• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude wax-lagen strippen

johan74

Detailing rookie
19 jan 2009
41
0
Hallo allemaal,

morgen ga ik mijn auto onderhanden nemen.
Wassen, kleien, polishen, waxen enz.
Is het nodig om de oude wax-lagen te strippen tijdens het wassen voor men
met het kleien gaat beginnen?
Heb alleen hier de NXT Shampoo staan.
Kan men ook de wax-lagen strippen met een ander huishoudelijk keuken afwasmiddel of is dit
niet echt nodig?
Of kan het ook met een goedkope shampoo zoals van turtlte wax?

Met het kleien neem je eigenlijk al de oude waslagen eraf. Je zou eventueel een heel klein beetje afwasmiddel kunnen gebruiken als wasmiddel.

Nou met kleien haal je alleen htgene wat op de lak zit eraf

met een polish haal je wel alle lagen eraf :! dus om antwoord op je vraag te geven:
Het is niet nodig om het voor die tijd te doen, want als je gaat polishen haal je het er
toch af.

Enig wat je wel moet doen na het polijsten en voor het voeden is met een APC of gewoon dreft en heet water ontvetten.

Tja, ik denk dat hier een iets uitgebreider advies wel op zijn plaats is.

Het ligt er bijvoorbeeld aan WELKE wax er op zit, hoe lang, en hoe vaak de auto bijvoorbeeld al gewassen is met ontvettende middelen.

Ik heb deze week mijn auto ontdaan van Insulator Wax. Deze wax zat er eigenlijk nog maar anderhalve week op. Dreft bleek echt onvoldoende te zijn om de wax weg te krijgen. Zeer sterke wax die zeer goed hecht op de lak. Ik heb met een verdunde degreaser gewerkt om de wax echt goed van de lak te krijgen. Daarna gewassen met Dreft sopje. Sopresten eventjes goed hun werk laten doen. Mijn ervaring is in elk geval dat je een waxje er niet zomaar eventjes afhaalt. Zeker niet als het een kwaliteitswax is. Wil je de middelen niet te agressief kiezen, dan is het naar mijn mening verstandig om meerdere malen achter elkaar te wassen met bijvoorbeeld Dreft. Telkens goed spoelen / spoelen en spoelen.
Zorg dat je water goed warm is, dan lost de wax beter op.....

Vergelijk het met afwassen. Probeer een bord met boterresten maar eens vetvrij te krijgen met koud water en Dreft. Dat lukt je niet ineens.

Blijven herhalen tot je echt ziet en voelt dat alles er af is.
Dan kleien en een goede paint cleaner gebruiken. Dat neemt de laatste restjes weg ............

Probeer trouwens maar eens waxresten van je handen te verwijderen. Lukt niet zomaar. Of probeer eens vette vingers van je ramen te verwijderen ........ Vet en wax blijft echt goed vastzitten aan je lak. Zeker als er ook nog polymeren e.d. in verwerkt zijn.

Work to do ..................... Leonneke

Jazeker: Dat is er zelfs voor gemaakt. Is enkel in enorme grote verpakking te verkrijgen, dus een beetje overdone voor de beginnende detailer. Misschien heeft iemand nog wat staan ??????