• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud na vijf stappen plan

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer dus misschien een dubbele vraag maar toch.

Ik heb onlangs mijn eigen auto (en inmiddels meerdere) het vijf stappenplan gegeven. Tussentijds bijgehouden met wassen en Poorboys QD+. Echter merk ik dat de waxlaag snel achteruit gaat, eigen schuld want tijdens het curen van de Natty's begon het te regenen dus heb het snel uitgepoetst. Nu wil ik dus opnieuw gaan waxen maar wat zijn dan de stappen. Kleien en SSR serie's overslaan? Dus na het wassen en drogen beginnen met Blackhole, EXP en dan Natty's of is een andere manier aan te raden?
 
Denk niet dat er nog echt vuil op je auto zit wat er door de clay moet worden afgehaald.

Daarom zou ik inderdaad
- Wassen
- evt SSR of polish
- Black hole
- EXP
- Natty's

Misschien dat Natty's alleen ook wel genoeg is trouwens ?

Gr. Arjan
 
Doe voor de zekerheid even de test met het boterhamzakje om te bepalen of je moet kleien. Je hoeft neit per se te kleien m verder te gaan. de SSR of polish doe je ook alleen maar indien nodig. Mochten beide niet nodig zijn, kan je weer gewoon verder met de Black Hole, EX-P en de Natty's. Ik zou de EX-P en Natty's beide doen als je de tijd ervoor hebt. Tientallen lagen zijn overdreven in een keer, maar deze 2 laagjes geven net even wat extra bescherming
 
Simpel: neem een boterham zakje en ga daar met je hand in, ga vervolgens met die hand over de lak. Hierdoor voel je heel makkelijk en snel de vervuiling op je lak :ja