• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op welke stand met DAP500 SSR verwerken?

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

Ik heb sinds vandaag de DAP500.
Daarbij heb ik:
SSR1
SSR2
SSR3
Lake Country 5,5 inch Rode wax/sealant pad
Lake Country 5,5 inch Zwarte finishing pad
Lake Country 5,5 inch Groene Light Polishing pad
Lake Country 5,5 inch Witte Polishing pad
Lake Country 5,5 inch Oranje Light Cutting pad

Op dw.com staat ook een how-to voor d/a machines. Zeggen dat je het zo moet verwerken:
poorboystz8.jpg


1. Spread or dab polish around the panel with the machine switched off.
2. Spread the polish with one or two passes at slow speed (between 2 and 3).
3. Begin to work the polish in for three or four passes at medium speed (around 4).
4. Thoroughly work the polish until the residue goes clear at high speed (between 5 and 6).
5. Buff off residue and assess result.

Gebruiken jullie ook 3 verschillende standen als je een stuk polijst?
En kan SSR3 absoluut niet meteen worden afgewerkt met SSR1?


En nog een bonus vraag.
Ook heb ik 1500 en 2000 wetsand papier gekocht om de koplampen van onze BMW mee op te knappen. Als ik de koplampen heb gewetsanded, kan ik dan ook Meguiar's PlastX gebruiken, en op welke pad? Zo niet, met welke SSR producten en welke pads moet ik het dan doen?


Groeten!
 
nog maarzo 2 linkjes met informatie
1
2

lezen lezen lezen, is in het begin niet leuk maar je leert wel een boel
 
Het resultaat zal beter zijn als je een tussenstap maakt tussen SSR1 & 3

Maar ben geen fan van compounds op een DA ,liever een paar hits meer met een lichtere polish..Maar ieder het zijne..

Plastic X kan je inderdaad gebruiken op je koplamp ,pads zul je moeten testen ,ik vermoed zeker een oranje om mee te beginnen. En na bewerken met een witte ,lijkt me ,heb het nooit gedaan.
Poorboys ,wetsand krassen wegwerken met de SSR3 en nabewerken met de SSR2.
Plak wel alles rondom goed af.

Ik gebruik ook 3 stappen ,maar doe het iets anders..

1.Spreiden ,stand 1-2
2.Verwerken ,stand 5-6
3.Uitwerken ,stand 3-4

Maar iedereen werkt anders..Testen ,testen en testen ,je vind wel de methode die voor jouw het beste werkt.
 
Bedankt,
Ik heb idd het een en ander gelezen over de DAP maar ik heb het liefst een direct antwoord op de exacte vraag die ik stel ;)
Want er staan een paar vragen in mijn intro die in de 4 genoemde topics niet beantwoord zijn.
Toch bedankt! :)
Groeten!
 
Oja ,je polijst werk zal makkelijker zijn als je afwerkt met 2500-3000 Gritt..:)^