• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog een aantal vragen mbt pads en polijstmiddelen/cleaner glaze

Noensboy

Detailing trainee
27 jul 2012
23
32
Capelle aan den IJssel
Hallo allen, Ik had nog enkele vragen over het polijsten van me auto (Volvo S80 bouwjaar 2002). Ik heb laatst geprobeerd om de vele swirls (onder het licht van de tankstation zie je ze al zitten) te verminderen. Dit heb ik geprobeerd middels een DAP900 en met een gele pad.Van de gele pad leek het wel, alsof deze aan het afbrokkelen is. Ik verspreid 4 dotjes Inizio over de pad en werk het in op standje 2, vervolgens werk ik het in op standje 6. Zie onderstaande foto's:
conv_760.webp
conv_761.webp
Dit terwijl het een nieuwe pad uit de verpakking is. Wat doe ik hier verkeerd? Ik denk zelf te weinig polijstmiddel, maar je ziet op de pad, dat het op de andere stukken een beetje kauwgomachtig word, dus ik twijfel daaraan. Nog een vraag over het polijstmiddel zelf. Hoe ver werk ik deze in, als ik met 2 verdeel en met 6 verwerk. Is het net als bij wax, vinger erover en dan is het klaar, of wanneer ik 4 passes heb gemaakt, gewoon stoppen? Dan nog een vraag over de volgende cleaner-glaze: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_Lite_cleaner_glaze_250ml_DJLL250_101044 Deze heb ik ingewerkt met een zwarte pad en dan gewoon totdat je er niks meer van terugzag, maar op enkele stukken zie je het toch.
conv_762.webp
Hoe krijg ik dit weg, met het afnemen middels een doek lukte het in ieder geval niet.
 
Als ik het zo bekijk, dan heb je totaal de pad niet geprimed voordat je aan de slag bent gegaan.

En de lime prime moet je niet opwerken, maar over het oppervlak verspreiden en daarna afnemen (paneel voor paneel).
Je zou kunnen kijken of je de restanten weg krijgt met wat QD.

Het gaat bij jou fout, omdat je je vooraf niet hebt verdiept in hoe je op de juiste manier om moet gaan met de materialen en producten.
Ik zou je willen aanbevelen toch eerst wat tutorials door te nemen hier op de site.
 
  • Leuk
Reacties: ivo's
Aanvulling op gebruik van de gele pad, de opmerking dat je de gele pad veelvuldig moet reinigen. Katoenen handdoek methode of handmatig wassen of pad borstel of padwasher.
 
heren,

Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb een paar auto's hiervoor gedaan, maar ik heb nooit de gele pad nodig gehad en bij de andere pads ook niet hoeven te primen. Zal dit in het vervolg maar doen. Wat kan je dan het beste gebruiken als de in het fklm genoemde "pad conditioner"?
Dient het primen trouwens dan ook bij een wollen pad te gebeuren?

Voor wat de cleaner-glaze betreft, deze moet toch altijd ingewerkt worden? Toen ik blackhole gebruikte deed ik dat altijd e had er nooit problemen mee.

et wassen van de pad doe ik na ieder paneel, wassen onder de kraan e dan droog draaien.