• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze en wax laag strippen

@Bikkel weinig verdienen? Ik denk dat er vanaf modellen als een Golf of soortgelijke flink wat marge zit hoor,

Wel leuk dat je kritisch bent voor dat je überhaupt iets gezien heb.

Zoals ik zei word de auto onder gebracht bij een detailer, dus zal een auto verkoper mij weinig kunnen vertellen over een stappen plan. En buitendat vind ik je een knappe vent als jij vooraf weet in hoeveel stappen een auto gepolijst moet worden.

Maar als je benieuwd bent kan je altijd contact met ze opnemen ;)

Ik weet dat een aantal BMW dealers de optie geven de auto te laten behandelen bij Exclusive Car Care bijvoorveeld. En dat is nou niet een plek waar er een rotary tegen een auto aangesmeten word.

Dus niet alles is altijd maar slecht voor het tegendeel bewezen is.

@Wesly

Met de verlichting in mijn garage kan ik je zeker wel laten zien of de juiste stappen zijn genomen of niet.
 
@Wesly Mag i vragen waarom jij denkt (als een van de weinigen) dat jou auto defectvrij zal zijn? Ik en meerdere met mij op dit forum hebben of zelf nieuwe auto's gehad (of hebben) of hebben er veel langs zien komen van kennissen of hebben er gedetaild en er was er geen een waar niet aan gepolijst moest worden om een defectvrij en helder resultaat te verkrijgen, zeker voor het aanbrengen van een coating.
Zoals eerder aangegeven, een poetser krijgt te weinig tijd voor een echte goed poetsbeurt, de dealers zien het niet tot je ze voorbeelden laat zien. Ik heb na 2 weken mijn nieuwe auto gepolijst en een volledige detail gegeven...een nieuwe auto was me 14 uur werk!

Ik heb een beetje het idee dat je nog niet weet wat je wilt en dat je misschien nog moet leren wat een gedetailde auto echt is, de zo helder mogelijke lak, de correcties die zijn uitgevoerd en beoordeeld met goede verlichting en dergelijke.

Niet aanvallend bedoeld maar je trekt alles in twijfel wat er wordt aangedragen terwijl steeds als rode draad naar voren komt:
Een nieuwe auto heeft geen perfecte lak staat, zelfs als de lak nog origineel is.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik heb gezien dat bij een dealer in Rotterdam, auto's van +75K gewoon door de wasstraat gingen en dat de lakverzegeling erzo opging.
En dat er 800 euro voor werd gerekend. Leer mij de auto dealers kennen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Laatst is een collega van me haar nieuwe zwarte Volvo v40 gaan ophalen. Zoals @Quantoxx het zo mooi kan verwoorden; blonk deze als een tiet!
Na 2 - 3 weken was de vettige laag die ze erop smeren er af en zag je niets anders dan hologrammen! Spijtig genoeg geen foto genomen, maar er zijn voorbeelden genoeg te vinden op het forum!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Aficior
Voordat we iedereen over één kam scheren, er zullen vast dealers zijn die de auto laten 'poetsen' maar de kans is ook aanwezig er dealers tussen zitten die de auto laten 'detailen'

Eerst vragen, misschien nog even doorvragen en dan afzeiken.
 
De grote dealers in mijn omgeving hebben een huispoetsert. :p Allemaal familie van elkaar enzo.

Verder zou ik dan eerder zelf een detailer opzoeken dan via mijn garage.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Heel lief dat jullie zo gepassioneerd schrijven en reageren op mijn, misschien wel twijfelachtige, vragen en opmerkingen :blush:
No offense :innocent:
Ik zeg echt niet dat ik niet wil polijsten maar ik heb gewoon liever die meuk van de huispoetsert eraf alvorens te kunnen zien in welke staat mijn lak nu écht verkeert, dán zie ik wel weer verder. Inmiddels een bus siliconeverwijderaar bij Würth besteld op aanraden van een kennis die bij een plaatwerk herstelbedrijf werkt :no_mouth:
 
Meld zich aan bij een honden forum:

Hallo ik krijg een nieuwe hond, en wil graag dat hij goed luistert, wat kan ik het beste doen?

Krijgt advies op maat:

Jongens, ik heb toch besloten de hond te schoppen. Mijn neef fokt honden en zegt dat ze dan ook luisteren.

Veel plezier van de nieuwe auto!
 
@Zluytr nou nou, ik heb nog steeds niemand een opmerking over de silicone verwijderaar zien plaatsen :rolleyes:. Noch ontkennend noch bevestigend.

Veel mensen beginnen meteen te polijsten alsof hun leven er vanaf hangt terwijl ik filmpjes van gerenommeerde detailers uit Amerika zie die vervolgens zeggen dat je nóóit zomaar moet beginnen met polijsten tenzij dit écht nodig dient te zijn (zo ook over kleien). Defecten worden zelfs plaatselijk weggewerkt.

Kwablijkelijk hebben de mensen hier geen ervaring met siliconeverwijderaar als wax stripper. Lichtere producten welke voor een beetje dezelfde werking zouden moeten zorgen, en waarom zouden de merken deze anders op de markt brengen (lees: clean slate of detox), worden afgekraakt omdat de werking niet sterk genoeg zou zijn. Dáárom vraag ik of het met dit sterkere product wél voor elkaar komt.

Dus Zluytr, echt geen slecht bedoelingen vanuit mijn kant. Ik wil helemaal niet eigenwijs zijn of niks aannemen maar ik zocht alleen antwoord op mijn vraag of het met dit product kan.

Ik zou dus nooit zeggen:

Hallo ik krijg een nieuwe hond, en ik wil hem graag schoppen. Wat kan ik het beste doen, hard schoppen, of zacht schoppen? ;)
 
Veel mensen beginnen meteen te polijsten alsof hun leven er vanaf hangt terwijl ik filmpjes van gerenommeerde detailers uit Amerika zie die vervolgens zeggen dat je nóóit zomaar moet beginnen met polijsten tenzij dit écht nodig dient te zijn (zo ook over kleien). Defecten worden zelfs plaatselijk weggewerkt.

Ik had al aangegeven wat je doet met polijsten. Fijn polijsten is meer dan voldoende en daarmee haal je een hoogstwaarschijnlijk niet-meetbare waarde weg.

Ook is aangegeven dat je met spul de wax kan verwijderen, maar dan zit je nog met defecten die er sowieso zullen zijn. Deze verwijder je namelijk niet.

Gerenommeerde detailers uit Amerika... Een band vervangen die niet lek is, je huis schilderen die geen verf nodig heeft, je autorijbewijs halen terwijl je niet mag autorijden, enzvoorts... Natuurlijk is polijsten alleen nodig als het nodig is. :p Kleien wanneer kleien nodig is. (Kleien kan geen kwaad, tenzij je marring en dergelijke veroorzaakt wat de nodige nabehandeling vereist)

Kwablijkelijk hebben de mensen hier geen ervaring met siliconenverwijderaar als wax stripper.
Zoals @Zluytr al aangaf; ''Je wax “strippen” voor dat je gaat polijsten is een beetje het zelfde als eerst je auto met de hand te wassen om hem vervolgens door de wasstraat te rijden.
Als jij het leuk vind, of de gerenommeerde detailers het jou opdragen, mag je best eerst een siliconenverwijderaar gebruiken om de wax te strippen om de ondergrond perfect te ontdoen van eventuele vet en vuilresten, eventuele wax soorten en polymeren. :D

Ik zou de Polish Angel na applicatie ook 2 lagen sealant geven en aftoppen met een concourswax. :p
 
Je bent naar aanleiding van de reacties hier teruggekomen van je eerste product Meguiar’s Wash Plus+??

Klaarblijkelijk wordt siliconenverwijderaar hier niet vaak gebruikt, reden waarom je er eveneens geen feedback over krijgt. Er wordt hier (over het algemeen) gereageerd uit opgedane ervaringen.
Het verbaast me overigens niet dat het niet gebruikt wordt, want als ik een paar “bijsluiters” of liever de bijbehorende productbladen lees.... dan zou ik nog liever kiezen voor ‘die meuk van de huispoetsert’ en daarna zelf een rondje lopen met pro polish.
Daarnaast kom ik ook wel vriendelijkere varianten tegen die de lak voorbereiden op nieuw lakwerk. Misschien handig om die kennis van je nog ff te vragen of dat problemen geeft met nieuwe lak??

Zou het op prijs stellen in exterior detail topic, het verslag en je ervaring van de siliconenverwijderaar te lezen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Het is jouw auto tijger, en je mag er mee doen wat je wil.

Zolang je bij mijn auto’s uit de buurt blijft, heb ik daar ook geen problemen mee.

Je heb verschillende vragen gesteld, waar je naar mijn mening een aantal goede antwoorden heb gekregen, van mensen die weten wat ze doen en passie hebben voor detailinformatie. Waar jij elke keer op reageerde met producten en werkwijze die niet geadviseerd werden.

Wat natuurlijk prima is, want zoals ik zei... het is je eigen auto.

Maar als je niet van plan bent om aan te nemen wat er gezegd word, is het dan niet een beetje zonde van jouw tijd en die van andere?

Er is vaak genoeg gezegd dat de ideale voorbereiding op een LSP is om de lak zo schoon mogelijk te maken. En de lak krijg je het schoonste door hem te kleien om de vervuiling van de lak af te halen, en een puincleaner om de lak in de poriën schoon te maken. En dat is de reden dat wij het niet over een silicone verwijderbaar hebben.

En dan de zin "Veel mensen beginnen meteen te polijsten alsof hun leven er vanaf hangt"

Als er geen defecten zijn zullen "wij" ook niet grof gaan polijsten. Hoogstens een licht polijst middel, wat echt totaal geen kwaad kan.
 
Laatst bewerkt:
Je bent naar aanleiding van de reacties hier teruggekomen van je eerste product Meguiar’s Wash Plus+??........

.......Zou het op prijs stellen in exterior detail topic, het verslag en je ervaring van de siliconenverwijderaar te lezen.

1. Ja de Meguiar’s is niet voldoende alles te verwijderen.

2. Ga ik doen als het zover is, bedankt.
 
Hier een leuke en echt gebeurd.
Mijn zoon van 12 wilde papa even helpen met de auto wassen net voor we op vakantie vertrokken....Zijn bijdrage : zonder dat papa het wist liet hij dasty in de waterdarm lopen . Papa begon te wassen en zag dat er totaal geen druppels op de net getailde auto bleven ! Ff met de handen in het haar gekrabt hoe kan dit nou ? Tot het uitkwam....
Nu kunnen we ermee lachen maar toendertijd helaas niet.
Dus wil je hem bloot hebben ff dasty in je water en hij is gegarandeerd kaal.
Deed gelukkig niks aan de lak.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Heb twee maanden terug mijn auto in de DJ Orange Crush gezet. Een maand later tot volle tevredenheid de DJ Red Mist erop gezet.

Twee vraagjes, kan ik na een wasbeurt (Gyeon Bathe +) de Waxaddict Vitreo erop zetten of moet ik de oude wax lagen er af halen? En zo ja, waar doe ik dat mee? (buiten polijsten om)

Ik kon een echt duidelijk antwoord op de laatste vraag hierop niet vinden.

Bij voorbaat dank
 
Als je de langste standtijd uit je wax wilt halen (bijvoorbeeld net voor de winter) dan zou het mooiste zijn om alles te strippen met bijvoorbeeld een cleaner (autofinesse rejuvenate, dodojuice lime prime etc). Eerst eventueel even kleien dan.

Maar voor de zomer zou ik zeggen gewoon lekker smeren en van de beading genieten.
 
  • Leuk
Reactions: FarAlley