• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onder de motorkap: beetje polijsten

Volgens mij staat VANOS voor het variabel regelen van de nokkenassen. Valvetronic is volgens mij het regelsysteem van de kleppen. Maar kan me vergissen hoor.

@jojo323 mijn pa heeft ook een M52B28TU, VANOS revisie gehad bij 160k, nu op 240k. Hij maakte rare geluiden en toerental schommelde, soms tot uitvallen toe...berucht. Laatst nog hele Carterventilatie vervangen. Nu loopt weer echt als nieuw. Want tja mijn pa moet wel de max PK aan blijven spreken he (zeer rustige rijder)
Mooi dat de jouwe er geen last van heeft, motorisch gewoon gaaaan met die banaan.

Ik zal dat blokje ook eens gaan poetsen en fotograferen binnenkort!

Carterventilatie is bij mij ook nog niet vervangen, ook nog geen symptomen dat dit nodig is.
Ik heb totaal geen olieverbruik of abnormaal sludge. Ik weet wel dat de carterventilatie een enorme klus is bij dit blok, gaan de nodige uurtjes inzitten. Bij de nieuwere modellen is dat niet meer het geval, daar gaat het om een half uurtje werk.

Duidelijk Emi!

Jojo, ik ben meer van preventief. Bij ons ook geen olieverbruik of sludge. Wel paar kleine toerentalwisselingen bij koude start/af en toe motorstoringlampje. Altijd beurten gehad. Bij vervangen zei de monteur dat ie helemaal vol zat met zooi en ook alle slangen braken/poreus waren. T is hetzelfde blok als jij. Maar ieder moet dat uiteraard zelf weten.

Owja on topic, welke spullen heb jij gebruikt emi?

Owja on topic, welke spullen heb jij gebruikt emi?

Ik durf het bijna niet te laten zien maar het staat op de foto...er was ook een boortje met daaromheen de zachte kant van een spons gelijmd. Om te finishen o_O

20160729_082043 (1).webp

Houden monteurs daar nu rekening mee wanneer ze zulke wagens (motorruimtes dan) binnen krijgen?
Letten die er dan op om die proper te houden?

Ik in ieder geval wel. Alleen heb ik die nog nooit gehad. (schone motorruimtes) behalve nieuwe auto's. Doe er al zelf altijd een doekje overheen halen om het stof te verwijderen of de eventueel zwarte vingers van de peilstok, oliedop, KVS dop enz. Van mij zullen ze geen zwarte vingers vinden.