• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra K 1.0 Business+

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
197
135
Hallo allemaal!

Zoals beloofd is hierbij dan de onthulling van mijn nieuwe koets. Aangezien ik dicht bij huis ben gaan werken had ik geen diesel meer nodig. Dus ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe auto. Het is een Opel Astra 1.0 Business+ model geworden in het donker groen. De auto is voorzien van diverse luxe opties zoals een panoramadak, sportstoelen, lane assistance, climate control.
Aangezien ik maar 1 jaar in mijn Fiesta heb gereden ben ik wel van plan om een stuk langer met deze auto te gaan doen. Dus er staan al genoeg mods op de planning om de auto echt 'eigen' te maken.


Bij het ophalen van de auto met de Fiesta op de achtergrond.

IMG_5465 kopiëren.jpg


Tijdens de proefrit was ik er al achter gekomen dat de auto flink aan het trillen was op de snelweg en dat de airco niet werkte. Het trillen is keurig netjes opgelost door hem opnieuw te balanceren en uit te lijnen. De airco deed het bij aflevering helaas nog steeds niet. De eigenwijze verkoper vertelde mij dat de airco wel werkte... Met 30 graden vertelde mijn natte rug een ander verhaal haha. Na 2 afspraken hebben ze een verstopping in het systeem gevonden en is dat netjes gerepareerd onder garantie.
Tijdens de reparatie kreeg ik een leenauto mee... mijn handen waren serieus aan het jeuken haha.

F7963582-8F84-49BC-8ADE-ADF8596A633D_1_105_c kopiëren.jpg


Maargoed... Na 2 weken had ik eindelijk mijn auto weer terug en was het tijd voor de eerste wasbeurt. De auto stond in een enorm vieze wax. Alles was vettig en echt alle rubbers hadden witte sporen. Ik ben dus begonnen met het grondig wassen zodat ik kon zien wat de echte staat van het lakwerk was. Na het wassen bleek het echt helemaal VOL met swirls te zitten, dus ik heb nog wat te doen :)

Ook heb ik de binnenkant even snel gedaan. Heb nog diverse spullen van de oude eigenaar gevonden. Van diverse muntstukken uit andere landen tot aan gesmolten snoepjes in de deur en een aantal Lego blokjes. Verder was het interieur in redelijke staat. Wel wil ik binnenkort de stoelen volledig reinigen met de Bissel.

Stappenplan:
- Velgen reinigen met Gyeon Wheel Cleaner
- Banden reinigen met APC
- Dorpels reinigen met APC
- Foamen met Valet Pro Foamula 1
- Wassen met Gyeon Bathe + 2 emmers
- Lakwerk voorzien van Poorboys Wax
- Banden gevoed met Gyeon Tyre.
- Interieur uitgezogen en kunstof schoongemaakt met Gyeon Interior detailer


IMG_5500 kopiëren.jpg
IMG_5502.jpeg

IMG_5507.jpeg
IMG_5505.jpeg
IMG_5508.jpeg

IMG_5509.jpeg

IMG_5520.jpeg

IMG_0315-Edit kopiëren.jpg
IMG_0308-Edit.jpg


Inmiddels rij ik nu een kleine maand in de Opel en het bevalt mij ontzettend goed. Motortje is lekker stil en met 105pk snel genoeg voor mij. Verder werken alle veiligheidssystemen ontzettend goed en Apple Car Play is ook echt heerlijk. Het open dakje is met dit weer ook een leuke toevoeging.
Ook ben ik vast begonnen met een aantal kleine dingetjes. De knipperlichten aan de zijkant heb ik vervangen voor de dynamische variant. Onder de motorkap heb ik 2 gasveren gemonteerd zodat ik zo'n ouderwetse stok niet meer hoef te gebruiken.





Ik heb nog een aantal aanpassingen die ik wil gaan doen met de auto. Het eerste wat ik ga laten doen is het chrome laten wrappen en daarna wil ik gaan kijken voor een setje velgen aangezien deze wel wat stoeprand schade hebben en 1 velg verliest zijn blanke lak.
Het lakwerk is momenteel 'redelijk' omdat de wax veel van de swirls goed weet te verbergen. Maar natuurlijk ga ik de auto helemaal polijsten en daarna de nieuwe EVO lijn van Gyeon proberen. Er zit dus nog genoeg aan te komen.

IMG_5515.jpeg


Tot de volgende update!

Groetjes,
Donovan
 
Mooie complete sjees zeker in deze kleur en de velgen staan top (jammer dat ze niet allemaal strak zijn), goede mods en in de planning :cool:.
Hij kan inderdaad wel een detailbeurt gebruiken maar dat gaat helemaal goedkomen.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. ;)

Je hebt al wat Quality of Life-aanpassing gedaan, leuk! (o.a gasveren)

Interieur zit er nog netjes uit, maar de buitenkant ga je nog een hoop voldoening uithalen als je die strak maakt.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Fraaie auto!
Van der steen ben ik ook nog wezen kijken een paar maand terug. Alleen kwam ik daar. En stond de auto waarvoor ik kwam niet meer in de showroom. Was blijkbaar al verkocht. Maar hij stond nog wel op de anwb verkoopsite :/
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
@RoyR Als je een serieus stukje moet rijden, altijd contact opnemen met de verkoper om te checken of ie nog beschikbaar is, hetzelfde geldt als je onderdelen van een sloopauto gaat halen, eerst even checken of het er nog is. (Al is dat geen garantie, ook al een gehad dat een sloper zei dat het interieur waar ik voor belde er nog was, bleek na 50 km rijden dat het al lang was verkocht en ie nog alternatieven had waar ik niet in geïnteresseerd was.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
@RoyR Als je een serieus stukje moet rijden, altijd contact opnemen met de verkoper om te checken of ie nog beschikbaar is, hetzelfde geldt als je onderdelen van een sloopauto gaat halen, eerst even checken of het er nog is. (Al is dat geen garantie, ook al een gehad dat een sloper zei dat het interieur waar ik voor belde er nog was, bleek na 50 km rijden dat het al lang was verkocht en ie nog alternatieven had waar ik niet in geïnteresseerd was.
Gelukkig had ik een stuk of 8 auto's op het oog en op de route. En Gelukkig heb ik er toen een gevonden :cool:
Maar als je inderdaad een stuk moet rijden voor slechts een auto. Dan inderdaad even bellen.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Hoi allemaal!

Na een aantal maanden zijn we weer helemaal terug. Nu ik mijn draai heb gevonden bij mijn nieuwe werkgever kan ik mij weer meer focussen op het forum.

De afgelopen maanden heb ik zeker niet stil gezeten!
Helaas heb ik ook enorm veel pech gehad wat betreft banden... Afgelopen maanden 3 lekke banden gekregen waardoor ik inmiddels 2 gloednieuwe voorbanden heb en een nieuwe achterband omdat ze helaas niet meer te repareren waren.

d450471e-781d-4869-92ff-2e66711bc82b kopiëren.jpg
IMG_5812.jpeg

IMG_6064 kopiëren.jpg


Maargoed. We laten ons niet uit het veld slaan door een paar lekker banden haha!
Ik heb de auto voorzien van een aantal fijne updates.

- Nieuwe automatten
- Canbus 55w Xenon kit 5000k
- Led kentekenplaat verlichting
- Led interieur verlichting
- Gasveren voor de motorkap
- Nieuwe kenteken platen + houders zonder reclame
- Sierlijsten aan de zijkant zijn hoogglans zwart gewrapped
- Gril hoogglans zwart gewrapped
- Logo's en type aanduidingen voorzien van hoogglans Plastidip
- Remklauwen rood geverfd
- Velgen voorzien van hoogglans zwarte Plastidip
- Nieuw interieur filter (auto begon naar natte hond te ruiken)

IMG_5917 kopiëren.jpg


IMG_5925.jpeg

IMG_5921.jpeg

IMG_5824.jpeg

IMG_6092.jpeg
IMG_6199.jpeg
IMG_6210.jpeg
IMG_6211 kopiëren.jpg
IMG_6215.jpeg
IMG_6462.jpeg

D03574FA-BED9-457E-9412-80A6ED038651.JPG
IMG_6466.jpeg
IMG_6472 kopiëren.jpg
IMG_6473.jpeg
IMG_6477 kopiëren.jpg


Zo als jullie kunnen zien heb ik redelijk veel gedaan in afgelopen maanden.
Natuurlijk heeft de auto ook een aantal basis wasbeurten gekregen en vorige week heb ik haar voorzien van een uitgebreide wasbeurt zodat alle pekel even goed van de auto af was.

Stappenplan:
- Velgen wassen met water en autoshampoo vanwege de plastidip
- Banden geborsteld met APC
- Wielkasten APC en borstel
- Motorruimte ingespoten met APC en met diverse borstels en kwasten schoongemaakt
- Motorruimte ingespoten met Meguiars Enige Dressing en na 15min na gelopen met een doek.
- Auto gefoamed met Valet Pro Foamula 1 (ook de onderkant)
- Gewassen met Gyeon Bathe
- Gedroogd met Gyeon Silk Dryer
- Menzerna Power Lock aangebracht met mijn DAP900V3 en na 30 minuten afgenomen
- Bandjes in de Gyeon Tire
- Ruiten schoongemaakt met Gyeon Glass
- Interieur uitgezogen en dashboard afgenomen met verdunde apc.

IMG_6738.jpeg

IMG_6740 kopiëren.jpg
IMG_6741.jpeg
IMG_6743.jpeg
IMG_6742.jpeg
IMG_6745 kopiëren.jpg



Vanaf dit jaar ben ik dus weer wat meer actief op het forum :)

Tot de volgende update. Groetjes!
 

Bijlagen

  • IMG_6215.jpeg
    IMG_6215.jpeg
    505,5 KB · Weergaven: 33
Dat zijn mooie updates hij staat er heel strak bij zo :cool:, jammer van de lekke banden maar lekker weer fris rubber is altijd goed (zeker met dit weer).
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Tijd voor een update!

Een aantal weken geleden bleef mijn handrem een aantal keer vastzitten waardoor ik niet kon wegrijden. Heb het hele mechaniek bekeken en kwam er toen achter dat mijn remmen wel echt in beroerde staat waren. Voor waren de schijven en blokken bijna helemaal op en achter waren de blokken helemaal op waardoor het ijzer op ijzer was. Daardoor bleven de blokken plakken na een stuk rijden en ging de handrem er dus niet meer af.

Aangezien ik bijna 15k heb gereden was het ook tijd voor een beurtje. Dus een hele zaterdag aan de slag geweest.

- Nieuwe schijven + blokken voor
- Nieuwe schijven + blokken achter.
- olie verversen
- nieuw oliefilter
- nieuw luchtfilter
- flesje injectie reiniger toegevoegd aan een halve tank.
- Led mistlampen geplaatst

IMG_7010.jpeg

IMG_7011.jpeg
IMG_7015.jpeg
IMG_7016.jpeg
IMG_7044.jpeg


Op 1 velg liet te plastidip op meerdere plekken los. Ik denk dat het met ontvetten van de velg niet goed is gegaan omdat de rest nog wel netjes is. Heb de dip verwijderd met de hoge druk reiniger en de velg opnieuw gespoten.
Ook heb ik de mat zwarte pilaren bij de zijruiten hooglans zwart gewraped zodat het past bij de rest van de trim rondom het glas.
aangezien het wiel er toch af was heb ik 1 wielkuip gelijk goed kunnen schoonmaken :)

Daarna de auto lekker gewassen en voorzien van een vers laagje Menzerna Power lock.

IMG_7057.jpeg

IMG_7058.jpeg
IMG_7059.jpeg
IMG_7060.jpeg
IMG_7063.jpeg
IMG_7067.jpeg



2 weken daarna kwam dan eindelijk mijn Maxton Design spoiler binnen. Heb de achterkant van het dak met de hand gepolijst en daarna goed ontvet met Gyeon Prep zodat de spoiler goed zou plakken. Subtiel maar vind het er persoonlijk wel gaaf uitzien.

IMG_7182.jpeg
IMG_7181.jpeg
IMG_7180.jpeg



Als het wat warmer gaat worden buiten is het plan om de auto volledig te gaan polijsten en voorzien van een glascoating. Voor nu dus nog lekker aan de slag met de wax en sealant.

Groetjes en tot de volgende keer!
 
Update time!

Ik heb zeker niet stil gezeten afgelopen weken. Er zijn heel wat upgrades gekomen aan de auto.
Eerst even beginnen bij het mechanische gedeelte. Helaas kreeg ik zo nu en dan storing op de aftermarket xenon set die in de auto zat. En heb ik dus besloten om het te vervangen voor high-end LED lampen. Dat was echt de beste upgrade die ik had gedaan. Het licht is een stuk feller dan mijn xenon setje en heeft ook geen opstart tijd.

IMG_7459.jpeg
IMG_7481.jpeg


Vervolgens zijn na een aantal weken mijn remschijven aan de voorkant krom getrokken. Ik heb er een tijdje mee doorgereden maar het was echt bloed irritant. De hele auto was aan het schudden bij het remmen. Helaas kon ik geen compensatie of geld terug krijgen voor deze schijven dus heb maar een nieuwe set besteld. Ik had Bosch schijven er op zitten, maar die ga ik dus nooit meer gebruiken. Heb inmiddels Brembo schijven genomen en voor nu geen problemen ondervonden.
IMG_7800.jpeg


Daarna was project velgen aan de beurt. Helaas heeft de plastidip de winter niet overleefd en liet het op meerdere plekken los en was het erg lelijk geworden.
Ik wist dat ik mijn auto binnenkort in de coating wou gaan zetten. Ik heb besloten om 1 maand van tevoren vast de velgen te spuiten zodat de verf goed kon uitdampen voordat ze in de coating gingen.
Ik heb per kant gewerkt en het heeft me bijna 3 dagen gekost. Ik heb de velgen volledig geschuurd van 120 tot 400. Vervolgens 3 lagen primer. 12 uur laten drogen. Opschuren met 600 en 800. 3 lagen hoogglans zwart. Half uurtje laten drogen en daarna 2 normale lagen blanke lak en 1 dikke laag blanke lak aangebracht. Ben zeer zeer tevreden over het resultaat, de velgen zijn echt prachtig geworden (al zeg ik het zelf haha)

Op de foto's zitten de naafkapjes er nog niet op en de moer afdek dopjes omdat de wielen opnieuw gebalanceerd moesten worden.

IMG_7722.jpeg

IMG_7732.jpeg
IMG_7738.jpeg
IMG_7734.jpeg
IMG_7744.jpeg


Een maandje later was het dan eindelijk tijd voor een coating op de auto. Ik heb gekozen voor de Gyeon Syncro Evo coating.
De velgen zijn voorzien van 2 lagen Gyeon Rim en een aantal kunstof delen heb ik voorzien van Gyeon Trim.
Gelukkig vielen de swirls en beschadigingen erg mee en kon ik redelijk gemakkelijk het lakwerk corrigeren.

Stappenplan:
- Auto wassen met afwasmiddel
- Velgen wassen met afwasmiddel
- Rondje Gyeon Iron
- Rondje Gyeon Tar
- Kleien
- Polijsten met mijn DAP900 V3
- Blauwe Rupes MF pad met Blauwe Rupes compound
- Gele Rupes pad met Gele Polish
- Auto opnieuw gewassen met Nanolex PreWash
- Gedroogd met een blower
- 2 lagen Mohs
- 1 laag Skin
- Velgen 1 voor 1 gedemonteerd en voorzien van 2 lagen Rim
- Kunststof delen behandeld met Trim
- 20 uur laten uitharden
- Plastidip van logo's verwijderd en gespoten met hoogglans zwart
- laagje Cure
- Bandjes in de Gyeon Tire.

IMG_7867.jpeg


IMG_7868.jpeg


IMG_7875.jpeg
IMG_7876.jpeg
IMG_7882.jpeg
IMG_7888.jpeg


Ben totaal dik 3 dagen bezig geweest. De nieuwe Gyeon Evo producten zijn wel echt een feestje om mee te werken. De Mohs laat zich erg makkelijk aanbrengen en verwijderen en het is een stuk makkelijker te zien dan de oude coating. En man man man wat is die coating glad zeg.
De Skin viel mij een beetje tegen, het aanbrengen is net iets anders en het afnemen koste me bijna 2x zo lang. Heb ook stiekem het idee dat de Skin niet veel gladder is dan de Mohs coating. Voor de volgende keer zou ik alleen voor de Mohs gegaan zijn denk ik.

Al met al zeer zeer tevreden met het resultaat. Blij dat ik na bijna een jaar dan eindelijk de auto op een punt heb dat ik echt heel blij ben.
Ik wil nog een aantal zaken aanpakken zoals het tinten van de ramen en originele sideskirts monteren. En ooit upgraden naar 18 inch velgen.

Heb als afsluiter nog een paar toffe foto's gemaakt. Tot de volgende keer weer!

IMG_8420.jpg

IMG_8360.jpg
IMG_8361.jpg
IMG_8348.jpg
IMG_8398-Edit.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_7732.jpeg
    IMG_7732.jpeg
    237,7 KB · Weergaven: 13
De Astra staat er weer strak bij! Die laatste foto's...:heart_eyes:
Ik ben zelf iets minder fan van hoogglans zwarte velgen maar i.c.m. alle zwarte accenten staat het niet verkeerd.
 
  • Leuk
Reactions: Donovan