• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek naar een goede wax.

De M21 is de profesionele versie van NXT 2.0. Ik denk niet dat er zo echt noemenswaardige verschillen in zijn. OK, de M21 zal iets meer hebben.
Dus een lag NXT en M21 is eigenlijk 2X de NXT in mijn ogen. Het zijn ook alletwee sealents. De M16 is een wax gebasseerd op carnauba. De NXT en M21 niet.
 
megane_cc zei:
minstens een tweetal uren laten curen

Sterkte met uitpoetsen!!:D Naar mijn idee iets teveel van het goede, vaak is er binnen 15 minuten al een goed resultaat.


Gebruik zelf ook de M16, alvorens de lak eerst te sealen met EX-P.
Je zou ook is kunnen kijken naar M26, die is iets warmer van kleur.
 
megane_cc zei:
NXT tech 2.0: wagen volledig insmeren met dunne laag, minstens een tweetal uren laten curen (doe de swipe test om te zien of ie droog genoeg is) en dan afnemen en oppoetsen.

En als na 15 minuten de swipe test goed gaat moet ik dan nog 1 uur en 3 kwartier wachten?
 
Neen, dan mag je em afnemen maar zelf heb ik de tech 2.0 nog nooit weten droog zijn na 15 min. , niet dat ik er een expert in ben hoor, ben er zelf nog maar een viertal maanden mee aan de slag maar op die tijd toch al zeker een twintigtal keren aangebracht op diverse wagens.

@ Havanna: nog geen enkel probleem ervaren om deze nadien af te nemen, welintegendeel het afnemen na een kwartiertje verloopt een stuk moeilijker dan na een tweetal uren, 'k zou zeggen......try it en you now it :grinning:
 
ik heb inmiddels enige ervaring met de nxt tech 2.0 en als ie na een 15 tot 20 minuten niet af te nemen is denk ik dat je hem er te dik opsmeert, of dat de weersomstandigheden tegenzitten.
 
Zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik de wax aanbreng in mijn garage die eigenlijk nog een oude smidse is geweest met erg dikke muren waarin het steeds superkoel is, zelfs in putje zomer, waardoor de wax waarschijnlijk wat langer zal moeten curen, laten we het er gewoon maar op houden dat de swipe test steeds uitsluitsel brengt wanneer de tech 2.0 kan afgenomen worden.
 
megane_cc zei:
Zou te maken kunnen hebben met het feit dat ik de wax aanbreng in mijn garage die eigenlijk nog een oude smidse is geweest met erg dikke muren waarin het steeds superkoel is, zelfs in putje zomer, waardoor de wax waarschijnlijk wat langer zal moeten curen, laten we het er gewoon maar op houden dat de swipe test steeds uitsluitsel brengt wanneer de tech 2.0 kan afgenomen worden.

Als het er ook een beetje vochtig is denk ik dat je daar de reden hebt dat het wat langer duurt, wel lekker zo'n koele schuur in de zomer
 
Kreeg van Tim via de mail een reactie en hij zei "Poorboy's (Natty's) of alle waxen van Dodo Juice" en een sealant van EX-P

Hoe of wat kan ik combineren ? En de stappen ?
 
AstraG zei:
Hoe of wat kan ik combineren ? En de stappen ?

Wassen, drogen, kleien, paintcleaner, polish, sealant, wax

In principe 'bijten' de verschillende merken elkaar niet, al zouden de produkten van merk X beter op elkaar afgesteld zijn.


:-"
 
Nu weet ik nog niets precies. Is er een methode waar iedereen het mee eens is ?

Wassen ( Meguiar's )
Kleinen ( Meguiar's )
Paint cleaner ( Meguiar's )
Deep Crystal polish ( Meguiar's )
Dodo juice wax ( Dodo Juice )
EX-P ( weet het merk niks * schaam * )
Carnauba wax ? ( Meguiar's ) ???
 
Oke,

Ik ga mijn auto zo doen

Wassen
Kleinen
Paint cleaner
Deep Crystal Polish

En nu ? Wat ga ik er dan op smeren ( een wax bestemd voor alle kleuren ! )

Welke wax en welke sealant dan ?
 
AstraG zei:
Nu weet ik nog niets precies. Is er een methode waar iedereen het mee eens is ?

Wassen ( Meguiar's )
Kleinen ( Meguiar's )
Paint cleaner ( Meguiar's )
Deep Crystal polish ( Meguiar's )
Dodo juice wax ( Dodo Juice )
EX-P ( weet het merk niks * schaam * )
Carnauba wax ? ( Meguiar's ) ???


Hmm, bijna... ;)

Maar dan in deze volgorde:

Wassen ( Meguiar's )
Kleien ( Meguiar's )
Deep Crystal cleaner ( Meguiar's )
Deep Crystal polish ( Meguiar's )
EX-P ( Poorboy's ) = sealant
Dodo juice wax ( Dodo Juice ) = Carnauba wax
 
de ex-p wel, maar zelf ben ik niet zo tevreden over de Hard Candy. mja dat is aan iedereen persoonlijk. voor de andere Dodo waxen kan ik niets zeggen. maar de Hard candy red het echt niet tegenover de M16 van Meguiars. en dat voor 25 euro een blik.

maar nogmaals dat is mijn mening;)