Vandaag stond mijn tweede machinale detail op het programma. Dit keer was het een Opel Astra Station van het jaar 2007. De auto zat vol met swirls en RDS.
Gebruikte producten
Dodo Juice Born to be Mild
Poorboys Elastic Clay
Dodo Juice Born Slippy
Poorboys SSR 2
Poorboys SSR1
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Poorboys Natty's Liquid Blue
Smartwax SmartGel
Poorboys Bold en Bright Tyre Dressing
3M tape
Pads en doeken
DAP900
Werkmethode
Eerst een paar foto's van de auto bij aankomst.
De eigenaar had hem voor mij al door de wasstraat gedaan voor we aan de klus begonnen. Na een instructie hoe de auto gewassen moest worden heeft de eigenaar hem zelf gewassen. Aangezien de auto ook al door de wasstraat was geweest was dat niet zo'n grote klus.
Vervolgens de eigenaar ook uitgelegd hoe het kleien in het werk gaat en hem zelf ook weer aan het werk gezet. De auto had toch redelijk veel vervuiling. Zie onderstaande foto, dit was de vervuiling van de helft van de motorkap.
Na het kleien de auto nogmaals gewassen, gedroogd en afgeplakt. Het polijsten kon gaan beginnen. Na een testspot uitgekomen op Poorboys SSR2 in combinatie met een groene pad. Het polijsten afgebouwd naar SSR1 op een witte pad. Vervolgens Blackhole, EX-P en Natty's Liquid Blue.
Ook de eigenaar wilde wel eens proberen te werken met de machine.
De trims in de SmartGel en de bandjes behandeld met Poorboys Bold en Bright Tyre Dressing
Op de rechter buitenspiegel zat een witte aanslag, wat het was weet ik niet maar met de wonderspons was het snel verdwenen
Nu nog een paar voor/na foto's
En het eindresultaat
Bedankt voor het lezen!
Gebruikte producten
Dodo Juice Born to be Mild
Poorboys Elastic Clay
Dodo Juice Born Slippy
Poorboys SSR 2
Poorboys SSR1
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Poorboys Natty's Liquid Blue
Smartwax SmartGel
Poorboys Bold en Bright Tyre Dressing
3M tape
Pads en doeken
DAP900
Werkmethode
Eerst een paar foto's van de auto bij aankomst.
De eigenaar had hem voor mij al door de wasstraat gedaan voor we aan de klus begonnen. Na een instructie hoe de auto gewassen moest worden heeft de eigenaar hem zelf gewassen. Aangezien de auto ook al door de wasstraat was geweest was dat niet zo'n grote klus.
Vervolgens de eigenaar ook uitgelegd hoe het kleien in het werk gaat en hem zelf ook weer aan het werk gezet. De auto had toch redelijk veel vervuiling. Zie onderstaande foto, dit was de vervuiling van de helft van de motorkap.
Na het kleien de auto nogmaals gewassen, gedroogd en afgeplakt. Het polijsten kon gaan beginnen. Na een testspot uitgekomen op Poorboys SSR2 in combinatie met een groene pad. Het polijsten afgebouwd naar SSR1 op een witte pad. Vervolgens Blackhole, EX-P en Natty's Liquid Blue.
Ook de eigenaar wilde wel eens proberen te werken met de machine.
De trims in de SmartGel en de bandjes behandeld met Poorboys Bold en Bright Tyre Dressing
Op de rechter buitenspiegel zat een witte aanslag, wat het was weet ik niet maar met de wonderspons was het snel verdwenen
Nu nog een paar voor/na foto's
En het eindresultaat
Bedankt voor het lezen!