• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax laag strippen

Als je pure IPA wilt koop dan een 5 liter jerrycan met IsopropanolAlcohol 99.9 % . kost je iets van 25 euro.
Volgens mij verdunnen tot 50 % met gedeminiraliseerd water om je lak te reinigen (als laatste stap voor het aanbrengen van b.v. een coating). Kun je de komende tijd je eigen anti-coronaflesjes vullen ( max 70 %) en blijft er nog genoeg over voor het reinigen van je auto. Q2M Prep of andere IPA's kan natuurlijk ook en misschien werken die ook anticorona maar of dat verstandig is? Ik heb die alcohol in huis voor andere doeleinden dan auto of corona
 
Laatst bewerkt:
@Kweetnie - Volgens mij (correct me if I am wrong) stelde jij al eens eerder de vraag over het ontvetten met IPA 99,9%. Toen is duidelijk uitgelegd dat je 1:10 verdund omdat een té sterk mengsel nadelige gevolgens heeft voor de lak. ;) (Andere materialen worden er ook niet altijd even blij van)
 
Zal het eens terug proberen te vinden want erg veel info gekregen de laatste tijd en dan willen de getalletjes wel eens niet meer precies op de plaats zitten maar bedankt voor de reminder.
 
@Jamme1981 ik vermoed dat die gels en sprays op zijn minst wel iets doen tegen een vorm van LSP, ook bij dressings in het interieur. Wij moeten dit ook gebruiken op het werk en lijkt toch redelijk straf spul.
 
Even dit topic een Schopje omhoog, nu het weer mooi weer wordt wil ik graag de giulietta een nieuwe laag bescherming geven. Mijn planning is als volgt:

De giul voor nu in de wax zetten en over een maand of 2 wil ik hem graag polijsten en in si3d coating zetten o.i.d maar tot die tijd zie ik graag een vers beschermlaagje.

De laatste keer waxen was ongeveer een half jaar geleden en ik heb dat iedere keer bijgehouden met of washcoat of Bathe+ Van die waxlaag is niets meer over momenteel.

Wat is nu de beste stap voor een verse laag 915? Aangezien ik geen extreem lange standtijd verlang.

-Auto eerst wassen met btbm en dan de overgebleven sealant verwijderen met prep.
-Of de auto wassen met een druppel dreft of APC en daarna een rondje prep.

Ik heb geen speciale strip in huis om de waxlaag te strippen en wil graag morgen beginnen.
 
Hey Hean,

Persoonlijk zou ik 'm gewoon in de Washcoat/Bathe+ zetten. Dit geeft prima bescherming en met 2 foambeurtjes kom je makkelijk 2 maanden vooruit.

- Wassen en dan met Prep, dat zou restanten kunnen verwijderen. Zou de LSP nog sterker aanwezig zijn, verwijder je 'm niet hiermee.
- Als ex-groot-Dreft-verbruiken kan ik je zeggen dat Dreft geen LSP verwijderd. Zelfs niet puur in de foamfles of een flinke scheut in de was-emmer.

Wil je toch gewoon lekker waxen, zou ik deze gewoon nu aanbrengen. Uiteraard na een goede wasbeurt en even kleien.
 
Laatst bewerkt: