• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud gepolijste velgen, wheelwax, wheel sealant of...

• Topicstarter Topicstarter Ed
  • Startdatum Startdatum

Ed

Detailing rookie
3 okt 2012
5
0
Ik heb nieuwe velgen gekocht van Inter Action, type Velocity.

Deze zijn deels gepolijst. Hoe kan ik deze het beste beschermen? Met wheelwax of wheel sealant (pb)? Of anders....?
Ik kan slecht beoordelen wat nu de verschillen zijn..

De winter laat ik deze velgen eronder zitten, moet ik deze dan nog extra beschermen? En, hoe groot is dan de kans dat ze alsnog lelijk worden?

Alvast bedankt voor jullie reakties!

http://imageshack.us/photo/my-images/84/velgu.jpg/

Ik neem aan dat er dan een blanke lak op zit, in plaats van bloot gepolijst aluminium.

Jouw grootste probleem gaat ontstaan wanneer de blanke lak beschadigd (steentje oid) en er dan vocht of zout bij het aluminium kan komen. Die corrodeert dan waardoor je lelijke vlekken gaat krijgen onder je blanke lak.

Dit heb ik op mijn eigen velgen gehad:

F0D9EB0E-0EE0-4909-88A6-CA63C5038651-14735-00000F6A7FE60FCE.webp

C-quartz D-LUX is meer dan voldoende in die zin dat er geen enkele wax is die je goed kan beschermen tegen bovenstaand fenomeen. (steenslag, beschadigingen etc)

Als je de vraagt stelt kun je bijna stellen dat hij er op zit.

Blank aluminium wordt namelijk vrij snel dof en is gevoelig voor watervlekken etc. Ik kan me niet voorstellen dat de fabrikant deze velg zo zou leveren.

De velgen zitten er nog geen dag onder ;-) Maar, blijf toch benieuwd naar welk "goedje" ik het beste gebruiken kan.

Iets minder makkelijk afnemen maar wel vééél duurzamer én een betere bescherming.

De Cquartz DLUX hoef je dus slechts 1 a 2 keer per jaar aan te brengen. Ik lees wel dat het beter is om na het aanbrengen 3 dagen niet te rijden, zodat het goed in kan trekken. Dat zal moeilijk worden.
Kan ik dan niet beter de Wheelwax nemen en dan om de maand (of 2 maanden) aanbrengen?

Ik heb gewoon gereden met de DLUX. Alleen even er op letten dat je de C-quartz niet voor een natte periode aanbrengt.

Hij is trouwens wel wat duurzamer dan 6 maanden hoor.

Maar als je het niet erg vind iedere 2 maanden je wielen te waxen kun je inderdaad ook voor een Wheelwax gaan.