• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opkuisen wielkasten en velgen

Mistertop407

Detailing rookie
16 mei 2009
67
0
Na de vorige keer mijn wielkasten en velgen gedaan te hebben
en niet zo tevreden van , dan nu eens een update hoe ik deze keer te werk ben gegaan,Is al veel beter als de vorige keer, maar kan nog beter denk ik :D:

Ben begonnen met APC 1/4 op te spuiten
DSCN0341-1.jpg

DSCN0342.jpg


Alles goed inwrijven met de nodige borstels :D:

DSCN0344.jpg


Dan alle plastiek delen afgewerkt met Gold Class Trim detailer
DSCN0345.jpg

DSCN0346.jpg

DSCN0347.jpg


Ook heb ik de remklauw wat bijgewerkt met verf

DSCN0348.jpg


Zo dit was voor de wielkasten ging vlotjes best tevreden over,
alles is netjes ontvet en staat proper

Dan kan ik beginnen met de velg
Ook alles onvet met APC 1/4

DSCN0349.jpg


Dan velg gewassen met Gold Classs shampoo

DSCN0360.jpg

DSCN0359.jpg

DSCN0358.jpg


Dan ook maar de clay boven gehaald

DSCN0355.jpg


Na clayen alles afgespoeld en klaar zetten om te waxen
Ben begonnen met de binnenkant velg te waxen met
NXT Tech Wax banden met Hot Shine

DSCN0362.jpg


Dan de voorkant velg
Daar ook beginnen met Waxen
Eerst NXt Tech Wax 2.0 en Aftoppen met de M26
banden afgewerkt met Hot shine

DSCN0363.jpg


Resultaat

DSCN0368.jpg


DSCN0369.jpg


DSCN0370.jpg


DSCN0371.jpg



Beoordeling ben voor 90 percent tevreden zie hier en daar daar
nog wat kleine foutjes of laat ons zeggen het kan net nog iets beter :D:

Wat binnenkant velg betrefd dit kreeg ik niet meer claen
het roet zit er ingebrand mijn gedacht, maar goed deze zullen de volgende keer herspoten worden . of toch maar eens zien om nieuwe velgen :D:


Grtz M
 
Top :)-b ) resultaat: een setje schone, glimmende velgen (én mooie zwarte banden) doet altijd enorm veel voor de uitstraling van een auto.

Misschien kun je volgende keer ook nog een paint cleaner gebruiken op de velgen.
Ik heb zelf een aantal maanden geleden ook de velgen van de 207 gehaald en geheel behandeld (op dezelfde manier als jij gedaan hebt, maar dan met PB's Wheel Sealant en Collinite's 845 Insulator Wax). Ik had ook nog wat plekken op de velgen met vastzittende remstof, maar door dit te behandelen met Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' kreeg ik deze plekken bijna helemaal weg. Bovendien haal je met de paint cleaner ook nog veel vuil uit de lak: in de hoeken van de spaken zat nog wat rode aanslag (waarschijnlijk roest van de remschijven), dat ik met kleien niet wegkreeg. Met de paint cleaner was dit echter geen enkel probleem.

In mijn vakantie ga ik dit nog eens herhalen en dan komt er ook nog een glaze (waarschijnlijk PB's Black Hole) op, voor net dat beetje extra glans.
 
Kan ik op mn hoogglans zwart gelakte wielen ook de DAP zetten icm bijv SSR1, M7 en Paint Cleaner aan te brengen en te verwerken?
 
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al.... ;) gelakte velgen, lak dus, kun je gewoon met de DAP. Alleen snap even niet je combo van SSR1, M7 en Paintcleaner van Meguiar's, SSR1 is ook een paintcleaner, de Meg's paincleaner is hierdoor overbodig geworden, hoewel het geen kwaad kan.
 
mocht je ssr1 , m7 en paintcleaner gaat doen, die dan de m7 als laatst

ssr1 met de dap
paintcleaner met handje (is voor handje gemaakt)
dan pas m7

mocht je ssr1 , dan m7, en dan paintcleaner doen, haal je de m7 er weer af door de paintcleaner (m7 is een glaze)