Vandaag het pakketje gehad. Als proef-object heb ik de Skoda maar genomen. Kun je nog eens wat fout doen
Deze auto heb ik nu bijna 4 jaar. Hij heeft 175.000 gereden in deze 4 jaar en ik denk dat ik hem in totaal zo'n 7 keer gewassen heb. Gewoon met een emmer met Valma en een spons.
Kort gezegd: hij ziet er niet uit! Ook omdat ik vaak op bouwplaatsen rond rij voor mijn werk is het een stoffige doffe wagen......
Twee weken geleden was de laatste wasbeurt, dus hij zag er nog redelijk uit, maar al wel weer dof en vol kleine krassen etc.
Eerst de wagen afgespoeld, daarna de nieuwe spuitlans op de hogedrukreiniger en spuiten maar!
Mooie witte wagen! Schuim blijft eraan plakken en tijdens het inwerken tijd om de velgen te doen. Helaas is dit vrijwel een onbegonnen zaak zonder echt aggresieve middelen te gebruiken. Ik denk dat je die toch echt vaker schoon moet houden dan een paar keer per 180.000 km.......
Goed, na het inwerken van de foamlaag even afspuiten. Wat een verschil! En dat zonder enige inspanning tot dusver! Enkel even met de hogedrukspuit erover en afspuiten na een minuut of tien.
Hierna heb ik de wagen nog afgesopt met een sopje en twee emmers en gedroogd met een poorboys droogdoek. Kan geen zeem tegenop moet ik zeggen!
Omdat het nog niet echt donker was heb ik er gelijk de Black Hole glaz" overheen gedaan. Nu viel me pas op hoe slecht de staat van de lak van de auto is... Behandelde vlakken glanzen weer schitterend, maar overal zit steenslag! Moet toch eens wat meer afstand houden of wat langzamer rijden ben ik bang..
Helaas is het nu te donker geworden om een goede foto te maken, maar het resultaat is verbluffend! Ben 5 kwartier bezig geweest in totaal en het is net of er een andere auto voor de deur staat!
Morgen nog eens in de was zetten en wat foto's maken......
Al met al: leuk werk als je zulke resultaten ziet! Weet nu al dat de nieuwe Avantime geen wasstraat gaat zien!
@Rolf: Ik zoek werk als AutoCAD tekenaar, maar pas over een tot twee jaar. Wel druk bezig Noors te leren etc. Hilsen!