit de pad in het warme water. Door de pad vol te laten zuigen met water en deze uit te knijpen spoel je het polijstmiddel er mee uit. Vervolgens knijp ik al het water er uit en draai ik hem eventjes op standje 2 van mijn Rotary droog. Dat gaat echt prima. Alleen de DAP maakt een slingerende beweging, wellicht dat dat funest is.

eventueel enkele minuten laten drogen alvorens weer te gebruiken? Moeten ze echt kurkdroog zijn of is licht vochtig ook niet erg?

Licht vochtig is niet zo heel erg ( in elk geval niet zeiknat ! ).
Je zal wel merken dat je eerst pass wat meer spettert ( indien nog te nat ) maar mag de pret niet drukken.

Dat drukt de pret wel als het polijstresidu i.c.m. water minder makkelijk te verwijderen is. Wel op te lossen, maar het scheelt werk zonder.