mja 1 simpel gegeven :
Wat is buiten een slecht gebruik , het slechtste voor mechaniek, techniek , of wat dan ook?..juist ja , vuil !
Hoe komt het dat bij oudere wagens dikwijls problemen pas gevonden worden nadat ze zich voordoen?..idd, vuil !
Vuil kan, zoals hierboven aangehaald , lekkages en problemen verdoezelen .
Mooi voorbeeld was een escortje van kameraad , was compleet in orde en reeds nog lekker draaiende, enkel motor zat onder het jarenlang opgebouwd vuil en vettigheid.
Ik heb 2 dagen me hiermee bezig gehouden en wat bleek?! idd , lekkages aan de boite , enkele leidingen waren verduurd (zag je niet met het vuil ) , roestplekken die je niet zag etcetc
Tuurlijk heeft het zin je wagen langs onderen zuiver te houden , ook voor de techniekers bij je geliefde garage zal je meer respect verdienen
Maar idd , de onderkant heeft een beschermlaagje en kan je best niet met shampoo's beginnen ...
Hoge druk is idd ook uit de boze . Zelf blijf ik tot nu toe die vd washboxen gebruiken , omdat ze niet te straf zijn , goed verdeeld etc (hier toch alleszins)
Tevens gaat er niet gek veel vuil onder schuil hoor , de voornaamste plaatsen kan je infeite zo aan...vanaf je achteras tot je bumper en vooraan feitelijk net hetzelfde.
Al de rest is bij modernere wagens meestal heel goed afgedekt en beschermd.
Mvg