Dit weekend was het weer eens tijd voor de eerste detail van het nieuwe seizoen
het ging hier om een 3 jaar oude opel zafira die altijd gewassen was volgens de verkeerde methode
en regelmatig bij de krasstraat langs was geweest
De eigenaar wou de wagen graag terug in nieuwstaat krijgen en daarom was besloten dat ik de wagen volledig onder handen zou nemen
Zowel interieur ,exterieur en de motor stonden op het programma en daarvoor had ik de wagen
Ter mijne beschikking van vrijdag avond tot zondag avond
Ben eerst begonnen met de wagen te foamen en daarna goed gewassen met een sopje van dreft en apc
Dan alle sluitkanten van de deuren en koffer uitgewassen en afgespoeld
Toen ben ik met de motorruimte begonnen ,motor ingesprayd met megs super degreaser en ingewerkt met verschillende borstels .
Alles afgespoten met de hd op de laagste stand en de motorruimte ingespoten met engine dressing van autoglym , de wagen een tijdje laten draaien om alles op te laten drogen.
Toen alles droog was de overtollige dressing verwijderd met een oude mf doek en alles opgeblonken.
Daarna het interieur leeggemaakt en volledig gestofzuigd
Vervolgens al de vloerbekleding , zetels en matten met de extractor en apc+ behandeld
In de dakhemel zaten maar een paar vlekjes en deze heb ik eruit gekregen met apc+ en extractor.
Dan het volledige dashbord en deurpanelen zuiver gemaakt met apc+
daarna ben ik begonnen met kleien en toen dit gedaan was was het slaaptijd
Volgende morgen alles afgeplakt en begonnen met het polijsten
Hiervoor heb ik de megs g220 samen met het da microfiber systeem gebruikt
Gepolijst met de rode cuttingpad en correction compoud en alles uitgepoetst met mf doeken
Heb een correctie van toch wel 98 % behaald en ik moet zeggen dat het een heel fijn systeem is
Dan verder gegaan met de zwarte finishing disc en de finishingwax aangebracht en ook weer helemaal opgepoetst met mf doeken
Toen de nattys paste wax aangebracht en deze een tijdje laten curen alvorens weer alles uit te poetsen met mf doeken
Toen dit alles gedaan was ben ik begonnen met het dashbord en al het plastic te voeden met een dressing en vervolgens al het leder van de stoelen gevoed met gliptone
Toen was het weer bedtijd en volgende morgen heb ik dan
alle ruiten zuiver gemaakt met megs glass cleaner en de glass master pro
De banden voorzien van een tyre dressing en de plastic spatlappen behandeld met bumper care
Tot slot ben ik de hele wagen nagelopen met megs last touch en was de wagen klaar om afgehaald te worden
Heb in totaal een 28 tal uurtjes gewerkt en de eigenaar was zeer tevreden met het behaalde resultaat .
Dit was het zo een beetje , zie je nog iets ter verbetering laat het me gerust weten
Grtz johan
het ging hier om een 3 jaar oude opel zafira die altijd gewassen was volgens de verkeerde methode
en regelmatig bij de krasstraat langs was geweest
De eigenaar wou de wagen graag terug in nieuwstaat krijgen en daarom was besloten dat ik de wagen volledig onder handen zou nemen
Zowel interieur ,exterieur en de motor stonden op het programma en daarvoor had ik de wagen
Ter mijne beschikking van vrijdag avond tot zondag avond
Ben eerst begonnen met de wagen te foamen en daarna goed gewassen met een sopje van dreft en apc
Dan alle sluitkanten van de deuren en koffer uitgewassen en afgespoeld
Toen ben ik met de motorruimte begonnen ,motor ingesprayd met megs super degreaser en ingewerkt met verschillende borstels .
Alles afgespoten met de hd op de laagste stand en de motorruimte ingespoten met engine dressing van autoglym , de wagen een tijdje laten draaien om alles op te laten drogen.
Toen alles droog was de overtollige dressing verwijderd met een oude mf doek en alles opgeblonken.
Daarna het interieur leeggemaakt en volledig gestofzuigd
Vervolgens al de vloerbekleding , zetels en matten met de extractor en apc+ behandeld
In de dakhemel zaten maar een paar vlekjes en deze heb ik eruit gekregen met apc+ en extractor.
Dan het volledige dashbord en deurpanelen zuiver gemaakt met apc+
daarna ben ik begonnen met kleien en toen dit gedaan was was het slaaptijd
Volgende morgen alles afgeplakt en begonnen met het polijsten
Hiervoor heb ik de megs g220 samen met het da microfiber systeem gebruikt
Gepolijst met de rode cuttingpad en correction compoud en alles uitgepoetst met mf doeken
Heb een correctie van toch wel 98 % behaald en ik moet zeggen dat het een heel fijn systeem is
Dan verder gegaan met de zwarte finishing disc en de finishingwax aangebracht en ook weer helemaal opgepoetst met mf doeken
Toen de nattys paste wax aangebracht en deze een tijdje laten curen alvorens weer alles uit te poetsen met mf doeken
Toen dit alles gedaan was ben ik begonnen met het dashbord en al het plastic te voeden met een dressing en vervolgens al het leder van de stoelen gevoed met gliptone
Toen was het weer bedtijd en volgende morgen heb ik dan
alle ruiten zuiver gemaakt met megs glass cleaner en de glass master pro
De banden voorzien van een tyre dressing en de plastic spatlappen behandeld met bumper care
Tot slot ben ik de hele wagen nagelopen met megs last touch en was de wagen klaar om afgehaald te worden
Heb in totaal een 28 tal uurtjes gewerkt en de eigenaar was zeer tevreden met het behaalde resultaat .
Dit was het zo een beetje , zie je nog iets ter verbetering laat het me gerust weten
Grtz johan