• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderkant auto afspuiten?

@JanBE Deze heb ik zelf ook. Gebruik hem soms voor de wielkasten. Maar echt de bodem ermee afspuiten heeft weinig zin. Daarvoor komt er bij mij niet een fijne straal uit. Ik ga zelf binnenkort zo'n ding van aliexpress bestellen.

Ik heb deze ook, maar bij mij staat er wel serieus druk op; ik moet het pistool stevig vasthouden wil deze niet naar de grond geduwd worden. Heb hem overigens niet via Alie, maar gewoon via Nilfisk onderdelenshop oid.
 
Niet alle commentaren gelezen, maar heeft iemand al eens een poging ondernomen om de onderkant te reinigen met de terrasreiniger ?
Die dan natuurlijk ondersteboven gebruikt moet worden.
Deze week eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: bros
Een kort, haaks stuk heb ik ook voor de Karcher. Vind het niets want hij is niet of nauwelijks regelbaar.
Kop is nog te groot om bij de wielkasten even ´om het hoekje´ te spuiten.

Maand of wat geleden de lange lans van mijn Karcher K4 vervangen voor een Quick Release pistool met losse nozzels van ome Ali.
Dan kan je alle kanten op, zijn haakse verlengstukjes voor en zelfs verlengstukjes die iets meer als 90 graden zijn.

Onderweg is nog een ´onderwagenwasser´ met diezelfde Quick Release stukken :

En haaks Quick Release stuk met vaste, kleine spuitkop :

Of het allemaal net zo ideaal is als op de foto´s zal gaan blijken met de tijd.
 
@MTyn: heb je de haakse stukken al gebruikt..?
Zo ja, welke genieten je voorkeur, de korte of de lange versie..? welke werkt het makkelijkst..?
 
De haakse stukken die ik gebruikt heb, waren iets van 10-12cm en icm een QR spuitpistool sta je voor het mooie net te dichtbij als je de wielkasten schoonspuit.
Zeker als je hem net even te ver naar buiten haalt.. :D

Met iets langere (20-30cm) stukken heb je wat meer ruimte en je kan het haakse stuk met de andere hand vasthouden.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Niet alle commentaren gelezen, maar heeft iemand al eens een poging ondernomen om de onderkant te reinigen met de terrasreiniger ?
Die dan natuurlijk ondersteboven gebruikt moet worden.
Deze week eens proberen.

Forensic Detailing heeft zo een filmpje gemaakt...
 
Een kort, haaks stuk heb ik ook voor de Karcher. Vind het niets want hij is niet of nauwelijks regelbaar.
Kop is nog te groot om bij de wielkasten even ´om het hoekje´ te spuiten.

Maand of wat geleden de lange lans van mijn Karcher K4 vervangen voor een Quick Release pistool met losse nozzels van ome Ali.
Dan kan je alle kanten op, zijn haakse verlengstukjes voor en zelfs verlengstukjes die iets meer als 90 graden zijn.

Onderweg is nog een ´onderwagenwasser´ met diezelfde Quick Release stukken :

En haaks Quick Release stuk met vaste, kleine spuitkop :

Of het allemaal net zo ideaal is als op de foto´s zal gaan blijken met de tijd.
Heb je de onderwagenwasser al gebruikt? Ik ben namelijk geïnteresseerd om deze te bestellen om die pekeltroep eraf te spoelen.
 
Niet alle commentaren gelezen, maar heeft iemand al eens een poging ondernomen om de onderkant te reinigen met de terrasreiniger ?
Die dan natuurlijk ondersteboven gebruikt moet worden.
Deze week eens proberen.
Zo doe ik het ook al jaren, zeker in het najaar met alle slik hier op de weg. Ik rij m'n auto op een paar balken, dan kan ik de hele onderkant meepakken. Komt een hoop troep vanaf.
 
Morgen ook een vrije dag en heb de terrasreiniger van Karcher van broer geleend. Ga ook maar eens proberen om de onderzijde zo te ontdoen van wat pekel.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Vandaag de bodemwasser getest van ome Ali.

De gebruikte onderdelen:
- 4 rechte verlengstukken
- 2 gebogen verlengstukken
- 1 bodemwasser

Het lijkt een heel gevaarte aan je Quick Release hogedruk pistool maar het werkt subliem!
Enige wat beter kan, is een extra recht verlengstuk want redde het net niet om vanaf 1 zijde de gehele onderkant te doen.
In een leeg karcher tankje nog pure Bilthamber autofoam gedaan om te kijken of ik er ook mee kon foamen maar de verdunning door de K4 is te hoog dus enkel een mager sopje kwam eruit.

Daarna de wielkasten nog met gebogen verlengstuk gedaan met vaste sproeier, erg krachtige straal maar spoot ook best veel vuiligheid uit de wielkastranden.

IMG_5769.JPG


IMG_5762.JPG


IMG_5767.JPG


IMG_5768.JPG