• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oplossen in koud water, welke shampoo is het beste?

Hwt klopt dat de Waxaddict shampoo beter oplost in warm water, maat dat geldt denk ik voor de meeste shampoo's.

Zelf heb ik de Waxaddict shampoo en eerlijk gezegd merk ik er weinig van. Ik giet wat shampoo in de emmer, laat deze vollopen met water en zet naderhand even de lans van de hogedruk reiniger in de emmer om de boel op te schuimen.
 
Mocht je er niet uitkomen, kun je op advies van de reviews bij dit product:

https://www.Carclean.com/product/Valma/Wash_and_Shine_1000ml_S08_100161

Nog altijd voor deze kiezen, schijnt een heel goede shampoo te wezen.

Goede shampoo als je toch gaat detailen. Lekker goedkoop en redelijk agressief!
Hoef je je luxe shampoos niet te verspillen :)
 
@Bikkel omdat ik mijn emmers buiten vul aan de tuinslang. Die 20 liter emmers krijg ik niet onder de warm water kraan.

Vind het ook niet erg eigenlijk.
 
Of met de waterkoker naar buitenlopen...

Ik kan een behoorlijke kniepert zijn,
als ik veel sop over heb na een wasbeurt en de dag erna nog een autowas,
dan gooi ik volle waterkoker in het koude sop en voeg een beetje shampoo toe...
Of ben ik niet de enige??
 
Ik moet er ook niet aan denken om met koud water te wassen. Ik vul de emmers onder de kraan of boven onder de douche en draag ze dan naar buiten. @SlomeDuikelaar Ik heb nooit veel water over na het wassen. De emmer is bijna altijd tot de grit guard leeg.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik moet hier uiteraard wel bij vertellen dat ik een enorme koukleum ben. Boven de 15 graden is wassen met koud water nog wel te doen lijkt me, maar daaronder, en helemaal rond het vriespunt, hou ik geen gevoel meer over in m'n handen denk ik.
 
Haha, ja ik snap dat dat allemaal kan. Is mij gewoon net iets te lastig.
Liefst heb ik lauw water uit de tuinslang, zodat deze ook op de HD aangesloten kan worden.
 
Ik kom elke keer weer terug bij de Meguiar's NXT. Heb meerdere shampoo's geprobeerd (Meg's Gold Class en Ultimate, Mothers california gold), maar deze blijft voor mij favoriet. Schuimt lekker, ruikt lekker en geeft een mooi resultaat. Inmiddels dus maar een 2L verpakking gekocht. Is misschien niet de goedkoopste per wasbeurt, maar ik doe er heel lang mee. De aangegeven hoeveelheid vind ik ruim overdreven, dus je kunt hem best wat verder verdunnen.

Enige nadeel is dat er een soort waxlaagje achterblijft. Als ik wil polijsten was ik de auto nog een keer na met wat Dreft. Inmiddels Q2M Prep aangeschaft. Die zou ook goed moeten ontvetten/wax strippen, dus misschien de Dreft maar eens aan de kant, hoewel die niet echt kwaad kan als je daarna toch nog polijst, voedt en beschermt.
 
Opzich vind ik die wax (of wat het ook is) geen probleem. Enkel als ik daarna nog machinaal aan de gang wil moet die eraf, maar dat heb je ook als een auto nog in de wax staat en je gebruikt een shampoo zonder toevoeging. De Dodo wil ik trouwens wel nog eens proberen. Bij een volgende bestelling maar eens een sample mee laten komen.