• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nut van sealant (bv. CG Jetseal 109)

Marius

Detailing addict
28 okt 2010
84
58
38
Hallo,

Telkens ik een wagen gekleid en gepolijst heb zet ik er een laagje of 2 jetseal op vooraleer ik hem in de wax zet. Heb altijd gelezen dat dit aan te raden valt om de lak te beschermen. Wat ik me nu afvraag, op welke manier beschermt dit de lak juist, is dit om roest ed. tegen te voorkomen?


Mvg,

Marius
 
hallo marius
een auto in de wax zetten om roest tegen te gaan is onzin,roest komt haast altijd van binnenuit,beruchte plekken zijn wielkasten,onder de rubbers en plekken waar vuil zich ophoopt en altijd vochtig blijft,de oppervlakigge roest komt door lakbeschadiging,heeft ook niks met wax te maken,wat glaze en wax wel doen is je lak in een betere conditie brengen.
 
de Sealant laag onder de wax heeft nut om het volgende.

een sealant heeft wat minder "emotie" maar heeft een (veel) langere standtijd dan een (concourse) carnauba wax.

een Carnauba wax, geeft een veel mooiere afwerking van je (gepolijste en gekleide) lak. maar een (Veel) kortere standtijd.

dus mocht je onverwachts geen tijd krijgen om een nieuwe laag carnauba wax aan te brengen, zit je zeker van bescherming.



dit is eigenlijk de enige reden. (zit deels tussen de oren natuurlijk).
1 laag jetseal voldoet prima als je hem afwerkt met een carnauba wax trouwens.
als je het laat bij de jetseal dan zou ik wel een 2e laag aanbrengen (niet voor de extra laag dikte(=nutteloos) maar voor de zekerheid dat je overal de lak
geraakt hebt.)
 
de "Bescherming" zit hem dus in het verkrijten van de lak. dus de ouderdom van de lak tegen gaan. en hem in topconditie houden.
 
Als echt verkrijt is dan helpt wax/selant echt niet meer :(
Preventief ok, maar verders niet