• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra ST 2011

RML

Detailing addict
25 nov 2012
54
52
Afgelopen donderdag een dag vrij genomen om mijn Astra onder handen te nemen. Ik heb de Astra nu 3 weken in mijn bezit, de auto zelf is een jaar en 3 weken oud. Ex demo van de dealer geweest.

Alle beschreven spullen zijn in de afgelopen 2 weken gekocht, dit is dus de eerste auto ooit die ik machinaal ga behandelen of uberhaubt uitgebreid behandel. Een beginners detail dus :) Alle tips zijn welkom.

Auto / lak zwaar onderschat, auto zat vol met swirls en horizontale krasjes. Heb ze met ongeveer 30/40% gereduceerd maar totaal niet het resultaat behaald wat ik graag wou behalen. Wellicht moet ik overstappen op wat zwaarder polijstmiddel of een zwaardere pad?

Gewerkt van 09:00 tot 19:45 uur

Gebruikte producten/stappenplan:

1. Gewassen met Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash i.c.m. de Monello Wash Mitt
Afgespoeld met de tuinslang
Geheel gedroogd met de Monello Senza Acqua

2. C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - spuitbus / opgespoten en 3 minuten laten werken.
Afgespoeld met de tuinslang
Geheel gedroogd met de Monello Senza Acqua

3. Kleien met de Monello - Dolce Verde Klei Set
Ontvet met Eraser
Afgenomen met Bianco

4. Testspot gemaakt met de DAP900. Uitgekomen op de Orange light cutting pad met Mezzo. 2 Hits. Afgebouwd met de White (light) polishing pad met Finale
Ontvet met Eraser
Afgenomen met Bianco

5. Poorboys World - White Diamond met de DAP900 op stand 2/3
Afgenomen met Bianco

6. Poorboys World - EXP Pure Sealant met de DAP900 op stand 2, zo dun mogelijk
Afgenomen met Bianco

De velgen heb ik niets mee gedaan, ik had eigenlijk vandaag mijn wintervelgen wel verwacht, maar die komen dan wellicht volgende week. Dan pak ik de zomervelgen grondig aan.

De foto's:

Om te beginnen een vieze auto, niet extreem, maar wel aardig vervuild.
astra29112012-0033.jpg


astra29112012-0036.jpg


Na de wasbeurt, afspoelen en net voor het drogen:
astra29112012-0037.jpg


Iron-X aan het werk:
astra29112012-0040.jpg


"Schone" lak, swirls en krassen:
astra29112012-0041.jpg


Striping:
astra29112012-0042.jpg


Resultaat van een afstandje, het was inmiddels al ruim donker dus wat slecht belicht:
astra29112012-0047.jpg


astra29112012-0049.jpg


Helaas bij bestudering van de lak:
astra29112012-0051.jpg


Uiteraard wist ik dat ik niet alle krassen weg had gekregen bij de testspot, echter wou ik niet tot het uiterste gaan maar me eerst beter in te lezen en een cursus te nemen voor het polijsten. Of bij iemand meekijken die het polijsten al ruim onder de knie heeft. Mocht iemand een newbie willen uitleggen hoe het wel moet graag! :)

Desondanks blij met het resultaat, vandaag veel regen gehad wat mooi van de lak af sprong bij neerkomen op de motorkap.
 
Mooi resultaat voor een eerste keer !

Mocht je hulp nodig hebben of een keertje willen meekijken, dan ben je van harte welkom.

Gr. Arjan
 
Zeker niet slecht voor een eerste keer.
Mijn eerste keer dappen moet ook nog komen. Heb 'm laatst gekocht met de regenkorting in oktober.
Ben benieuwd hoe ik het er vanafbreng. Maar het weer speelt niet meer mee.
 
Ik zit ook nog in deze testfase maar ik heb ook wel al door dat het met een dual action moeilijk is om
alle krassen weg te krijgen. Je kan er veel mee maar diepe waskrassen op harde lak word toch echt moeilijk om perfect te krijgen.
Voor de rest :)^
 
Ik gebruik bijna nooit een rotary. met een DAP krijg je net zo veel weg als met een rotary. Je moet alleen wat meer geduld hebben.

Mensen willen vaak te snel.... " ik zie nog een kras, wacht maar even ik een pak een hardere pad, wacht zwaardere compound..."

Niet direct naar het zware geschut grijpen maar heb geduld!
 
jjonkie;307084 zei:
Ik gebruik bijna nooit een rotary. met een DAP krijg je net zo veel weg als met een rotary. Je moet alleen wat meer geduld hebben.

Mensen willen vaak te snel.... " ik zie nog een kras, wacht maar even ik een pak een hardere pad, wacht zwaardere compound..."

Niet direct naar het zware geschut grijpen maar heb geduld!

Met geduld bedoel je dan meerdere passes of juist langzamer over de lak bewegen?