• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

onaangename verrassing: Kras van voor tot achter van een kinderwagen (+ oplossing)

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Beste medeforummers,
zoals elke avond ging ik vanavond m'n adoptiedochtertje afhalen bij de kinderopvang. Toen ik terug bij de wagen kwam kon ik m'n ogen niet geloven......de wagen werd tijdens die tien minuten voorzien van een joekel van een kras 8-()) Het is nochtans een erg rustge straat waar we parkeren.
Er stond aan de overzijde iemand in z'n voordeur en ik ben dan ook direct gaan vragen of hij iets gezien had. De man vertelee me dat er een moeder was gepasseerd met twee kinderen. Het oudste kind van ongeveer 4 jaar reed met een kinderwagen en de moeder liep ernaast. Het enige wat hij dacht gezien te hebben was, dat ze even gestopt waren en dat de moeder het kind vermaande en daarna zelf verder reed. De man had niet door dat ze tegen onze wagen gereden waren met die kinderwagen.
Natuurlijk waren de vogels al lang gaan vliegen en werd er ook geen papiertje tussen de ruitenwissers gestoken....:|~* Leve de bonus malus in België!

Het eerste wat ik deed toen ik thuis kwam was de kras nat maken...ze verdween niet helemaal en was licht voelbaar met m'n vingernagel Ik besloot allereerst wat foto's te nemen ingeval de verzekering toch nog zou ingeschakeld moeten worden (all-risc met franchise van 1,5%...het is een leasewagen)

Op de foto's zie je wat ik bedoel.... ze vertrekt ongeveer in het midden van de achterdeur en gaat naar voor verder waar ze in twee splitst.
IMG_4578.webp

IMG_4581.webp

IMG_4580.webp

ze eindigt op de rechtervoorvleugel tegen de wielkast....
IMG_4579.webp

IMG_4580.webp

Omdat ik geen tijd had om de hele wagen te wassen, heb ik even de plaats-delict gewassen en gekleid. De kras bleef natuurlijk mooi intact...:bad

Ik besloot te proberen meteen combi van mezzo op oranje; de kras gaf zich hier (zelf na een aantal passes) niet gewonnen...ze was wel lichtjes verminderd.
Ik besloot dan maar over te gaan naar de groffe middelen...Inizio Forza op wol....na een 2 tal passen was ze verminderd tot een bijna aanvaardbaar niveau.
Ik was natuurlijk niet tevreden en omdat ik goede ervaringen (op Opellakken) heb met Ultimate compound van megs, besloot ik met de oranje pad hier nog even op door te gaan...de kras verdween volledig :jippie
Nog even de twee duren nagelopen met Poorboys SSR1 op wit en snel een laagje EX-p sealant aangebracht...er hing een onweersbui in de lucht.
Ik was nog net op tijd klaar...toen de regen met bakken uit de hemel viel....hier wat na-foto's :
IMG_4588.webp

IMG_4592.webp

IMG_4594.webp

Besluit, we hebben deze keer geluk gehad....aan de dame in kwestie; nog eens bedankt voor uw bijdrage...als ik u ooit eens betrap op hetzelfde....dan kom je er zo gemakkelijk niet van af }:)w

M'n vrouw was achteraf tevreden om zo'n autopoetsgek in huis te hebben :love

Ps : let niet op de vuile velgen....dit weekend krijgt hij z'n verdiende wasbeurt en binnenkort nog eens een volledig stappenplan erbovenop:)_[]

tot de volgende...

Mooi opgelost man! Hoop zelf niet zulke dingen mee te maken , lijkt me echt een nachtmerrie.

Tipje van mijn kant , leg je machine niet op z'n kant met de pad erop , de kans dat je zand erop/erin krijgt is redelijk groot zo ;).

De mijne ligt altijd prima op z'n kop op de beugel zolang je niet over je snoer heen wandelt.

Bedankt.
@Wouter P : ik doe dat normaal ook...ze was echter gevallen na een windstoot. De pads worden zowiezo toch in de wasmachine gestoken...toch goed opgemerkt van je...dat heb je met die reflecties hé :-"

Wat geweldig weggewerkt! Die aardige mevrouw mag zelf natuurlijk ook wel wat krasjes gaan krijgen.... asociaal als ze is....
Je geeft me wel weer opnieuw genoeg reden om een DAP te kopen :) al hoop ik nooit die nodig te hebben om zulke krassen weg te moeten werken!

@shaminoo: inderdaad die DAP was echt één van m'n beste aankopen ooit...met wat geduld doet die wonderen :love
Ik schrik er nog dikwijls zelf van wat er nog mogelijk is...al lijkt de schade onherstelbaar.

Die kras heb je heel netjes weggewerkt! Daar kun je weer blij mee zijn, minder blij wordt je van iemand die het veroorzaakt.. :(

De pads mogen toch niet in de wasmachine?

Wat is dat toch de laatste 2 weken?? De mensen hebben het op Silver lake Opels gemunt zeker?
Gelukkig heb je het helemaal weg gekregen! Knap werk.:cool
Misschien de ultimate compound ook op men verlanglijstje zetten ;)

Maandag mag uik de mijne binnenbrengen. Hele achterbumper wordt vervangen omdat deze verwrongen is.

Is dikke kut met peren als je dit zo overkomt.
Heb zoiets van stel een minideukje dan kan ik mij nog voorstellen dat de 'dader' het over het hoofd heeft gezien ( even positief benaderd ),
maar als men dit mist dan ben je nog sclechtziender als een blinde vink en ben je gewoon opzettelijk wegggereden om je eigen no-claim veilig te stellen en is superdeluxe asociaal.
Gelukkig heb je het weer netjes opgelost !

Nee zo'n kras zie je niet over het hoofd. Als je dan gewoon doorloopt zonder jezelf bekend te maken dan ben je een grote aso.
Maar gelukkig heb je de juiste middelen en technieken paraat om het op te lossen. Gelukkig maar, het resultaat mag gezien worden.

Dit was inderdaad een joekel van een kras, maar subliem weggewerkt, bravo!
Inderdaad, asociaal gedrag van die vrouw.
Parkeer aan de school van mijn dochter ook altijd beetje uit de buurt, om zo ongelukken met boekentassen en buggy's te voorkomen.
Maar je bent nooit zeker dat er niets gebeurt...

Allereerst wat heb je dit keurig hersteld.
Zo op het oog niets meer van te zien.

Alleen zo'n ouder met kind…….
Dat heet opvoeden nieuwe stijl.
Zolang een ander niets ziet maken dat je wegkomt.
Dat terwijl een ieder wettelijk WA verzekerd is.
Dus wat is nu eigenlijk het probleem?

Onze oudste was 4 toen ze tegen een auto van de buurman viel.
Kind overstuur en geschrokken.
Eerst troosten en een pleister en daarna verteld dat we nu wel eerst naar de buurman moesten om het te vertellen.
Buurman blij dat we het kwamen melden en het kind leerde dat het dus niet eng was om te vertellen wat je per ongeluk hebt gedaan.

Mooi hersteld Wim !

Zag er toch redelijk diep uit ,... ik hoop alleen dat je nog wat lak overhoud !

Volgende keer toch maar ff rondkijken of je geen dame ziet en een ukkie van +- 4 jaar :-" (en controleer dan de buggy ff op krassen :lol )

Bedankt Danny. Ik heb wel wat lakdikte over vermoed ik...wetsanden bleek uiteindelijk niet nodig....en met de dap door de lak gaan doe je toch niet in 1 2 3... Het was geen plastic bumper hé.
Ik kijk nu inderdaad naar alle vrouwen die in dat profiel passen....vrouwen met 1 baby en één peuter....zonder respect voor andermans eigendom :-&

Wow corsawim ]-0 ]-0 WTF

Als ik die foto's zag dacht ik toch dit komt niet goed.

Maar verder naar beneden, WOW wat en resultaat en alles mooi weggewerkt :jippie

Kan aannemen dat je zelf best tevreden bent en opgelucht.

Ultimate Compound en oranje, heb ik ook in mijn verzameling en heb sinds het begin van onze QQ een lakdefectje in de deur, dus … moet ik eens serieus werk van maken. Maar ben in het verleden altijd bang geweest meer naar de haaien te doen.

bedankt Nismo, je moet geen schrik hebben hoor...met een dap kan je niet veel fout doen....op een middelharde lak schijnt UC goed te werken.
Ik geef deze nog niet weg...trouwens vandaag weer een kras mee aangepakt...nu bij m'n schoonmoeder...hier enkel verbetering '( zat door de lak)

Voor de kras van gisteren ben ik erg blij met het resultaat....we vinden ze zelfs overdag of met een lamp niet meer terug :love

update : vadaag nog twee foto's van de probleemzone toegevoegd maar nu genomen in volle zon....ik vind gelukkig niks meer van de kras terug...lang leve de DAP en de produkten :ja

de achterdeur :

IMG_4612.webp

de voordeur :
IMG_4613.webp

na de noodzakelijke wasbeurt :
IMG_4614.webp

IMG_4616.webp

IMG_4617.webp

Wow Wim. Super dat je het hebt kunnen corrigeren. Echt een hele opluchting.
Ik wilde je verslag zondagmorgen al lezen, toen helaas de servers van CC problemen kregen. Daarna geen tijd meer gehad.

Super!!