• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderkant auto behandelen

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Ik ging vroeger , toen ik het licht nog niet gezien had, 1 x per jaar door de wasstraat, alleen voor de bodemreiniging, om al het zout weg te spoelen.

Ik wil mijn bodem nu zelf reinigen, al was het maar om mijn swirlvrije lak en waslaag te beschermen.

Hoe pak ik dat aan? APC gebruiken? Onderkant foamen? Kun je SSF mengen met APC? Of gewoon mijn afgedankte NXT Shampoo gebruiken met een oude washmitt?

Ik heb een smeerput gelukkig, dus met een regenpak zou ik wel bereid zijn dit 1x per jaar te doen...:lol

er is wel vaker op dit forum een discussie geweest over het afspuiten/wassen van de onderkant van je auto.
Conclusie was dat dit niet echt nodig is, en de meeste auto's zijn voorzien van een beschermende laag die je met afspuiten/wassen kunt beschadigen. Ik doe het soms als ik door een kleiveld ben gereden met zo'n 90graden hoekje op de hogedrukspuit, maar dan wel HEEL voorzichtig.

De anti-roestbehandelingen van Honda zijn anders niet zo hoogwaardig als de rest van de auto. Als 1 van de weinige eigenaren van een CRX zonder roest, wil dat graag zo houden.

Door het jaar de onderkant reinigen lijkt me inderdaad nutteloos, maar ik na zo'n winter met zout lijkt het toch iets te zijn wat ik wil gaan doen. Misschien meer om het zekere voor het onzekere te nemen. Dat de onderkant bescherming normaal afdoende moet zijn, neem ik graag van je aan, sterker nog, dat is eigenlijk ook de reden van dit topic. Ik wil hem reinigen zonder die beschermlaag aan te tasten en waar nodig bijwerken.

Gaat mijn liefde te ver?:love :lol

ja, stop met het liefhebben van de onderkant van je auto :-d Rare kwast :lol

Je kan het foamen, maar ik ken niemand die het doet.

Ahum.....tinus, bij deze dan, ik heb mijn lexus een week terug aan de onderkant gefoamed, en toen met wat borsteltjes ingewreven durfde het niet goed toe te geven maar was wel een vetgaaf gezicht...........:love :love

Ik heb een hulpstuk voor mijn WAP/ALTO om de onderkant en wielkasten te doen.
Je schrikt van het vuil wat er uit komt