• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek naar hogedruk reiniger

psycho

Detailing rookie
8 dec 2009
25
0
Hoi mede poets freaks.

Nu mijn karcher kapot is zoek ik een andere hogedrukreiniger .

Mijn budget is 150 € en het mag geen karcher zijn.

http://www.besteproduct.nl/hogedrukreinigers/ Zelf denk ik dat je moet afwegen waarvoor je je hogedruk reiniger allemaal wilt gaan gebruiken, alleen auto of ook terras, welke druk moet het minimaal hebben, gebruik je er een foam lans op, moet de slang oprolbaar zijn etc Waarom mag het geen karcher zijn? Slechte ervaring met bijv een plastic behuizing ( is veel voorkomend probleem, ook bij andere merken)

Heb ook slechte ervaring met Karcher,mede omdat behuizing van de pomp slechts in plastic is.Als je het mij vraagt en je wil iets of wat van kwaliteit dan is je budget wat klein,vrees ik.Ikzelf heb ook de knoop doorgehakt om wat meer uit te geven en heb een Nilfisk E 145.3-10 H X-TRA gekocht.Heb er 329,00 € voor betaald.Heb hem nog maar een paar weken maar doet het heel goed.Voldoende druk en wat zeer belangrijk is voor een auto af te wassen : een redelijk groot debiet.

Grtz

Hogedruk reiniger wordt enkel gebruikt voor de wagen samen met de foam lans.
Welke druk moet het minimaal hebben? Wat nodig is voor te foamen. :)

Slang oprolbaar enz hoeft allemaal niet ...

Waarom mag het geen karcher zijn? Op 6 jaar tijd 2 hogedruk reinigers stuk gegaan, de plastice behuizing idd.

Oja mijn foam lans is voor een karcher, indien het gaat ( koppelstuk) wil ik deze op de nieuwe verder gebruiken ...

Deze heb ik ondertussen zelf gevonden:

Nilfisk C 120.6-6 PAD X-TRA
Nilfisk C 125.3-8 PCD

Nilfisk prima hoge drukreinigers heb zelf de nilfisk c125-3-8 pad 125 bar en 520 liter per min vele malen beter dan karcher [h=1][/h]

Stijn, Ik had het ergens gelezen op t forum met een minimale druk maar kan t ff niet vinden, stond t niet in de gebruiksaanwijzing van je foamlans? De hogedrukreiniger die lucky opnoemde heeft wel een alu behuizing en 5 jaar garantie. https://www.youtube.com/watch?v=kmw5y4d6ePM&feature=youtu.be Heb een link naar een site van bovenstaand filmpje, bij de meeste HD reinigers hebben ze een klein filmpje gemaakt zodat je er een idee bij krijgt. http://www.stofzuigerdiscounter.nl/hogedrukreiniger/producten Of er een koppeling bestaat van karcher naar nilfisk voor je foam lans geen idee. Zelf heb ik goede en slechte ervaring met zowel karcher als nilfisk. Heb ze beide al thuis gehad en met beide merken was wel wat. Maar van beide merken heb ik ook ervaring in de industriele lijn en daar werken ze beide perfect.

Ik heb zelf ook een Nilfisk (E145.2-10) en ben er zeer tevreden over.

Ben wel van mening dat het qua levensduur er ook aan ligt, hoe je met je spullen omgaat.
Ik sluit een HD altijd eerst op het water aan en blijf zonder lans de trekker net zolang inhouden totdat er geen lucht meer tevoorschijn komt.
Pas daarna sluit ik de stroom aan en zet de motor aan.
Eenmaal klaar, stroom uit, water dicht, trekker overhalen dat de resterende druk wegvloeit, alle toebehoren van de slang afhalen en daarna netjes en vorstvrij (in de winter) opbergen.

Verder is een rubber slang met staalinleg veel lekkerder werken als een gewone slang, omdat hij niet krult.
Daar hangt echter wel weer een aanverwant prijskaartje vast.

Succes met de aankoop.
;)

Hier ook 1tje met zo'n HD van Nilfisk......145.2 10 xtra (oid) met oprolsysteem , versterkte slang , alu motor ( geen plastic maar dat kennen ze bij Nilfisk niet dacht ik ) .
Je hebt er ook van Stihl = kloon Nilfisk .

Voor +- 285€ heb je een echt degelijk toestel . ( 2200 Watt )

Volgens mij kan je met elke HD een foamlans laten werken..........heb er ooit eentje geleend en dat was ook een klein model met een top-resultaat !

Koppelstuk kan je gewoon verwisselen . ( ff het oude loswringen en het nieuwe erop en klaar )

Frans, ik werk net hetzelfde als u met de hogendruk reininger ... Daar kan het al niet aan liggen.
Gebruik regenwater op de HD reiniger, kan dit de levensduur verkorten ?

Jazeker, niet alle HD reinigers zijn geschikt om regenwater op te zuigen, plus dat het wel goed gefilterd moet worden.

Al moet ik wel zeggen , het regen water word echt goed gefilterd .Wassen er ook mee + wc's .