Ik denk dat Trim niet eens goed hecht.
Het is niet gemaakt om op blanke lak te hechten.
Stel nou hè... Dat jouw nieuwe auto word afgeleverd en hij glimt als een tiet... Dan weet je dat de auto minimaal bij een poetsbedrijf afleveringsklaar/showroomklaar is gemaakt. We weten dat nieuwe auto's alles behalve nieuw zijn als zij van transport komen, dus er moet eerst wat gebeuren voordat jij de auto krijgt.
In het beste geval is dat wassen, drogen, stickers verwijderen, beetje spul om de lak te reinigen van hars en dergelijke, vluchtig in de wax.
In het slechtste geval gaat er ook gewoon nog even een rotary over je lak.
Zelfs als jij aangeeft dat er NIKS met de auto mag gebeuren, word er alsnog van alles gedaan omdat de auto anders gestickerd, ingepakt en onder de teer/vliegroest en dergelijke wordt afgeleverd.
Dus zoals
@Zluytr aangeeft; Aangeven dat er écht niks mee hoeft te gebeuren. Maar wees dan wel voorbereid op het nodige werk wat je zelf moet doen.
Dus... Voordat ik zelfs maar een waxje zou gaan smeren, zou
ik de auto goed wassen, ontijzeren, een rondje polijsten met een fijn polijstmiddel, ontvetten en dan een LSP. Logisch wanneer je écht niks laat doen, maar net zo logisch als je het wél laat doen.
Een nieuwe auto heeft een gezonde lakdikte. Een nieuwe lak verreist zeker geen zware correctie en dus haal je met een fijn polijstmiddel waarschijnlijk een niet-meetbare waarde weg.
Ik meen mij te herinneren dat iemand op het forum een detail deed en daarbij gewetsand had, flink gecorrigeert met een rotary en daarna gefinished met een D/A. Toen was er bijna 8 micron weg. En dit is flink uitpakken, zeg maar.
Mijn auto heeft gemiddeld 90 micron lak. Dat is na 20 jaar rondtuffen op de wereld en de nodige polijstbeurten de afgelopen paar jaar.